Rozdzielczość

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
5.5
Optyka:
8
Budowa:
8
Marka:
Tamron
Nasza ocena:

80%

Nowy Tamron to obiektyw kierowany do profesjonalistów. Został wyposażony w zaawansowany układ optyczny, stabilizację obrazu oraz metalowy i uszczelniony korpus. Jednak czy to wystarczy, by nowa konstrukcja zaskarbiła serca portrecistów?

Autor: Michał Chrzanowski

29 Kwiecień 2016
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Rozdzielczość

Na osi poziomej wykresu umieściliśmy przysłony, a na osi pionowej pary linii na milimetr. Za przyzwoite wyniki uznajemy te powyżej 20 lp/mm.

W momencie fotografowania w formacie RAW otrzymamy użyteczny rezultat niemal w całym zakresie przysłon. Wyjątek stanowi f/16 - rozdzielczość z wartością około 19 lp/mm (zarówno w centrum, jak i na brzegach) spada poniżej akceptowalnej granicy. Jednak na innych przysłonach jest już lepiej. Dobrą jakością obrazu będziemy mogli się cieszyć od maksymalnego otworu przysłony f/1.8 - 23.24 lp/mm. Natomiast najwyższą wartość funkcji MTF50 uzyskamy na f/8 - 35.58 lp/mm, zaś optymalna jakość obrazu utrzyma się od f/4 do f/11.

Z kolei charakterystyka wygenerowanego wykresu dla brzegów kadru jest łudząco podobna do tego uzyskanego dla centrum planu fotograficznego. Choć trzeba zauważyć, że wartości w przedziale f/2.8-f/8 są zauważalnie mniejsze. Podobnie jak w centrum, tak i na brzegach kadru przysłona f/16 zanotuje najniższą rozdzielczość. Z kolei f/11 będzie się odznaczać najlepszą jakością obrazu - 33,47 lp/mm.

Dla porównania zamieszczamy również wykresy funkcji MTF50 dla obrazów zapisanych w formacie JPEG. Jak możemy zauważyć poniżej, charakterystyka wykresu będzie podobna do tej, jaką otrzymaliśmy w przypadku plików RAW. Jednak zdjęcia będą prezentować wyższe rozdzielczości.

Wykresy dotyczą funkcji MTF50 dla zielonego kanału kolorystycznego. Wartości zostały uśrednione do rozmiaru pełnej klatki, tak aby były porównywalne z innymi zestawami.

Rozdzielczość w praktyce

Zobacz wszystkie zdjęcia (4)

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 24 mm f/2 DG DN i 90 mm f/2.8 DG DN - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Sigma 24 mm f/2 DG DN i 90 mm f/2.8 DG DN - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Dwa nowe modele Sigma z linii Contemporary, to stylowe, świetnie wykonane i przede wszystkim bardzo kompaktowe stałki. Jak spisują się w praktyce? Mieliśmy okazję to sprawdzić podczas krótkich,...
17
Canon RF 70-200 mm f/4L IS USM - test obiektywu
Canon RF 70-200 mm f/4L IS USM - test obiektywu
Kompaktowy Canon RF 70-200 mm f/4L IS USM ma być najbardziej atrakcyjną opcją na wejście w świat reporterskich długich zoomów we współczesnych systemach...
18
Canon RF 100 mm f/2.8L Macro IS USM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Canon RF 100 mm f/2.8L Macro IS USM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Czy następca cenionego modelu Canon EF 100 mm f/2.8L Macro IS to konstrukcja jeszcze doskonalsza? Na papierze możliwości robią wrażenie. A jak jest w praktyce? W oczekiwaniu na pełny test...
37
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)