"Sea landscape" Anny Wawrzkowicz

WFFA 08. W ramach Warszawskiego Festiwalu Fotografii Artystycznej w Galerii Obok ZPAF prezentowany jest cykl Anny Wawrzkowicz zatytułowany "Sea landscape". Młoda artystka, absolwentka m.in Studium Fotografii ZPAF, szczególnie zainteresowana jest miejskim krajobrazem. W prezentowanym projekcie odnajdujemy wspomnianą pasję połączoną z poszukiwaniem kształtów i formy.
Anna Wawrzkowicz z wykształcenia psycholog, absolwentka Studium Fotografii ZPAF, a także - BA Photography at University of the Arts London, Camberwell College of Arts. Aktualnie studiuje na MA (Masters of Arts) Photography, London College of Communication, University of the Arts London. Mieszka i pracuje w Londynie.

fot. Anna Wawrzkowicz "Sea landscape"

Na prezentowanej obecnie wystawie w Galerii Obok ZPAF, można obejrzeć projekt autorki zrealizowany w trakcie jej pobytów na wybrzeżu w Dungeness. Trudno jest określić tą wystawę jako stricte dokumentalną, choć w jakimś sensie ze względu na analityczność spojrzenia, sposób podejścia do zastanej rzeczywistości nosi znamiona tego gatunku. Źródłem inspiracji autorki jest krajobraz, szczególnie ten, który jest postrzegany jako banalny. Nie są to jednak pejzaże, czy proste widoki lecz poszukiwanie w otoczeniu geometrii, rytmów, form. Jako miejsca do swoich fotograficznych penetracji autorka wybiera najczęściej te, które są opuszczone, zapomniane, pomijane i ulęgają powolnej destrukcji (a może przemianie), pod wpływem czasu, powietrza i wody. W krajobrazach tych pojawiają się również ślady ludzkiej obecności - przedmioty wyrzucone przez wodę, zostawione gdzieś na skraju plaży, obiekty, które straciły swój pierwotny wygląd i znaczenie.

fot. Anna Wawrzkowicz "Sea landscape"

Projekt wystawy został zbudowany przez autorkę w oparciu o dwa zasadnicze wątki. Prace w kolorze stanowią swoistą, prowadzoną na chłodno inwentaryzację ludzkich śladów i pozostałości. Kompozycje obrazów z centralnie uchwyconymi obiektami fotografowanymi w tym samym świetle kojarzą się z archeologiczną odkrywką, gdzie na podstawie zachowanych fragmentów próbuje się odgadnąć znaczenie, historię związaną z danym obiektem. Fotografie czarnobiałe wykonane aparatem otworkowym, odnoszą się do pojęć bardziej ogólnych, wręcz filozoficznych - czasu i miejsca, a także prawdy o naszym jakże zafałszowanym zmysłowym ich postrzeganiu. Dzięki zastosowaniu długich czasów ekspozycji autorka ukazała odrealnione pejzaże, z których przeziera pustka i gdzie nieodparcie odnosi się wrażenie, że czas się właśnie zatrzymał. Te dwie różne w formie koncepcje przedstawienia tego samego miejsca, nieodparcie skłaniają do refleksji, do wyartykułowania klasycznego wręcz sformułowania "panta rei". - tekst Anna Wolska, kurator galerii


Anna Wawrzkowicz Sea landscape
15.05 -13.06.2008

Galeria Obok ZPAF
PL.Zamkowy 8, Warszawa


 
Komentarze
Polecane artykuły
Nikon Z7 - test aparatu
6 Lis 2018
Nikon Z7 to pierwszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec japońskiego producenta. Czy nowy aparat z 45-megapikselową, stabilizowaną matrycą dorówna jakością cenionym lustrzankom Nikona? Czy jest godną konkurencją dla aparatów z serii Sony A7? Sprawdźmy.
17
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - test obiektywu
26 Paź 2018
Czy Samyang AF 14 mm f/2.8 EF okaże się „idealnym partnerem do podróży“ i sprosta oczekiwaniom wymagających fotografów? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Postanowiliśmy więc sprawdzić w praktyce możliwości nowej ultraszerokokątnej stałki z mocowaniem Canon EF.
5
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - zdjęcia przykładowe
22 Paź 2018
Ciekawi, jak w praktyce sprawdza się najnowsza konstrukcja Samyanga z mocowaniem Canon EF? Zobaczcie zdjęcia przykładowe wykonane najnowszym modelem AF 14 mm f/2.8 EF. Czy okaże się on "czarnym koniem" w segmencie ultraszerokokątnych szkieł?
0
Fujifilm XF10 - test aparatu
11 Paź 2018
Kierowany do hobbystów, XF10 z 24-megapikselową matrycą APS-C i stałoogniskowym, jasnym obiektywem 28 mm f/2.8 ma być ciekawą alternatywą dla smartfona i towarzyszem codziennych chwil. Zobaczcie, jak wypada w praktyce.
2