Pentax prezentuje dwie nowości: pełnoklatkową stałkę 35 mm f/2 i zoom 11-18 mm f/2.8 do lustrzanek APS-C

Pentax prezentuje dwie nowości: pełnoklatkową stałkę 35 mm f/2 i zoom 11-18 mm f/2.8 do lustrzanek APS-C

HD PENTAX-FA 35 mm f/2 i HD PENTAX-DA* 11-18 mm f/2.8 ED DC AW to dwie konstrukcje z mocowaniem K, które mają pojawić się w sprzedaży w lutym tego roku. Producent podgrzewa atmosferę i udostępnia także sporo oficjalnych zdjęć przykładowych pokazujących możliwości nowych modeli.

HD PENTAX-FA 35 mm f/2

Ta pełnoklatkowa stałka została opracowana na bazie kultowego już z czasów analogowych modelu smc PENTAX-FA 35 mm f/2 AL. Układ optyczny składa się z sześciu elementów rozmieszczonych w pięciu grupach, zaś za plastykę odpowiadać będzie 6-listkowa przysłona o nominalnym otworze f/2. Mocną stroną obiektywu mają być także jego powłoki. Wielowarstwowa powłoka HD zastosowana na soczewkach ma zapewniać obrazy o wysokim kontraście i ostrości, bez odblasków i flar występujących w trudnych warunkach oświetleniowych. Jest także powłoka SP, która ma okazać się wyjątkowo odporna na wszelkiego rodzaju zabrudzenia.

Przeprojektowano również design, który teraz pasuje do wyglądu najnowszych lustrzanek producenta. Obiektyw może pochwalić się również wyjątkowo kompaktowymi gabarytami i wagą zaledwie 193 g. Mimo niewielkich rozmiarów na tubusie znajdziemy zarówno pierścienie ostrości oraz zmiany przysłony, jak również okienko ukazujące skalę odległości hiperfokalnej. Stałka ma pojawić się w sprzedaży w lutym 2019 w cienie około 400 funtów.

HD PENTAX-DA* 11-18 mm f/2.8 ED DC AW

Historia tego obiektywu sięga 2017 roku. Właśnie wtedy producent zapowiedział pracę nad szerokokątnym zoomem przeznaczonym do pracy z aparatami wyposażonymi w matrycę APS-C. Jednak dopiero teraz ten model oficjalnie ujrzał światło dzienne, a już w przyszłym miesiącu trafi na półki sklepowe w cenie 1400 funtów. - Obiektyw zapewnia wyjątkową jakość obrazu, aby móc w przyszłości współpracować z super-wydajnymi cyfrowymi aparatami. Gwarantuje obrazy o wysokiej rozdzielczości i wysokim kontraście bez rozmycia krawędzi - obiecuje producent.

Zoom zamocowany na aparaty z sensorem APS-C zapewni ekwiwalent ogniskowych 16.5-27 mm. Oczywiście, jak przystało na firmę Pentax, tubus został w pełni uszczelniony przed zachlapaniami i kurzem, tak więc możemy być spokojni o pracę w wymagających warunkach. Poza tym obiektyw zapewnia rozwiązanie Focus Clamp Mechanism, dzięki któremu zablokujemy ostrość w pożądanym punkcie ogniskowania. Natomiast we wnętrzu znajdziemy układ optyczny składający się 16 elementów, 9-listkową przysłonę oraz specjalne powłoki HD, których zadaniem jest minimalizowanie odblasków świetlnych.

HD PENTAX-FA 35 mm f/2 - oficjalne zdjęcia przykładowe

1/100s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

1/8000s, f/3.5, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

1/4s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

1/400s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

1/1250s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

1/30s, f/2.8, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

1/8s, f/2.8, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

1/50s, f/2.8, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

1/1000s, f/2.8, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

1/2000s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

1/1600s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

1/1000s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

HD PENTAX-DA* 11-18 mm f/2.8 ED DC AW - oficjalne zdjęcia przykładowe

1/500s, f/4.5, ISO 200, ogniskowa: 18 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 27 mm)

1/400s, f/8, ISO 800, ogniskowa: 11 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 16 mm)

1/160s, f/8, ISO 200, ogniskowa: 14 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 21 mm)

1/250s, f/8, ISO 200, ogniskowa: 16 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 24 mm)

1/200s, f/8, ISO 200, ogniskowa: 11 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 16 mm)

1/1250s, f/8, ISO 200, ogniskowa: 11 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 16 mm)

1/125s, f/8, ISO 100, ogniskowa: 18 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 27 mm)

1/250s, f/7.1, ISO 200, ogniskowa: 11 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 16 mm)

1/1000s, f/8, ISO 100, ogniskowa: 18 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 27 mm)

1/60s, f/11, ISO 200, ogniskowa: 18 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 27 mm)

1/1000s, f/9, ISO 200, ogniskowa: 11 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 16 mm)

1/250s, f/8, ISO 200, ogniskowa: 11 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 16 mm)

1/20s, f/16, ISO 100, ogniskowa: 13 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 19 mm)

1/800s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 18 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki 27 mm)

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

słowa kluczowe:
Komentarze
Polecane artykuły
Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD - test obiektywu
22 Lut 2019
Dziś sprawdzamy czy Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD to pozycja, na którą czekali fotografowie systemu Sony E. Na papierze zoom ma wszystko, by nawiązać walkę z konkurencją, jednak jak wypada w praktyce?
0
Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD - zdjęcia przykładowe
19 Lut 2019
Czy Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD to mocne wejście producenta w system Sony E i ukłon w stronę zawodowców? Zobaczcie zdjęcia przykładowe.
0
Canon EOS RP - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [AKTUALIZACJA]
14 Lut 2019
Najnowszy korpus Canona prawdopodobnie otwiera zupełnie nowy segment wśród aparatów bezlusterkowych. Najtańsza nowa pełna klatka na rynku ma być doskonałym wyborem dla bardziej ambitnych amatorów czy fotografów podróżniczych i z pozoru ma wszystko, by zadowolić doskonałą większość odbiorców. Gdzie jest haczyk?
7
Sony A6400 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
13 Lut 2019
Następca modelu A6300 wprowadza usprawnienia, które na pewno docenią zaawansowani amatorzy i osoby szukające aparatu do nagrywania vlogów i filmów do internetu. Nadal jednak ustępuje on plasowanemu wyżej, a już dostępnemu od pewnego czasu modelowi A6500. Czy to więc pozycja, którą warto się zainteresować?
1