Trzy jasne stałki i dwa teleobiektywy - Sigma wprowadza na rynek kolejne ciekawe obiektywy

Trzy jasne stałki i dwa teleobiektywy - Sigma wprowadza na rynek kolejne ciekawe obiektywy

#Photokina2018 Po raz kolejny Sigma zaskakuje swoimi konstrukcjami. Pełnoklatkowe stałki 28 mm i 40 mm o świetle 1.4, 56 mm f/1.4 dla bezlusterkowców oraz 70-200 mm f/2.8 i 60-600 mm f/4.5-6.3 to znów innowacyjne rozwiązania i przekroczone granice!

Sigma Art 28 mm f/1.4 DG HSM

Kąt widzenia właściwy dla ogniskowej 28 mm był od zawsze obecny w erze aparatów analogowych i do dziś jest pożądany wśród wielu fotografów, szczególnie tych zajmujących się reportażem i dokumentem. Doceniając tę ogniskową Sigma wprowadza na rynek koleją jasną stałkę z serii Art. Sigma Art 28 mm f/1.4 DG HSM posiada aż dwa elementy FLD i 3 elementy SLD oraz 3 soczewki asferyczne, by korygować wszelkiego rodzaju aberracje i generować jak najwyższej jakości obraz. 

Przednia soczewka obiektywu została pokryta powłokami o działaniu wodoodpornym i antytłuszczowym, co w połączeniu z pyłoszczelną i odporną na zachlapania obudową zapewnia bezproblemowe użytkowanie nawet w najtrudniejszych warunkach. Dodatkowo, zaktualizowany algorytm AF oraz ultradźwiękowy silnik HSM mają zapewniać niezwykle cichą i szybką pracę.

Nie znamy jeszcze wagi nowej stałki, ale jej wymiary to 83 x 108 mm, średnica mocowania filtrów wynosi 77 mm, a minimalna odległość ostrzenia 28 mm.

Sigma Art 40 mm f/1.4 DG HSM

To obiektyw, który pierwotnie został zaprojektowany do filmowania, a teraz zaadoptowano go dla fotografów. Jego wysokiej jakości optyczna konstrukcja składa się z 16 elementów ustawionych w 12 grupach. Mimo ogniskowej 40 mm, ma potężną przednią soczewkę z mocowaniem filtrów o średnicy aż 82 mm. O jego „potędze” świadczy też waga równa 1,2 kg.

Nad naturalnym rozmyciem tła po przymknięciu otworu względnego czuwa 9-listkowa przysłona, a ostrość może być ustawiana z odległości 40 cm. Z kolei zaktualizowany autofokus oparty na silniku HSM ma zapewniać cichą i szybką pracę.

Model Sigma Art 40 mm f/1.4 DG HSM będzie produkowany na mocowaniach Sigma, Canon, Nikon i Sony-E.

Sigma Sports 70-200 mm f/2.8 DG OS HSM

Ma to być flagowy, jasny teleobiektyw zaprojektowany, by sprostać najbardziej wymagającym oczekiwaniom profesjonalnych fotografów. 

W celu zapewnienia najwyższej jakości obrazu, obiektyw wyposażony w aż 10 elementów o niskiej dyspersji. Z kolei, by zminimalizować wagę, zachowując jednocześnie jego wytrzymałość, zdecydowano się na użycie stopów magnezu. Obudowa jest pyło- i bryzgoszczelna, a na przedniej soczewce znajdują się dodatkowe powłoki wodoodporne i olejoodporne. 

Nowy obiektyw został wyposażony w inteligentny system OS i szybki autofokus na bazie ultradźwiękowego silnika HSM. Interesującym rozwiązaniem jest też przycisk funkcyjny AF, który  umożliwia wprowadzenie różnych funkcji, wybieranych z poziomu menu aparatu lub poprzez opcjonalny USB DOCK. 

Sigma Sports 70-200 mm f/2.8 DG OS HSM ostrzy od 120 cm, przy wymiarach 94 x 203 mm waży ponad 1,8 kg i współpracuje z telekonwerterami TC-1401 i TC-2001.

Sigma Sports 60-600 mm f/4.5-6.3 DG OS HSM

To pierwszy na świecie pełnoklatkowy teleobiektyw o 10-krotnym zoomie i ogniskowej 600 mm! Dzięki wyjątkowej konstrukcji 25 elementów w 19 grupach, ma zachowywać tą samą jakość obrazu co model 150-600 mm z linii Sports. Dodatkowo został wyposażony w inteligentny system stabiliacji OS o skuteczności 4 EV i szybki AF, dzięki ultradźwiękowemu silnikowi HSM ze zaktualizowanym algorytmem. 

Jego obudowa została wykonana z kilku rodzajów materiałów takich jak stopy magnezu, termicznie stabilny kompozyt (TSC) oraz plastik wzmacniany włóknem węglowym. Dzięki temu udało się znacznie zredukować jego wagę. Obiektyw jest też uszczelniony tak, jak inne modele z tej seri, oraz będzie współpracował z telekonwerterami TC-1401 i TC-2001 dodatkowo wydłużającymi jego ogniskową. 

Przy takich parametrach, wadze na poziomie 2,7 kg i wymiarach 120 x 269 mm  Sigma Sports 60-600 mm f/4.5-6.3 DG OS HSM będzie stanowić niezwykle uniwersalną propozycję dla fotografów dzikiej przyrody i spotterów. 

Sigma Contemporary 56 mm f/1.4 DC DN

Piątą nowością japońskiego producenta optyki jest obiektyw dla bezlusterkowców z mocowaniem Micro 4/3 i Sony E. Ta jasna stałka zapewnia dużą jasność f/1,4 i odpowiednik portretowej ogniskowej, przy zachowaniu niedużej wagi na poziomie 280 g i kompaktowych wymiarów 66 x 60 mm. W sam raz dla małych bezlusterkowców.

Nowe szkło ma mocowanie ochronną uszczelką, ostrzy z odległości 50 cm i wyposażone jest w 9-listkową przysłonę. Ma też umożliwiać  bardzo płynną i cichą pracę autofokusa podczas filmowania. 

Najszybciej w sprzedaży ma pojawić się model 60-600 mm f/4.5-6.3 (mocowanie Sigma, Canon EF i NikonF). Telezoom będzie dostępny w sprzedaży już w październiku tego roku za cenę około 1900 euro. Miesiąc później do sprzedaży ma trafić model 56 mm f/1.4 (mocowanie Sony E i Micro Cztery trzecie) za który zapłacimy około 430 euro. W listopadzie też ma być dostępna stałka 40 mm f/1.4 (mocowanie Sigma, Canon EF, Nikon F i Sony E). Oficjalna cena nie została jeszcze ujawniona, ale powinna wahać się w granicach 1000-1300 euro. Z kolei na reporterski zoom 70-200 f/2.8 (mocowanie Sigma, Canon EF i Nikon F) poczekamy do końca 2018 roku i jego cena także pozostaje owiana tajemnicą. Natomiast z początkiem 2019 roku nabyć będziemy mogli obiektywy 28 mm f/1.4 (mocowanie Sigma, Canon EF, Nikon F, Sony E), którego cena pozostaje nieznana, ale także nie powinna przekroczyć 1300 euro.

Więcej informacji o nowych produktach Sigmy znajdziecie na stronie producenta.

słowa kluczowe:
Komentarze
Polecane artykuły
Canon EOS RP - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [AKTUALIZACJA]
14 Lut 2019
Najnowszy korpus Canona prawdopodobnie otwiera zupełnie nowy segment wśród aparatów bezlusterkowych. Najtańsza nowa pełna klatka na rynku ma być doskonałym wyborem dla bardziej ambitnych amatorów czy fotografów podróżniczych i z pozoru ma wszystko, by zadowolić doskonałą większość odbiorców. Gdzie jest haczyk?
2
Sony A6400 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
13 Lut 2019
Następca modelu A6300 wprowadza usprawnienia, które na pewno docenią zaawansowani amatorzy i osoby szukające aparatu do nagrywania vlogów i filmów do internetu. Nadal jednak ustępuje on plasowanemu wyżej, a już dostępnemu od pewnego czasu modelowi A6500. Czy to więc pozycja, którą warto się zainteresować?
1
Kilka godzin z Panasonic Lumix S1 - pierwsze wnioski
1 Lut 2019
Podczas dorocznego Digital Imaging Seminar, Panasonic zdradził wreszcie pełną specyfikację swojej pierwszej pełnej klatki, a w ręce dziennikarzy powędrowały pierwsze egzemplarze modeli S1 i S1R...
7
Tokina FíRIN 20 mm f/2 FE AF - test obiektywu
28 Sty 2019
Czy Tokina FíRIN to obiektyw, który rozgrzeje serca fotografów systemu Sony E? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Jednak my dogłębnie przyjrzeliśmy się modelowi 20 mm f/2 FE AF.
0