Test aparatu Sony Cyber-shot DSC-W12

mmi
4 Wrz 2004
Sony DSC-W12 oferuje 5-megapikselową matrycę CCD, 3-krotny obiektyw Carl Zeiss Vario-Tessar oraz rewelacyjną technologię Real Imaging Procesor. Zapraszamy do przeczytania testu jego możliwości.
5. MENU I TRYBY WYŚWIETLANIA

W czasie rejestracji użytkownik ma do dyspozycji trzy formy podglądu. W pierwszej podawane informacje ograniczone zostają do trybu lampy błyskowej, pola i sposobu ostrości oraz wprowadzonej korekty ekspozycji. W drugiej użytkownik otrzymuje pełne informacje o aktualnych ustawieniach aparatu (jak czułość, ekspozycja, forma rejestracji czy korekta obrazu). Trzecia forma wzbogacona jest "żywym" histogramem ilustrującym rozkład jasności. W trybie manualnym monitor dodatkowo przekazuje wybrane za pomocą przycisków nawigacyjnych parametry ekspozycji (migawka = góra / dół, przysłona = lewo / prawo).





Podczas odtwarzania poza czystym obrazem samego ujęcia mamy do dyspozycji podgląd z jego podstawowymi lub pełnymi informacjami wraz z histogramem. Dostępny jest także indeks pokazujący zdjęcia w układzie 3x3, który z pewnością będzie pomocny przy szybkim przeglądaniu czy odnajdywaniu ujęcia oraz 5-krotne cyfrowe powiększenie obrazu umożliwiające nieco bardziej precyzyjną analizę.




Menu aparatu W12 podobnie jak w niedawno prezentowanym modelu DSC-P100 jest bardzo intuicyjne i nie powinno sprawić większych kłopotów nawet zupełnie początkującemu użytkownikowi. Z punktu widzenia użytkowego szkoda jedynie, iż kilka istotnych ustawień (jak sposób ostrzenia, wspomaganie AF czy redukcja czerwonych oczu) zostało przesuniętych do setupu aparatu. Poruszanie się po poziomej liście menu umożliwia nawigator, za pomocą którego dokonujemy ewentualnych zmian w pionowych oknach. W trybie "zielonego fotografowania" menu jest najuboższe i udostępnia jedynie wybór pomiędzy sposobem rejestracji (pojedynczym, seryjnym lub multi). W trybie automatyki programowej (P) i manualu (M), menu jest już znacznie obszerniejsze. Tu użytkownik ma dostęp do sposobu pomiaru ostrości, ekwiwalentu czułości, pomiaru ekspozycji czy korekty parametrów obrazu. Podobnie rzecz ma się po przestawieniu na jeden z dostępnych programów tematycznych (choć znów już bez możliwości korekty obrazowej).

Menu w trybie rejestracji

  • Kompensacja ekspozycji
  • Sposób automatycznego ostrzenia (obszar, odległość)
  • Sposób pomiaru ekspozycji (multi, spot)
  • Balans bieli
  • Ekwiwalent czułości
  • Jakość zdjęcia (kompresja)
  • Tryb rejestracji (pojedynczy, ciągły, multi)
  • Odstępy miedzy ujęciami w trybie Multi (1/30, 1/15, 1/7,5)
  • Moc błysku (+/-1)
  • Efekty specjalne (zdjęcia czarno-białe, sepia)
  • Korekta nasycenia (+/-1)
  • Korekta kontrastu (+/-1)
  • Korekta ostrości (+/-1)

Menu odtwarzania

  • Wybór folderu z którego mają być wyświetlone zdjęcia
  • Ochrona przed przypadkowym skasowaniem
  • Polecenie wydruku zgodne z indeksem DPOF
  • Bezpośredni wydruk z pominięciem komputera (PictBridge)
  • Prezentacja zdjęć w formie slajdów
  • Zmiana rozmiaru zdjęcia
  • Obracanie kadru
  • Podział filmu

Menu Setup
Zakładka Camera:

  • Sposób ogniskowania (pojedynczy, ciągły)
  • Wybór zoomu cyfrowego
  • Nanoszenie daty i godziny
  • Redukcja czerwonych oczu
  • Podświetlenie wspomagające AF
  • Natychmiastowy podgląd ostatniego ujęcia

Zakładka Memory Stick Tool:

  • Formatowanie karty
  • Tworzenie folderu do zapisu zdjęć
  • Zmiana folderu do zapisu zdjęć

Zakładka Setup1

  • Jasność ekranu
  • Dźwięk migawki
  • Język menu

Zakładka Setup2:

  • Numeracja plików
  • Zmiana trybu USB
  • System wyjścia wideo
  • Ustawienie zegara


Komentarze
Polecane artykuły
Łukasz Bożycki: pierwsza zima z Olympusem OM-D E-M1X
6 Kwi 2019
Fotografia przyrodnicza to pasmo niepowodzeń, które od czasu do czasu przerywane jest drobnym sukcesem. W dużym stopniu zależy on od możliwości i znajomości naszego sprzętu.
2
Okiem zawodowca: Lumix S1 i S1R
28 Mar 2019
Fotografka National Geographic, kreatywny portrecista, utytułowany fotoreporter publikujący w prasie... Zobaczcie, co o nowych pełnoklatkowych korpusach Panasonic mówią profesjonalni fotografowie.
0
Obiektyw do zadań specjalnych, czyli Venus Optics Laowa 25 mm f/2.8 2.5-5X Ultra Macro i powiększenie 5:1 w praktyce
20 Mar 2019
Venus Optics Laowa 25 mm f/2.8 2.5-5X Ultra Macro to jedno z niewielu specjalistycznych szkieł kierowanych do miłośników ekstremalnych powiększeń na rynku. Jest przy tym konstrukcją znacznie nowszą i tańszą od swojego konkurenta. Zobaczcie, na co je stać.
6
Galeria zdjęć w twoim salonie? Oto przyjazne dla portfela wydruki, dzięki którym stworzysz prywatną wystawę
6 Mar 2019
Dostępność usług drukowania takich jak MojObraz.pl pozwala nam stworzyć z salony własną salę wystawową. Przyjazne portfelowi, szybkie i łatwe z punktu widzenia klienta - nie ma powodu, dla którego nie warto by było spróbować.
0