"Krocząc w bezruchu" - wystawa Krzysztofa Porzeżyńskiego w Green Gallery

WFFA 08. W ramach Warszawskiego Festiwalu Fotografii Artystycznej w Green Gallery prezentowane są ciekawe krajobrazy autorstwa Krzysztofa Porzeżyńskiego. Fotografie z cyklu "Krocząc w bezruchu" nie są łatwe do zidentyfikowania przez liczne przenikania. Nawet trudno stwierdzić, czy oglądamy nocny czy dzienny krajobraz.
Krzysztof Porzeżyński (1969 ) z zawodu jest informatykiem. Oprócz fotografią pasjonuje się również astrologią, którą zajmuje się od wielu lat. Stworzył program astrologiczny Capella. Poza tym prowadzi internetowy magazyn astrologiczny Ingres. W fotografii, mimo osiągnięć postępu cyfrowego docenia szlachetność technik analogowych. Do swoich ulubionych artystów zalicza m.in. Josefa Sudka, Sarah Moon. Wiele inspiracji zawdzięcza Stanisławowi Wosiowi, który był promotorem jego pracy dyplomowej w WSF.

Więcej o Krzysztofie Porzeżyńskim można przeczytać na jego stronie internetowej: ogniskowa.pl/.

fot. Krzysztof Porzeżyński "Krocząc w bezruchu"

O cyklu "Krocząc w bezruchu" Krzysztofa Porzeżyńskiego napisała Izabela Wojciechowska:

Widzę je nad ranem. Senne fotografie. Przecieram oczy i nie znikają. Są kontynuacją moich marzeń. Zatrzymane klatki moich wieczornych myśli. Przetrawione przez noc. Zostaje z nich pył gwiezdny i ciepłe drżenie rąk dotykających śpiącego jeszcze ciała by sprawdzić cielesny byt w niebycie. Zamykam znowu zamknięte oczy i szukam tęsknie źródła tych obrazów. Chcę się zapaść na powrót w srebrzystą otchłań wiedźm przesypujących piasek w klepsydrze. O zgrozo! Wszystko stracone! Nie mogę sobie przypomnieć tamtego świata i może dlatego boję się otworzyć oczy ponownie, bo wiem, że tym razem zniknie on na zawsze, na zawsze. Zniknie za sprawą spojrzenia w okno na świat pełen sztyletów promieni, które ranią ten nocny, senny zapis unicestwiając go bezpowrotnie.

Jak sobie z tym poradzić? Słyszałam kiedyś w półmroku szeptów, że są tacy ludzie , którzy potrafią przywołać te chwile na nowo. Potrafią, walcząc z bezwzględnością światła, które kradnie obraz, zatrzymać ten srebrny pył. Czarodzieje fotografii. Szczęśliwcy, nie liczą chwil i zapadają się z każdym krokiem w wieczność. Wędrują, wędrują w krainie bez czasu. Czujesz ich, chociaż ich nie widać. Kroczą w bezruchu… Kroczą w bezruchu...


fot. Krzysztof Porzeżyński "Krocząc w bezruchu"

Krzysztof Porzeżyński. Fotograf, który ośmielił się zatrzymać nocny czas w dzień po to, by trwał wiecznie. Sam pięknie o tym napisał w wierszu pt. Krocząc w bezruchu.:

Wędrówka.
Ślady na drodze.
Krajobrazy.
Poranki i wieczory.
Cudownie!
Lecz gdzie podział się wędrowiec?

Dobre pytanie. Wędrowiec, to Ty, to On, to Ja. Wystarczy spojrzeć!
- Izabela Wojciechowska

Wystawa odbywa się w ramach IV Warszawskiego Festiwalu Fotografii Artystycznej.


Krzysztof Porzeżyński Krocząc w bezruchu
18.04.-11.05.2008

Green Gallery
ul. Krzywe Koło 2/4, Warszawa

Komentarze
Polecane artykuły
Sony A9 i FE 400 mm f/2.8 GM OSS - jak radzą sobie w wymagającej fotografii sportowej?
21 Sty 2019
Topowy korpus systemu E pretenduje do miana najlepszego reporterskiego aparatu na rynku. Wraz z niezbędnym w fotografii sportowej obiektywem 400 mm f/2.8 tworzy obecnie najlżejszy tego typu pełnoklatkowy zestaw na rynku. Zobaczcie, jak poradził sobie w wymagających warunkach.
2
SanDisk Extreme Portable SSD - test dysku SSD
18 Sty 2019
Wytrzymały, pojemny i szybki a do tego naprawdę mały. Najnowszy dysk przenośny SSD SanDisk to jedno z najciekawszych rozwiązań tego typu na rynku. Sprawdziliśmy, jak spisuje się w praktyce!
0
Tokina FíRIN 20 mm f/2 FE AF - zdjęcia przykładowe
8 Sty 2019
Zaawansowana optyka z wyrazistym i kontrastowym obrazem oraz ultraszybki autofokus współpracujący z systemem Sony Fast Hybrid AF - to główne cechy Tokiny FíRIN 20 mm f/2 FE AF. Zobaczcie, jak stałka poradziła sobie w praktyce.
0
Tamron SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 - test obiektywu
31 Gru 2018
Dziś sprawdzamy czy druga odsłona Tamrona SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 to krok w dobrą stronę i faktyczny konkurent systemowych odpowiedników. Producent zapewnia, ze zmiany są zauważalne, a my przyglądamy się im bliżej.
1