Sony FE 50 mm F2,8 Macro - nowy pełnoklatkowy standard

0
Michał Chrzanowski
30 Sierpień 2016
Artykuł na: 2-3 minuty

Odwzorowanie obrazu w skali 1:1, zaawansowany układ optyczny oraz uszczelniony korpus to najważniejsze cechy zaprezentowanego dziś modelu Sony FE 50 mm F2,8 Macro.

Sony FE 50 mm F2,8 Macro to najnowsza konstrukcja dostępna w ofercie firmy. Zapewnia ona ogniskową 50 mm, światło f/2.8 i została zaprojektowana z myślą o pełnokatkowych bezlusterkowcach producenta. Dzięki takim parametrom stałka ma zagwarantować nieprzeciętną jakość obrazu i wyjątkowo plastyczne rozmycia nieostrości. W efekcie będzie ją można wykorzystywać jako uniwersalny obiektyw do codziennego użytku, którym utrwalimy zarówno krajobrazy jak i portrety. Jednak to nie wszystko. Najnowsza propozycja Sony zapewnia także odwzorowanie obrazu w skali 1:1, dzięki czemu powinna idealnie sprawdzić się w makrofotografii.

 

W nowym obiektywie FE 50 mm F2,8 Macro wykorzystano soczewki ze szkła ED (Extra-low Dispersion) o bardzo małej dyspersji. Mają one skutecznie kompensować osiową aberrację chromatyczną przy zdjęciach z małej odległości, co ma znaleźć przełożenie na spójną ostrość i wysoką jakość obrazu. Ponadto konstrukcja z kołową przysłoną pomoże w uzyskaniu okrągłego efektu bokeh. Z kolei odpowiednio zaprojektowane elementy mechaniczne i optyczne mają przeciwdziałać powstawaniu odblasków, nawet jeśli obiektyw jest używany bez osłony przeciwsłonecznej.

Natomiast przełącznik trybu ostrości, ogranicznik zakresu ostrzenia i przycisk blokady ostrości, mają zagwarantować użytkownikom dobre warunki fotografowania w trybie makro. Minimalna odległość od obiektu wynosi 16 cm. Urządzenie waży 236 g. Ponadto cała konstrukcja jest odporna na na pył i wilgoć, co oznacza możliwość pracy w różnych warunkach pogodowych.

Jak zapewnia producent, sprzedaż modelu Sony FE 50 mm F2,8 Macro rozpocznie się w październiku 2016 roku. Obiektyw będzie kosztował $500. Polska cena jak na razie nie została ujawniona. Więcej informacji znajdziecie na stronie sony.pl.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
SLR Magic Micro Prime 21 mm T1.6 i 50 mm T1.4 - filmowe stałki do Mikro Cztery Trzecie
SLR Magic Micro Prime 21 mm T1.6 i 50 mm T1.4 - filmowe stałki do Mikro Cztery Trzecie
Producent niedrogich obiektywów filmowych wprowadził do swojej oferty dwa nowe jasne modele kierowane do użytkowników systemu M43.
1
0
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Obiektywy anamorficzne to droga zabawa nawet jak na standardy profesjonalnych produkcji wideo. Być może jednak jesteśmy w przeddzień prawdziwej rewolucji.
12
0
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na horyzoncie
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na...
Wygląda na to, że Sony szykuje dla filmowców nową serię obiektywów zoom, które sprawić mają, źe uzyskanie pożądanych efektów stanie się znacznie łatwiejsze niż...
6
0
Powiązane artykuły