Sigma nowym właścicielem Foveona

Koncern Sigma poinformował o przejęciu firmy Foveon Inc., producenta trójwarstwowywych matryc "X3" używanych przez Sigmę w jej lustrzankach i aparatach kompaktowych.
Kalifornijska firma Foveon Inc. zasłynęła produkcją nietypowych, trójwarstwowych matryc {LNK|https://www.fotopolis.pl/index.php?n=159;"X3". Z sensorów Foveona chętnie korzystała Sigma, umieszczając je w swoich lustrzankach i kompaktach. Początek współpracy miał miejsce w 2000 roku, a po ośmiu latach japoński koncern poinformował, że kupił 100% udziałów w amerykańskiej firmie.


Jak informuje Sigma, prace nad Foveonem X3 będą kontynuowane tam, gdzie toczyły się do tej pory - w kalifornijskim San Jose. Można mieć nadzieję, że nowy właściciel narzuci im większe tempo. Z drugiej strony rodzi się pytanie, czy kiedykolwiek zobaczymy Foveona w aparacie innego producenta.]
słowa kluczowe:
Komentarze
Polecane artykuły
Tenba Fulton 14L - test plecaka
21 Maj 2019
Nowa linia Fulton to miejskie plecaki fotograficzne dla osób, które oprócz sprzętu chcą zabrać także rzeczy codziennego użytku i akcesoria, a przy tym zadbać o bezpieczeństwo i dobrze się prezentować. Sprawdzamy czy rzeczywiście spełniają te oczekiwania.
1
Panasonic Lumix S1 - test aparatu
6 Maj 2019
Lumix S1 to tańszy model z zaprezentowanego niedawno duetu pełnoklatkowych bezlusterkowców Panasonika. Z matrycą o mniejszej rozdzielczości, ale z bardziej rozwiniętym trybem filmowym, ma przyciągać szerokie rzesze profesjonalistów szukających uniwersalnego i niezawodnego body. Sprawdźmy, czy podstawowa pełna klatka Lumix ma szansę spełnić ich oczekiwania!
0
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
10
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
12