Sony FE 12-24 mm f/4 G - zdjęcia przykładowe

Sony FE 12-24 mm f/4 G - zdjęcia przykładowe

Nowy zoom o ogniskowej 12-24 mm to zarazem najszerszy obiektyw w rodzinie bezlusterkowych obiektywów producenta. Czy pod względem optyki dorówna konstrukcjom konkurencji?

Przeznaczeniem obiektywu Sony FE 12-24 mm f/4 G ma być głównie fotografia wnętrz, architektury i krajobraz, ale sprawdzić ma się także podczas filmowania. Jego układ optyczny składa się z 17 elementów w 13 grupach. Za ostry i pozbawiony aberracji obraz odpowiadać mają zaawansowane soczewki aferyczne (4 elementy), soczewki nidskodyspersyjne (4 elementy), a z odbiciami światła i zabrudzeniami poradzić mają sobie powłoki Nano AR (szczególnie ważne przy tak szerokim kącie) i fluorynowa powłoka elementu frontowego.

Z kolei 7-listkowa przysłona o zaokrąglonych krawędziach oferować ma okrągłe bokeh aż do wartości f/8 i według producenta, po dalszym przymknięciu sprawi, że punkty świetlne będą miały charakter 14-ramiennych gwiazd. Za ostrzenie odpowiada tu pojedynczy ultradźwiękowy silnik DDSSM, a cała konstrukcja została uszczelniona przed kurzem i zachlapaniami.

Obiektyw mierzy 87 x 117 mm przy wadze 566 g. Na rynku pojawić ma się już w lipcu, w cenie około 2000 euro. Polskiej ceny na razie nie znamy.

Poniżej znajdziecie galerię zdjęć przykładowych wykonanych obiektywem podpiętym do aparatów Sony A7R II i Sony A9.

Zdjęcia przykładowe do pobrania:

1/160 s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 12 mm

1/60 s, f/8, ISO 400, ogniskowa: 24 mm

1/60 s, f/22, ISO 1000, ogniskowa: 12 mm

1/50 s, f/22, ISO 6400, ogniskowa: 17 mm

1/60 s, f/22 ISO 250, ogniskowa: 12 mm

1/250 s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 12 mm

1/1000 s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 12 mm

1/160 s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 12 mm

1/320 s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 18 mm

1/200 s, f/9, ISO 100, ogniskowa: 12 mm

1/200 s, f/11, ISO 100, ogniskowa: 12 mm

1/200 s, f/11, ISO 100, ogniskowa: 12 mm

1/125 s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 12 mm

1/100 s, f/11, ISO 100, ogniskowa: 12 mm

1/60 s, f/4, ISO 3200, ogniskowa: 12 mm

1/60 s, f/4, ISO 640, ogniskowa: 12 mm

1/60 s, f/4, ISO 250, ogniskowa: 12 mm

1/60 s, f/4, ISO 1000, ogniskowa: 12 mm

1/60 s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 12 mm

1/500 s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 12 mm

1/60 s, f/4, ISO 250, ogniskowa: 24 mm

1/640 s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 24 mm

1/320 s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 24 mm

1/125 s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 24 mm

1/200 s, f/8, ISO 100, ogniskowa: 24 mm

1/125 s, f/11, ISO 100, ogniskowa: 12 mm

1/160 s, f/8, ISO 100, ogniskowa: 12 mm

1/200 s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 24 mm

1/60 s, f/22, ISO 250, ogniskowa: 12 mm

1/60 s, f/22, ISO 500, ogniskowa: 24 mm

Przysłony:

f/4

f/5.6

f/8

f/11

f/16

f/22

f/4

f/5.6

f/8

f/11

f/16

 

Redaktor naczelny serwisu fotopolis.pl i miesięcznika Digital Camera Polska – wielki fan fotografii natychmiastowej, dokumentalnej i podróżniczego street-photo. Lubi małe dyskretne aparaty, kolekcjonuje albumy i książki fotograficzne.

 
 
Komentarze
Polecane artykuły
Rozwiń skrzydła - filtry szare Irix Edge w fotografii krajobrazu
12 Paź 2018
Zadajmy sobie pytanie: jak zaczynaliśmy swoją przygodę z fotografią? Zapewne w zależności od wieku, przygoda zaczynała się od „kliszy’“, kompaktu, bądź też telefonu komórkowego, lecz są to jedynie narzędzia będące odzwierciedleniem czasu i technologii w jakiej przyszło nam żyć, umożliwiające utrwalenie danej chwili.
0
Quadralite Move i Pulse - niedrogie lampy studyjne okiem Łukasza Piecyka
2 Paź 2018
Opanowanie światła błyskowego pozwala znacznie rozwinąć możliwości fotograficznego wyrazu i sprawi, że nasze zdjęcia zaczną wyglądać dużo lepiej. Na szczęście rozpoczęcie przygody ze światłem studyjnym nie musi oznaczać dużych wydatków.
0
Panasonic Lumix G9 - focus na fotografię
30 Wrz 2018
Lumix G9 to obecnie bez wątpienia jedna z najciekawszych propozycji dla wymagających fotografów. Co skrywa ten zaawansowany korpus?
0
Czy filmy małoobrazkowe sprawdzą się we współczesnej fotografii krajobrazu?
18 Wrz 2018
Aparaty analogowe dają możliwość niedrogiego rozpoczęcia przygody z bardziej świadomym fotografowaniem. Czy jednak w obecnych czasach film nadal może konkurować z cyfrą pod względem jakości obrazu?
1