Stałoogniskowa ofensywa Meike

Stałoogniskowa ofensywa Meike

Firma Meike z impetem wkroczyła na rynek obiektywów projektowanych z myślą o bezlusterkowcach. Zaprezentowała cztery jasne, w pełni manualne stałki, które powinny być ciekawą propozycją dla użytkowników Fujifilm, Olympusa, Panasonica, Sony, Canona czy Nikona.

Meike to znany producent akcesoriów fotograficznych – głównie battery packów do lustrzanek. Jednak tym razem postanowił zawojować rynek obiektywów. Firma zaprezentowała cztery konstrukcje, które zostały zaprojektowane z myślą o bezlusterkowych systemach.

W skład zaprezentowanej serii wchodzą manualne, jasne obiektywy stałoogniskowe: 25mm f/0.95, 28mm f/2.8, 35mm f/1.7, 50mm f/2. Każdy z nich został wykonany z metalu, dzięki czemu – jak podkreśla producent – mają być odporne na różnego rodzaju uszkodzenia. Poza tym na tubusie znajdziemy pierścienie przysłony i ustawiania ostrości oraz czytelną skalę odległości hiperfokalnej. Poza solidnym wykonaniem obiektywy mają odznaczać się ponadczasowym wyglądem. Design przypomina konstrukcje z lat 60. co z pewnością może przypaść do gustu wielu potencjalnym nabywcom.

Meike 25mm f/0.95 został nazwany przez producenta „jasnym okiem widzącym w ciemnościach”. Serce obiektywu składa się z 12 elementów rozmieszczonych w 10 grupach. Zapewnia ogniskową 40 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki), która w połączeniu z jasnym światłem f/0.95 ma zapewnić wyjątkową plastykę obrazu i bardzo miękkie rozmycie dalszego planu. Poza tym szkło ma charakteryzować się wysokim kontrastem i rozdzielczością – zwłaszcza po przymknięciu do f/8. Konstrukcja mierzy 64 x 101 mm i waży 540 g. Z kolei rozmiar filtra to 55 mm.

Meike 28mm f/2.8 to bardzo kompaktowy obiektyw (60.4 x 29 mm i 102 g) o ognikowej 42 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki). Dzięki temu – oraz przysłonie f/2.8 – może okazać się bardzo uniwersalnym szkłem – zarówno do fotografii ulicznej, jak i krajobrazu. Układ optyczny został wykonany z 6 soczewek, które ułożono w 5 grupach. Z kolei za sprawą specjalnych powłok antyrefleksyjnych, wszelkiego rodzaju bliki i flary nie powinny stanowić problemu podczas fotografowania. Mocowanie filtra wynosi 49 mm.

Meike 35mm f/1.7 to typowy obiektyw standardowy zapewniający ognikową 52 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki) i jasne światło f/1.7. Dzięki takie kombinacji powinien sprawdzić się w portrecie, jak również w streecie, czy fotografii przyrody. Na optykę składa się 6 elementów umieszczonych w 5 grupach. Mocowanie filtra to 49 mm. Tubus – również wykonany z metalu – mierzy 60.5 x41 mm i waży 176 g.

Meike 50mm f/2 charakteryzuje się ogniskową 75 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki) i światłem f/2. Jak podkreśla producent, został zaprojektowany z myślą o portrecie. Duet jasnej przysłony i dłuższej ogniskowej ma zapewnić wyjątkową plastykę obrazu, okrągłe bokeh i efektywne odseparowanie fotografowanego obiektu od tła zdjęcia. Konstrukcja – podobnie jak poprzedni model – zapewnia układ optyczny składający się z 6 soczewek rozlokowanych w 5 grupach. Obiektyw, jak na swoją specyfikację, ma bardzo kompaktowe wymiary: 60.5 x 41 mm i 188 g. Z kolei rozmiar filtra wynosi 49 mm

Poniżej prezentujemy kilka zdjęć wykonanych nowymi obiektywami Meike.

Zobacz wszystkie zdjęcia (6)

Wszystkie obiektywy powstały z myślą o bezlusterkowcach. Zaprezentowane konstrukcje będą kompatybilne z Sony E, Fujifilm X, Mikro Cztery Trzecie, Nikon 1 oraz Canon EF-M. Niestety producent nie podał dokładnej daty, kiedy modele pojawią się w sprzedaży. Cena również nie została ujawniona. Więcej informacji możecie znaleźć na stronie www.mkgrip.com.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

słowa kluczowe:
Komentarze
Polecane artykuły
Canon EOS RP - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [AKTUALIZACJA]
14 Lut 2019
Najnowszy korpus Canona prawdopodobnie otwiera zupełnie nowy segment wśród aparatów bezlusterkowych. Najtańsza nowa pełna klatka na rynku ma być doskonałym wyborem dla bardziej ambitnych amatorów czy fotografów podróżniczych i z pozoru ma wszystko, by zadowolić doskonałą większość odbiorców. Gdzie jest haczyk?
2
Sony A6400 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
13 Lut 2019
Następca modelu A6300 wprowadza usprawnienia, które na pewno docenią zaawansowani amatorzy i osoby szukające aparatu do nagrywania vlogów i filmów do internetu. Nadal jednak ustępuje on plasowanemu wyżej, a już dostępnemu od pewnego czasu modelowi A6500. Czy to więc pozycja, którą warto się zainteresować?
1
Kilka godzin z Panasonic Lumix S1 - pierwsze wnioski
1 Lut 2019
Podczas dorocznego Digital Imaging Seminar, Panasonic zdradził wreszcie pełną specyfikację swojej pierwszej pełnej klatki, a w ręce dziennikarzy powędrowały pierwsze egzemplarze modeli S1 i S1R...
7
Tokina FíRIN 20 mm f/2 FE AF - test obiektywu
28 Sty 2019
Czy Tokina FíRIN to obiektyw, który rozgrzeje serca fotografów systemu Sony E? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Jednak my dogłębnie przyjrzeliśmy się modelowi 20 mm f/2 FE AF.
0