Stałoogniskowa ofensywa Meike

Stałoogniskowa ofensywa Meike

Firma Meike z impetem wkroczyła na rynek obiektywów projektowanych z myślą o bezlusterkowcach. Zaprezentowała cztery jasne, w pełni manualne stałki, które powinny być ciekawą propozycją dla użytkowników Fujifilm, Olympusa, Panasonica, Sony, Canona czy Nikona.

Meike to znany producent akcesoriów fotograficznych – głównie battery packów do lustrzanek. Jednak tym razem postanowił zawojować rynek obiektywów. Firma zaprezentowała cztery konstrukcje, które zostały zaprojektowane z myślą o bezlusterkowych systemach.

W skład zaprezentowanej serii wchodzą manualne, jasne obiektywy stałoogniskowe: 25mm f/0.95, 28mm f/2.8, 35mm f/1.7, 50mm f/2. Każdy z nich został wykonany z metalu, dzięki czemu – jak podkreśla producent – mają być odporne na różnego rodzaju uszkodzenia. Poza tym na tubusie znajdziemy pierścienie przysłony i ustawiania ostrości oraz czytelną skalę odległości hiperfokalnej. Poza solidnym wykonaniem obiektywy mają odznaczać się ponadczasowym wyglądem. Design przypomina konstrukcje z lat 60. co z pewnością może przypaść do gustu wielu potencjalnym nabywcom.

Meike 25mm f/0.95 został nazwany przez producenta „jasnym okiem widzącym w ciemnościach”. Serce obiektywu składa się z 12 elementów rozmieszczonych w 10 grupach. Zapewnia ogniskową 40 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki), która w połączeniu z jasnym światłem f/0.95 ma zapewnić wyjątkową plastykę obrazu i bardzo miękkie rozmycie dalszego planu. Poza tym szkło ma charakteryzować się wysokim kontrastem i rozdzielczością – zwłaszcza po przymknięciu do f/8. Konstrukcja mierzy 64 x 101 mm i waży 540 g. Z kolei rozmiar filtra to 55 mm.

Meike 28mm f/2.8 to bardzo kompaktowy obiektyw (60.4 x 29 mm i 102 g) o ognikowej 42 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki). Dzięki temu – oraz przysłonie f/2.8 – może okazać się bardzo uniwersalnym szkłem – zarówno do fotografii ulicznej, jak i krajobrazu. Układ optyczny został wykonany z 6 soczewek, które ułożono w 5 grupach. Z kolei za sprawą specjalnych powłok antyrefleksyjnych, wszelkiego rodzaju bliki i flary nie powinny stanowić problemu podczas fotografowania. Mocowanie filtra wynosi 49 mm.

Meike 35mm f/1.7 to typowy obiektyw standardowy zapewniający ognikową 52 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki) i jasne światło f/1.7. Dzięki takie kombinacji powinien sprawdzić się w portrecie, jak również w streecie, czy fotografii przyrody. Na optykę składa się 6 elementów umieszczonych w 5 grupach. Mocowanie filtra to 49 mm. Tubus – również wykonany z metalu – mierzy 60.5 x41 mm i waży 176 g.

Meike 50mm f/2 charakteryzuje się ogniskową 75 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki) i światłem f/2. Jak podkreśla producent, został zaprojektowany z myślą o portrecie. Duet jasnej przysłony i dłuższej ogniskowej ma zapewnić wyjątkową plastykę obrazu, okrągłe bokeh i efektywne odseparowanie fotografowanego obiektu od tła zdjęcia. Konstrukcja – podobnie jak poprzedni model – zapewnia układ optyczny składający się z 6 soczewek rozlokowanych w 5 grupach. Obiektyw, jak na swoją specyfikację, ma bardzo kompaktowe wymiary: 60.5 x 41 mm i 188 g. Z kolei rozmiar filtra wynosi 49 mm

Poniżej prezentujemy kilka zdjęć wykonanych nowymi obiektywami Meike.

Zobacz wszystkie zdjęcia (6)

Wszystkie obiektywy powstały z myślą o bezlusterkowcach. Zaprezentowane konstrukcje będą kompatybilne z Sony E, Fujifilm X, Mikro Cztery Trzecie, Nikon 1 oraz Canon EF-M. Niestety producent nie podał dokładnej daty, kiedy modele pojawią się w sprzedaży. Cena również nie została ujawniona. Więcej informacji możecie znaleźć na stronie www.mkgrip.com.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

słowa kluczowe:
 
Komentarze
Polecane artykuły
BenQ SW240 - test monitora
4 Gru 2018
Nareszcie na rynku pojawił się budżetowy monitor ze sprzętową kalibracją, który ma oferować bardzo dobrą jakość obrazu i świetną ergonomię za naprawdę nieduże pieniądze. Sprawdzamy, czy BenQ SW240 ma szansę przekonać do siebie miłośników fotografii.
4
Canon EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM - test obiektywu
30 Lis 2018
Wysoka wydajność, wytrzymałość i niezawodność - mają to być trzy przymioty trzeciej odsłony reporterskiego zooma Canona. Czy w takim razie mamy do czynienia z poważnymi usprawnieniami, czy raczej lekką kosmetyką obiektywu kierowanego do profesjonalistów? Sprawdźmy to!
3
Canon EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM - zdjęcia przykładowe
26 Lis 2018
Ciekawi czy trzecia odsłona reporterskiego zooma Canona spełni oczekiwania profesjonalistów? Zobaczcie, jak w praktyce wypada najnowszy model EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM.
5
Fujifilm X-T3 - test aparatu
14 Lis 2018
Najnowszy bezlusterkowiec Fujifilm pretenduje do miana króla segmentu APS-C i jednego z najbardziej uniwersalnych aparatów w ogóle. Sprawdzamy, na co go stać.
13