Sony FE 12-24 mm f/4 G - zdjęcia przykładowe

Sony FE 12-24 mm f/4 G - zdjęcia przykładowe

Nowy zoom o ogniskowej 12-24 mm to zarazem najszerszy obiektyw w rodzinie bezlusterkowych obiektywów producenta. Czy pod względem optyki dorówna konstrukcjom konkurencji?

Przeznaczeniem obiektywu Sony FE 12-24 mm f/4 G ma być głównie fotografia wnętrz, architektury i krajobraz, ale sprawdzić ma się także podczas filmowania. Jego układ optyczny składa się z 17 elementów w 13 grupach. Za ostry i pozbawiony aberracji obraz odpowiadać mają zaawansowane soczewki aferyczne (4 elementy), soczewki nidskodyspersyjne (4 elementy), a z odbiciami światła i zabrudzeniami poradzić mają sobie powłoki Nano AR (szczególnie ważne przy tak szerokim kącie) i fluorynowa powłoka elementu frontowego.

Z kolei 7-listkowa przysłona o zaokrąglonych krawędziach oferować ma okrągłe bokeh aż do wartości f/8 i według producenta, po dalszym przymknięciu sprawi, że punkty świetlne będą miały charakter 14-ramiennych gwiazd. Za ostrzenie odpowiada tu pojedynczy ultradźwiękowy silnik DDSSM, a cała konstrukcja została uszczelniona przed kurzem i zachlapaniami.

Obiektyw mierzy 87 x 117 mm przy wadze 566 g. Na rynku pojawić ma się już w lipcu, w cenie około 2000 euro. Polskiej ceny na razie nie znamy.

Poniżej znajdziecie galerię zdjęć przykładowych wykonanych obiektywem podpiętym do aparatów Sony A7R II i Sony A9.

Zdjęcia przykładowe do pobrania:

1/160 s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 12 mm

1/60 s, f/8, ISO 400, ogniskowa: 24 mm

1/60 s, f/22, ISO 1000, ogniskowa: 12 mm

1/50 s, f/22, ISO 6400, ogniskowa: 17 mm

1/60 s, f/22 ISO 250, ogniskowa: 12 mm

1/250 s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 12 mm

1/1000 s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 12 mm

1/160 s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 12 mm

1/320 s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 18 mm

1/200 s, f/9, ISO 100, ogniskowa: 12 mm

1/200 s, f/11, ISO 100, ogniskowa: 12 mm

1/200 s, f/11, ISO 100, ogniskowa: 12 mm

1/125 s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 12 mm

1/100 s, f/11, ISO 100, ogniskowa: 12 mm

1/60 s, f/4, ISO 3200, ogniskowa: 12 mm

1/60 s, f/4, ISO 640, ogniskowa: 12 mm

1/60 s, f/4, ISO 250, ogniskowa: 12 mm

1/60 s, f/4, ISO 1000, ogniskowa: 12 mm

1/60 s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 12 mm

1/500 s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 12 mm

1/60 s, f/4, ISO 250, ogniskowa: 24 mm

1/640 s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 24 mm

1/320 s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 24 mm

1/125 s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 24 mm

1/200 s, f/8, ISO 100, ogniskowa: 24 mm

1/125 s, f/11, ISO 100, ogniskowa: 12 mm

1/160 s, f/8, ISO 100, ogniskowa: 12 mm

1/200 s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 24 mm

1/60 s, f/22, ISO 250, ogniskowa: 12 mm

1/60 s, f/22, ISO 500, ogniskowa: 24 mm

Przysłony:

f/4

f/5.6

f/8

f/11

f/16

f/22

f/4

f/5.6

f/8

f/11

f/16

 

Redaktor naczelny serwisu fotopolis.pl i miesięcznika Digital Camera Polska – wielki fan fotografii natychmiastowej, dokumentalnej i podróżniczego street-photo. Lubi małe dyskretne aparaty, kolekcjonuje albumy i książki fotograficzne.

Komentarze
Polecane artykuły
Capture One Pro 12 pod lupą House of Retouching
3 Maj 2019
Capture One Pro 12 pojawił się na rynku już jakiś czas temu. Czy inżynierom udało się stworzyć kolejne narzędzia, które wycisną ostatnie soki z plików RAW i czy wypracowali nowe sposoby na przyśpieszenie pracy? A może pojawiły się bardziej zaawansowane opcje retuszu?
0
Panasonic Lumix G90 - pierwszy wybór, nie tylko dla fotografa
1 Maj 2019
Najnowszy Panasonic Lumix G90 to najlepsze cechy poprzednika i jeszcze bardziej zaawansowany tryb wideo, zbliżający go do topowych filmujących modeli z serii Lumix.
0
Łukasz Bożycki: pierwsza zima z Olympusem OM-D E-M1X
6 Kwi 2019
Fotografia przyrodnicza to pasmo niepowodzeń, które od czasu do czasu przerywane jest drobnym sukcesem. W dużym stopniu zależy on od możliwości i znajomości naszego sprzętu.
2
Okiem zawodowca: Lumix S1 i S1R
28 Mar 2019
Fotografka National Geographic, kreatywny portrecista, utytułowany fotoreporter publikujący w prasie... Zobaczcie, co o nowych pełnoklatkowych korpusach Panasonic mówią profesjonalni fotografowie.
0