Sigma z impetem wkracza na rynek kinematografii

Autor: Michał Chrzanowski

7 Wrzesień 2016
Artykuł na: 2-3 minuty

Sigma nie przestaje zadziwiać - tym razem chce zwojować rynek kinematografii. Japoński producent poinformował dziś o trwających zaawansowanych pracach nad zupełnie nową linią obiektywów filmowych.

Nowa kolekcja Sigma Cine będzie się składać z aż ośmiu modeli - dwa zoomy formatu Super 35 T/2, jeden zmiennoogniskowy obiektyw kompatybilny z pełnoklatkowymi aparatami, oraz pięć jasnych stałek również zaprojektowanych pod pełną klatkę. Jak zapewnia producent, każda konstrukcja z linii Sigma Cine będzie uszczelniona i gotowa na rejestrowanie obrazu w jakości 6K i 8K.

 

 

Premiery nowych obiektywów będą podzielone na kilka faz. Pierwszą z nich będzie oficjalne zaprezentowanie dwóch zoomów Sigma Cine 18-35 mm T2 i Sigma Cine 50-100 m T2, które przez producenta są określane mianem „High Speed Zoom Line“. Obie konstrukcje są zaprojektowane z myślą o aparatach z sensorem APS-C i formacie Super 35 mm. Będą zapewniać stałą przysłonę T2 przez cały zakres ogniskowych oraz „optykę dostarczającą wyjątkowej jakości i wyrazistości obrazu“. Przedstawiciele Sigmy podkreślają także, że obiektywy z nowej linii będą niezwykle kompaktowe i będą w „niesamowitej cenie“.

Kolejna faza to już pełnoklatkowa ofensywa. Linia Sigma Cine zostanie uzupełniona o zoom 24-35 mm T/2.2 oraz pięć stałek o świetle T/1.5 - ogniskowe 20 mm, 24 mm, 35 mm, 50 mm i 85 mm. Każdy z tych obiektywów ma efektywnie współpracować z pełnoklatkowymi przetwornikami obrazu.

Z pięcioma stałoogniskowymi konstrukcjami o przysłonie T/1.5 będziemy w stanie nagrać różne sceny z zachowaniem takiego samego światła. Te obiektywy zapewnią regularność i spójność ustawień, a także wysoki kontrast i reprodukcję kolorów - zapewnia producent.

Zobacz wszystkie zdjęcia (6)

Obiektywy Sigma Cine 18-35 mm T2 i Sigma Cine 50-100 m T2 mają pojawić się w sprzedaży pod koniec 2016 roku. Cena jak na razie nie została ujawniona. Kolejne konstrukcje z serii Cine mają być sukcesywnie prezentowane wraz z początkiem 2017 roku. Obiektywy trafią najpierw na rynek japoński i amerykański z mocowaniami Canon EF i Sony E (konstrukcje z mocowaniem PL będą mieć swoją premierę nieco później).

Więcej informacji o kinematograficznej serii Sigmy znajdziecie na dedykowanej stronie internetowej.

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Mandler 35 mm f/2 - chińska replika Summicrona za 1500 zł. Będzie tego więcej
Mandler 35 mm f/2 - chińska replika Summicrona za 1500 zł. Będzie tego więcej
Chińczycy coraz mocniej eksplorują temat wiernych kopii obiektywów sprzed lat. Mandler to nowa marka, która dostarczać ma kilka tego typu konstrukcji rocznie. Pierwszy model w ofercie...
8
Viltrox AF 28 mm f/4.5 Z - ultrakompaktowy naleśnik debiutuje w wersji Nikon Z
Viltrox AF 28 mm f/4.5 Z - ultrakompaktowy naleśnik debiutuje w wersji Nikon Z
Miniaturowy obiektyw pancake Viltrox AF 28 mm f/4.5 od teraz dostępny jest także w wersji z mocowaniem Z. Szkło ma tylko 1,6 cm grubości i waży 80 gramów.
7
7Artisans AF 24 mm f/1.8 - jasny, niedrogi szeroki kąt do astrofotografii i nie tylko
7Artisans AF 24 mm f/1.8 - jasny, niedrogi szeroki kąt do astrofotografii i nie tylko
7Artisans prezentuje kolejny wyposażony w system AF obiektyw stałoogniskowy. Tym razem to model 24 mm f/1.8, która spodobać ma się fanom astrofotografii, krajobrazu, wnętrz i wszystkim...
7
Powiązane artykuły