Szczęśliwego nowego 2009 roku życzy fotopolis.pl!

Autor: Michał Sułkiewicz

31 Grudzień 2008
Artykuł na: 4-5 minut
Kolejny rok już prawie za nami. Każdy ma swoją ocenę mijających dwunastu miesięcy, jednak dla fotopolis.pl był to bardzo dobry rok. Dziękujemy naszym czytelnikom oraz wszystkim, którzy z nami współpracowali w 2008 roku i życzymy wszystkiego najlepszego w nadchodzącym 2009.

Jeszcze zanim zakończymy stary rok pokusiliśmy się o małe podsumowanie tych dwunastu miesięcy dla fotopolis.pl. Przede wszystkim w 2008 fotopolis.pl skończyło 7 lat. To sporo jak na serwis internetowy, mimo to jesteśmy zaskoczeni, że z wyjątkiem kilku miesięcy nasza oglądalność wzrastała z miesiąca na miesiąc. Zakończymy ten rok naprawdę świetnym wynikiem oglądalności, ale - żeby nie uprzedzać faktów - więcej o tym na początku stycznia. Mimo że sporo młodsze niż samo fotopolis.pl rekordową ilość użytkowników osiągnęło nasze forum. Z liczbą użytkowników liczącą ponad 10 000 jest to największe forum wśród informacyjnych serwisów fotograficznych. Jednak nie wielkość tu jest najważniejsza. Dostajemy wiele sygnałów, że dzięki systematycznej pracy moderatorów jest to również jedno z niewielu forów w polskim internecie, gdzie nie przetaczają się wojny "systemowe". Dziękujemy, więc naszym czytelnikom za regularne czytanie fotopolis.pl w 2008 roku i obiecujemy, że w 2009 będzie jeszcze więcej ciekawych treści na naszych stronach.

W mijającym roku nie możemy zapomnieć także o naszych reklamodawcach. Dziękujemy, że obdarzyliście nas zaufaniem. Dzięki Wam fotopolis.pl może się rozwijać i dostarczać pasjonatom fotografii najważniejszych treści za świata fotografii. Jednocześnie, dzięki rozsądnej polityce w zakresie form reklamy, akceptacja treści reklamowych na fotopolis jest duża (według ankiety czytelników 2008), co oczywiście przekłada się na wysoką skuteczność reklamy na naszych stronach. Dlatego też możecie być pewni, że w pogoni za zyskami nie będziemy w 2009 narażali naszych czytelników na reklamy przeszkadzające w korzystaniu z serwisu.

W 2008 fotopolis.pl nadal angażowało się w popularyzację fotografii. Wierzymy w redakcji, że najważniejsze są zdjęcia, a setki artykułów o sprzęcie nie mają sensu, gdy nie prowadzą do coraz lepszych zdjęć. Dlatego też byliśmy patronem najważniejszych i najlepszych imprez fotograficznych. Ufamy, że między innymi dzięki nam na wystawach, festiwalach, pokazach i prezentacjach były tłumy wielbicieli fotografii - czytelników fotopolis.pl. Dziękujemy organizatorom patronowanych przez nas wydarzeń za współpracę w mijającym roku. Mamy nadzieję, że 2009 będzie jeszcze bardziej udany.

Na koniec podziękowań nie można zapomnieć o całym zespole redakcyjnym i technicznym fotopolis.pl, który ciężko pracując współtworzy sukces naszego tytułu. Oczywiście swój udział mają w tym też współpracujący z fotopolis.pl zewnętrzni autorzy. Wszystkim serdecznie dziękujemy za owocną współpracę w 2008 roku.

Oczywiście nie ma co udawać, że 2008 nie przyniósł także nieprzyjemnych zjawisk. Dla nas wyjątkowo drażniącym problemem jest ciągła walka z plagiatami naszych tekstów. W tym roku dzięki współpracy z providerami internetu i firmami hostingowymi udało się zamknąć kilka stron wykorzystujących bezprawnie nasze treści. Niestety rzadko zdarza się uczciwe podanie fotopolis.pl jako źródła wziętej od nas informacji. Innym zjawiskiem jest coś, co nazywamy "kompleksem fotopolis". Można odnieść wrażenie, że treścią życia konkurencyjnych stron jest zarówno wzorowanie się na fotopolis.pl, jak również porównywanie się w każdym aspekcie i ogłaszanie triumfu przy każdym, najbłahszym objawie pozornego sukcesu. No cóż, to można jeszcze zrozumieć, w końcu jesteśmy dla wielu wzorem. Niestety konkurencyjne strony wzorując się na fotopolis.pl wykorzystują nasze pomysły na konkursy, plebiscyty czy cykle artykułów. Co gorsza często nasze pomysły są wypaczane i powstaje z nich coś co można nazwać tylko karykaturą. Nie od dziś wiadomo, że z nawet słabej jakości podróbkami ciężko się walczy. Naszą bronią będzie ciągły rozwój fotopolis.pl. Ci, którzy chcą z nas ściągać niech przygotują się na ciężką pracę - w 2009 będzie co robić.

Podsumowując, patrzymy w 2009 z optymizmem i również Wam życzymy nowego roku lepszego niż był stary.

Szczęśliwego Nowego Roku!

Nadchodząca sylwestrowa noc będzie okazją do zrobienia wyjątkowych zdjęć. Być może przyda się Wam nasz artykuł poradnikowy Fotografia nocna omawiający techniki wykonywania zdjęć po zachodzie słońca.

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Nowy salon CEWE Fotojoker w Bydgoszczy - promocje z okazji otwarcia
Nowy salon CEWE Fotojoker w Bydgoszczy - promocje z okazji otwarcia
CEWE Fotojoker, renomowana marka branży fotograficznej, otworzyła nowy salon w Galerii Zielone Arkady, w sercu Bydgoszczy. Z tej okazji, na klientów czeka wiele atrakcji i specjalnie...
8
Chemia Kodak Professional wraca na europejski rynek
Chemia Kodak Professional wraca na europejski rynek
Już niebawem na rynku pojawi się komplet chemii fotograficznej do wywoływania zdjęć analogowych Kodak Professional. W ofercie znajdą się zarówno odczynniki do negatywów czarno-białych,...
19
Podcast Fotopolis dostępny na YouTube
Podcast Fotopolis dostępny na YouTube
Od dzisiaj nasz autorski podcast dostępny jest do posłuchania także w serwisie YouTube. To już 50 odcinków rozmów o fotografii z czołowymi przedstawicielami branży.
9