Nikon D600 - zdjęcia testowe

Prezentujemy szczegółową analizę zdjęć wczorajszej nowości - Nikona D600. Zobaczcie jak pełnoklatkowy korpus japońskiego producenta poradził sobie w naszym studio.
Po pierwszych zdjęciach testowych przedstawiamy szczegółową analizę jakości zdjęć w nowym Nikonie D600. Najnowszą lustrzankę z pełnoklatkową matrycą zabraliśmy do naszego studia zgodnego ze standardami DxO. Zobaczcie jak radzi sobie "budżetowa" pełna klatka.

Szum
Po osiągach ostatnich aparatów pełnoklatkowych japońskiego producenta nikogo nie powinno dziwić, że D600 nie pozwala na siebie narzekać. Szum praktycznie nie przeszkadza nam do czułości ISO 1600. Na kolejnych wartościach możemy już zaobserwować nasilające się zjawisko "cyfrowego ziarna", które powoduje utratę drobnych szczegółów w obrazie. Dopiero na ostatniej natywnej czułości ISO 6400 pojawiają się przebarwienia, co zasługuje na pochwałę. Jeśli chodzi o wartości rozszerzalne to H1 jest w pełni używalna, ostatnia dostępna dla użytkownika wartość czyli H2 powinna być używana tylko w przypadku, gdy jesteśmy pewni, że nie będziemy drukować zdjęcia w dużym rozmiarze.

ISO 100

ISO 200

ISO 400

ISO 800

ISO 1600

ISO 3200

ISO 6400

ISO H1

ISO H2

Poniżej prezentujemy wykresu SNR. Stosunek szumu do sygnału określa czystość wychodzącego sygnału i możliwości matrycy do jego reprodukcji. Na skali logarytmicznej jest wyrażony w decybelach. Porównanie wykresów z D800, pokazuje nam, że Nikon po raz kolejny stanął na wysokości zadania jeśli chodzi o oprogramowanie matrycy.


Reprodukcja szczegółów
Na reprodukcję szczegółów w Nikonie D600 na pewno nie możemy narzekać. Jak już wcześniej wspomnieliśmy do ISO 1600 właściwie nie musimy się martwić o jakość obrazu. Dopiero czułość ISO 3200 wprowadza widoczną strukturę szumu, mimo to jest to nadal poziom w pełni akceptowalny. Nasilające się zjawisko szumu dla ISO 6400 powoduje przede wszystkim utratę kontrastu i nasycenia. Rozszerzalne wartości charakteryzują się o przebarwieniami, które degradują obraz w widoczny sposób. Warto jednak zaznaczyć, że szczegóły na zdjęciach pozostają i nie spadają poniżej poziomu przyzwoitości wyznaczonego przez DxO. Takie osiągi zasługują na pełne uznanie.

ISO 100

ISO 200

ISO 400

ISO 800

ISO 1600

ISO 3200

ISO 6400

ISO H1

ISO H2



Reprodukcja kolorów
Nikon D600 dobrze radzi sobie z reprodukcją kolorów. W świetle dziennym i jarzeniowym nie możemy mieć najmniejszych powodów do narzekań. Nowa pełna klatka Nikona gorzej radzi sobie w świetle żarowym. Obserwujemy wyraźne zażółcenie, które jest dość nieprzyjemne dla oka. W przypadku takich scen warto ustawić dedykowany tryb balansu bieli lub upewnić się, że mamy włączone zdjęcia w formacie RAW. W świetle mieszanym (dzienne i żarowe) aparat ocieplił scenę, co umożliwiło zarejestrowanie jej w w przyjemny i wierny sposób.

set1

set1

set1

set1


Podsumowanie
Jak widać na powyższych zdjęciach, "tania" pełnaklatka od Nikona daje bardzo dobre rezultaty zdjęciowe. Producent odchudził nowy korpus, ograniczył ilość magnezowych elementów, dodał kilka funkcji skierowanych przede wszystkim do amatorów, ale jakość obrazowania pozostała na najwyższym poziomie. Nikon D600 prezentuje się bardzo dobrze, na ostateczny werdykt poczekajmy jednak do naszej pełnej procedury testowej.
 
 
Komentarze
Polecane artykuły
Czy filmy małoobrazkowe sprawdzą się we współczesnej fotografii krajobrazu?
18 Wrz 2018
Aparaty analogowe dają możliwość niedrogiego rozpoczęcia przygody z bardziej świadomym fotografowaniem. Czy jednak w obecnych czasach film nadal może konkurować z cyfrą pod względem jakości obrazu?
1
Panasonic GH5, GH5S i G9 - mistrzowskie trio
28 Sie 2018
Linia topowych korpusów Panasonic to dziś propozycja zarówno dla wymagających filmowców jak i profesjonalnych fotografów. Przyglądamy się bliżej flagowym modelom.
0
“Każde spotkanie z nimi jest wspaniałym przeżyciem”. O fotografowaniu niedźwiedzi opowiada Marcin Dobas
10 Sie 2018
Fotografia dzikich zwierząt to nie sport dla wybranych. Zapierające dech w piersiach ujęcia natury są w zasięgu większości z nas. Trzeba tylko dobrze się przygotować, planować i wiedzieć gdzie szukać interesujących nas osobników. O tym, jak fotografować dzikie niedźwiedzie opowiada fotograf i podróżnik, Marcin Dobas.
0
Notebook z górnej półki czy budżetowy monitor graficzny? O to, co lepiej sprawdzi się w edycji zdjęć zapytaliśmy eksperta
31 Lip 2018
Czy dobry notebook jest wystarczający do zawodowej pracy fotograficznej? Jak wypada w zestawieniu z najtańszymi na rynku monitorami graficznymi?  Na co zwracać uwagę przy wyborze monitora? Zapytaliśmy o to eksperta, Radka Witana ze sklepu Wzorniki.eu.
0