Sigma z impetem wkracza na rynek kinematografii

Autor: Michał Chrzanowski

7 Wrzesień 2016
Artykuł na: 2-3 minuty

Sigma nie przestaje zadziwiać - tym razem chce zwojować rynek kinematografii. Japoński producent poinformował dziś o trwających zaawansowanych pracach nad zupełnie nową linią obiektywów filmowych.

Nowa kolekcja Sigma Cine będzie się składać z aż ośmiu modeli - dwa zoomy formatu Super 35 T/2, jeden zmiennoogniskowy obiektyw kompatybilny z pełnoklatkowymi aparatami, oraz pięć jasnych stałek również zaprojektowanych pod pełną klatkę. Jak zapewnia producent, każda konstrukcja z linii Sigma Cine będzie uszczelniona i gotowa na rejestrowanie obrazu w jakości 6K i 8K.

 

 

Premiery nowych obiektywów będą podzielone na kilka faz. Pierwszą z nich będzie oficjalne zaprezentowanie dwóch zoomów Sigma Cine 18-35 mm T2 i Sigma Cine 50-100 m T2, które przez producenta są określane mianem „High Speed Zoom Line“. Obie konstrukcje są zaprojektowane z myślą o aparatach z sensorem APS-C i formacie Super 35 mm. Będą zapewniać stałą przysłonę T2 przez cały zakres ogniskowych oraz „optykę dostarczającą wyjątkowej jakości i wyrazistości obrazu“. Przedstawiciele Sigmy podkreślają także, że obiektywy z nowej linii będą niezwykle kompaktowe i będą w „niesamowitej cenie“.

Kolejna faza to już pełnoklatkowa ofensywa. Linia Sigma Cine zostanie uzupełniona o zoom 24-35 mm T/2.2 oraz pięć stałek o świetle T/1.5 - ogniskowe 20 mm, 24 mm, 35 mm, 50 mm i 85 mm. Każdy z tych obiektywów ma efektywnie współpracować z pełnoklatkowymi przetwornikami obrazu.

Z pięcioma stałoogniskowymi konstrukcjami o przysłonie T/1.5 będziemy w stanie nagrać różne sceny z zachowaniem takiego samego światła. Te obiektywy zapewnią regularność i spójność ustawień, a także wysoki kontrast i reprodukcję kolorów - zapewnia producent.

Zobacz wszystkie zdjęcia (6)

Obiektywy Sigma Cine 18-35 mm T2 i Sigma Cine 50-100 m T2 mają pojawić się w sprzedaży pod koniec 2016 roku. Cena jak na razie nie została ujawniona. Kolejne konstrukcje z serii Cine mają być sukcesywnie prezentowane wraz z początkiem 2017 roku. Obiektywy trafią najpierw na rynek japoński i amerykański z mocowaniami Canon EF i Sony E (konstrukcje z mocowaniem PL będą mieć swoją premierę nieco później).

Więcej informacji o kinematograficznej serii Sigmy znajdziecie na dedykowanej stronie internetowej.

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Canon RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual - kolejny obiektyw do treści VR i 3D
Canon RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual - kolejny obiektyw do treści VR i 3D
Canon prezentuje kolejny obiektyw z rodziny EOS VR. Nowy RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual to według producenta praktyczny i niedrogi sposób na tworzenia treści 3D i opowiadanie historii w rozwijającym...
2
Nikon zapowiada obiektyw Nikkor Z 28-135 mm f/4 PZ - uniwersalny zoom do pracy wideo
Nikon zapowiada obiektyw Nikkor Z 28-135 mm f/4 PZ - uniwersalny zoom do pracy wideo
Nikon na dobre bierze się za segment wideo i zapowiada uniwersalny obiektyw 28-135 mm f/4 ze sprzęgłem Power Zoom, który ma szansę znaleźć się na podstawowym wyposażeniu dużej rzeszy...
5
Canon RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm f/1.4L VCM - nowe ogniskowe dołączają do linii hybrydowych stałek
Canon RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm f/1.4L VCM - nowe ogniskowe dołączają do linii hybrydowych...
Canon prezentuje kolejne po modelu RF 35 mm f/1.4L VCM obiektywy, które budować będą serię kompaktowych, jasnych stałek do filmu i fotografii. Modele RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm...
7
Powiązane artykuły