Sigma nowym właścicielem Foveona

Autor: Michal Grzegorczyk

12 Listopad 2008
Artykuł na: minutę
Koncern Sigma poinformował o przejęciu firmy Foveon Inc., producenta trójwarstwowywych matryc "X3" używanych przez Sigmę w jej lustrzankach i aparatach kompaktowych.

Kalifornijska firma Foveon Inc. zasłynęła produkcją nietypowych, trójwarstwowych matryc {LNK|https://www.fotopolis.pl/index.php?n=159;"X3". Z sensorów Foveona chętnie korzystała Sigma, umieszczając je w swoich lustrzankach i kompaktach. Początek współpracy miał miejsce w 2000 roku, a po ośmiu latach japoński koncern poinformował, że kupił 100% udziałów w amerykańskiej firmie.

Jak informuje Sigma, prace nad Foveonem X3 będą kontynuowane tam, gdzie toczyły się do tej pory - w kalifornijskim San Jose. Można mieć nadzieję, że nowy właściciel narzuci im większe tempo. Z drugiej strony rodzi się pytanie, czy kiedykolwiek zobaczymy Foveona w aparacie innego producenta.

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Nowe AI może zrewolucjonizować zoomy w smartfonach (i nie tylko) - powiększenie 256x bez utraty szczegółów?
Nowe AI może zrewolucjonizować zoomy w smartfonach (i nie tylko) - powiększenie 256x bez utraty...
Producenci smartfonów coraz chętniej sięgają po AI w celu poprawy szczegółowości zdjęć z teleobiektywów. System Chain of Zoom, opracowany przez naukowców z Korei Południowej, może...
8
Ta technologia ma zrewolucjonizować aparaty w smartfonach i dronach. Glass pozyskało 20 mln dolarów na dalszy rozwój
Ta technologia ma zrewolucjonizować aparaty w smartfonach i dronach. Glass pozyskało 20 mln...
Czy możliwe, by zdjęcia ze smartfonów miały jakość jak z profesjonalnego aparatu? Tego chce dokonać Glass Imaging, które właśnie pozyskało kolejne 20 mln na wdrożenie technologii AI...
5
Google pozamiatało - nowe modele AI rzucają strach na branżę wideo
Google pozamiatało - nowe modele AI rzucają strach na branżę wideo
Google zaprezentowało nowe wersje generatorów grafiki i wideo Imagen 4 i Veo 3 oraz platformę Flow, które pokazują, że przyszłość treści rozrywkowych może prawie w całości obyć się bez...
38
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)