"Sea landscape" Anny Wawrzkowicz

WFFA 08. W ramach Warszawskiego Festiwalu Fotografii Artystycznej w Galerii Obok ZPAF prezentowany jest cykl Anny Wawrzkowicz zatytułowany "Sea landscape". Młoda artystka, absolwentka m.in Studium Fotografii ZPAF, szczególnie zainteresowana jest miejskim krajobrazem. W prezentowanym projekcie odnajdujemy wspomnianą pasję połączoną z poszukiwaniem kształtów i formy.
Anna Wawrzkowicz z wykształcenia psycholog, absolwentka Studium Fotografii ZPAF, a także - BA Photography at University of the Arts London, Camberwell College of Arts. Aktualnie studiuje na MA (Masters of Arts) Photography, London College of Communication, University of the Arts London. Mieszka i pracuje w Londynie.

fot. Anna Wawrzkowicz "Sea landscape"

Na prezentowanej obecnie wystawie w Galerii Obok ZPAF, można obejrzeć projekt autorki zrealizowany w trakcie jej pobytów na wybrzeżu w Dungeness. Trudno jest określić tą wystawę jako stricte dokumentalną, choć w jakimś sensie ze względu na analityczność spojrzenia, sposób podejścia do zastanej rzeczywistości nosi znamiona tego gatunku. Źródłem inspiracji autorki jest krajobraz, szczególnie ten, który jest postrzegany jako banalny. Nie są to jednak pejzaże, czy proste widoki lecz poszukiwanie w otoczeniu geometrii, rytmów, form. Jako miejsca do swoich fotograficznych penetracji autorka wybiera najczęściej te, które są opuszczone, zapomniane, pomijane i ulęgają powolnej destrukcji (a może przemianie), pod wpływem czasu, powietrza i wody. W krajobrazach tych pojawiają się również ślady ludzkiej obecności - przedmioty wyrzucone przez wodę, zostawione gdzieś na skraju plaży, obiekty, które straciły swój pierwotny wygląd i znaczenie.

fot. Anna Wawrzkowicz "Sea landscape"

Projekt wystawy został zbudowany przez autorkę w oparciu o dwa zasadnicze wątki. Prace w kolorze stanowią swoistą, prowadzoną na chłodno inwentaryzację ludzkich śladów i pozostałości. Kompozycje obrazów z centralnie uchwyconymi obiektami fotografowanymi w tym samym świetle kojarzą się z archeologiczną odkrywką, gdzie na podstawie zachowanych fragmentów próbuje się odgadnąć znaczenie, historię związaną z danym obiektem. Fotografie czarnobiałe wykonane aparatem otworkowym, odnoszą się do pojęć bardziej ogólnych, wręcz filozoficznych - czasu i miejsca, a także prawdy o naszym jakże zafałszowanym zmysłowym ich postrzeganiu. Dzięki zastosowaniu długich czasów ekspozycji autorka ukazała odrealnione pejzaże, z których przeziera pustka i gdzie nieodparcie odnosi się wrażenie, że czas się właśnie zatrzymał. Te dwie różne w formie koncepcje przedstawienia tego samego miejsca, nieodparcie skłaniają do refleksji, do wyartykułowania klasycznego wręcz sformułowania "panta rei". - tekst Anna Wolska, kurator galerii


Anna Wawrzkowicz Sea landscape
15.05 -13.06.2008

Galeria Obok ZPAF
PL.Zamkowy 8, Warszawa


 
Komentarze
Polecane artykuły
Sony 24 mm f/1.4 GM - zdjęcia przykładowe
20 Wrz 2018
Ciekawi jak w praktyce spisuje się Sony 24 mm f/1.4 GM? Podczas światowej premiery spędziliśmy kilka chwil z najnowszym szerokokątnym reprezentantem serii G Master. Zobaczcie zdjęcia przykładowe, które wykonaliśmy we włoskiej Katanii.
1
Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. - zdjęcia przykładowe
19 Wrz 2018
Na warsztat wzięliśmy model Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. Czy zoom o ekwiwalencie 70-200 mm i stałym świetle f/2.8 to konstrukcja godna wymagającego fotografa? Przekonajcie się sami oglądając zdjęcia przykładowe!
0
Kentmere VC Select - test światłoczułego papieru fotograficznego
13 Wrz 2018
Kentmere VC Select to mniej znany na naszym rynku papier fotograficzny. Jednak czy ma szansę przekonać do siebie wymagających fotografów i dostarczy odbitki o wysokiej jakości? Sprawdźmy to!
1
Canon EOS M50 - test aparatu
11 Wrz 2018
Kompaktowy EOS M50 to tylko z pozoru korpus kierowany do początkujących. Bogata funkcjonalność, obecność złącza mikrofonowego i przystępna cena czynią go obecnie jedną z najciekawszych pozycji na rynku dla świadomych amatorów i vlogerów. Sprawdzamy, jak radzi sobie w praktyce.
0