Samsung Galaxy S9 i S9+ - podwójny aparat, regulowana przysłona i filmy w zwolnionym tempie

Samsung Galaxy S9 i S9+ - podwójny aparat, regulowana przysłona i filmy w zwolnionym tempie

Najnowsze modele z serii Galaxy S wzbogacają flagową konstrukcję o bardziej zaawansowany, podwójny układ aparatu, który dostarczyć ma najlepszej na rynku jakości zdjęć. Po raz pierwszy w smartfonie pojawia się m.in. regulowana przysłona.

“The Camera. Reimagined.” - to slogan, jakim producent już od pewnego czasu zapowiadał swojego najnowszego flagowca. Czy rzeczywiście mamy do czynienia z jakąś rewolucją? Trudno powiedzieć. Zmiany, które najnowsze modele Galaxy S9 i S9+ wprowadzają do modułu aparatu są ciekawe, ale trudno mówić tu o jakichś fajerwerkach, które zmieniałyby oblicze fotografii mobilnej.

W obydwu modelach podstawą systemu jest ta sama co w przypadku Note’a 8, 12-megapikselowa matryca w formacie 4:3, o wielkości 1/2.55”, z pikselami o wielkości 1,4 µm. Otrzymujemy natomiast dużo jaśniejszy obiektyw f/1.5 (najjaśniejszy smartfonowy obiektyw na rynku) o ekwiwalencie 26 mm. Większy otwór przysłony przekładać ma się lepszej jakości zdjęcia w słabym świetle (możliwość skorzystania z niższych czułości), ale to nie jedyna korzyść płynąca z nowego modułu. Obiektyw pozwala na zmianę wartości przysłony do f/2.4, co z kolei poprawić ma ostrość zdjęć wykonywanych w dobrym świetle.

 

W przypadku większego modelu S9+ otrzymujemy także drugi tylny moduł aparatu, także bliźniaczo podobny do tego, który widzieliśmy w ostatniej odsłonie Note’a (12-milionowa matryca 1/3.4” z pikselami o wielkości 1 µm). Układ oferuje ekwiwalent około 50 mm i światło f/2.4. W połączeniu z mniejszą matrycą możemy spodziewać się więc, że dostarczy nam zdjęć o gorszej jakości niż aparat szerokokątny. Podwójny układ aparatu pozwoli jednak na coraz bardziej popularne ostatnimi czasy symulowanie rozmycia nieostrości w przypadku zdjęć portretowych, a do tego oferować ma możliwość ingerencji w charakter tego rozmycia. Obydwa aparaty oferują też system optycznej stabilizacji obrazu, co przynajmniej w przypadku modułu “teleobiektywu” jest na razie rzadkością.

Standardowo już otrzymujemy też bardzo szybki, oparty o detekcję fazy autofokus Dual Pixel z funkcją detekcji twarzy i śledzenia obiektów, a także możliwość rejestracji filmów 4K z prędkością 60 kl./s i nawet 960 kl./s w jakości HD 720p. Funkcja slow-motion jest z pozoru bardzo imponująca, jednak w tym trybie będziemy mogli nagrywać obraz przez jedyne 0,2 s, co czyni ją mało użyteczną. Otrzymujemy natomiast możliwość rejestracji z prędkością 240 kl./s w jakości Full HD, co i tak powinno dostarczyć nam dobrze wyglądających spowolnień (8-krotnie spowolnienie akcji).

Nie powinni narzekać także fani zdjęć selfie. 8-megapikselowy aparat o szerokim kącie (ekwiwalent 24 mm) i dużej jasności f/1.7, pozwolić ma na wykonywanie dobrze wyglądających autoportretów nawet w gorszym oświetleniu. Podobnie jak w przypadku iPhone’a X, przedni aparat pozwoli nam też odblokowywać telefon twarzą.

Samsung S9 i S9+

Pod względem ogólnej specyfikacji nowe modele nie różnią się zanadto od poprzedniej generacji flagowców Galaxy.  Smartfony S9 i S9+ oferują ekrany AMOLED o rozdzielczości WQHD (1440 x 2960 pikseli) i przekątnej kolejno 5.77” i 6.22”, 8-rdzeniowy procesor Exynos 9 Series 9810, 4 GB RAM-u (6 GB w przypadku modelu Plus), do 256 GB pamięci wewnętrznej (możliwość rozszerzenia za pomocą karty microSD o kolejnych 256 GB), wodoszczelną obudowę (norma IP68) oraz baterie o pojemności 3000 i 3500 mAh.

Cena i dostępność

Na polskim rynku za telefony zapłacimy 3599 zł (Galaxy S9) i 3999 zł (Galaxy S9+). Telefony pojawią się w sprzedaży w połowie marca 2018 roku.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem samsung.com.

 

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Polecane artykuły
Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD - zdjęcia przykładowe
19 Lut 2019
Czy Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD to mocne wejście producenta w system Sony E i ukłon w stronę zawodowców? Zobaczcie zdjęcia przykładowe.
0
Canon EOS RP - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [AKTUALIZACJA]
14 Lut 2019
Najnowszy korpus Canona prawdopodobnie otwiera zupełnie nowy segment wśród aparatów bezlusterkowych. Najtańsza nowa pełna klatka na rynku ma być doskonałym wyborem dla bardziej ambitnych amatorów czy fotografów podróżniczych i z pozoru ma wszystko, by zadowolić doskonałą większość odbiorców. Gdzie jest haczyk?
7
Sony A6400 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
13 Lut 2019
Następca modelu A6300 wprowadza usprawnienia, które na pewno docenią zaawansowani amatorzy i osoby szukające aparatu do nagrywania vlogów i filmów do internetu. Nadal jednak ustępuje on plasowanemu wyżej, a już dostępnemu od pewnego czasu modelowi A6500. Czy to więc pozycja, którą warto się zainteresować?
1
Kilka godzin z Panasonic Lumix S1 - pierwsze wnioski
1 Lut 2019
Podczas dorocznego Digital Imaging Seminar, Panasonic zdradził wreszcie pełną specyfikację swojej pierwszej pełnej klatki, a w ręce dziennikarzy powędrowały pierwsze egzemplarze modeli S1 i S1R...
7