Najnowsza technologia Canona może zrewolucjonizować sposób, w jaki oglądamy wydarzenia sportowe

Autor: Michał Chrzanowski

26 Wrzesień 2017
Artykuł na: 2-3 minuty

Canon chce przekroczyć kolejne granice obrazowania. Firma pracuje nad rozwiązaniem, które umożliwi “wirtualne poruszanie się po boisku“ i oglądanie wydarzenia sportowego z dowolnego kąta i punktu na boisku.

Canon pracuje nad technologią, która może zmienić sposób transmisji sportowych i zapewnić doznania „jakbyśmy znajdowali się na boisku wśród graczy“. Free Viewpoint Video System to rozwiązanie, które korzysta ze strategicznie rozmieszczonych na stadionie kamer o wysokiej rozdzielczości, wspomaganych komputerami o ogromnej mocy obliczeniowej, które na bieżąco i symultanicznie renderują pole rozgrywki. Ujęcia są natychmiastowo łączone w jeden obraz 3D. W efekcie będziemy w stanie „poruszać wirtualną kamerą“ i wybierać dowolny kąt pod jakim zechcemy oglądać wydarzenie.

Poczuj sportowe emocje

- Użytkownicy mogą swobodnie poruszać „wirtualne kamery“ w przestrzeni 3D, co daje możliwość oglądania pod różnymi kątami i punktami widzenia. System pozwala doświadczyć symulowanego fizycznego uczucia bycia pośród graczy w czasie gry - zapewnia Canon.

 

Obecnie rozwiązanie Canona jest w fazie testów. Jednak firma planuje zaprezentować Free Viewpoint Video System na Inter BEE 2017 (15-17 listopad). Poza tym trwają już rozmowy z drużynami sportowymi o ewentualnym wykorzystaniu takiego rozwiązania podczas relacjonowania meczów.

Czy w takim razie już niebawem „na własnej skórze“ poczujemy emocje sportowe? Wszystko na to wskazuje - zwłaszcza, że Canon nie jest jedynym gigantem, który pracuje nad tego typu technologią. Podobne rozwiązanie zostało zaprezentowane w połowie ubiegłego roku przez Intel - choć sprowadza się ono wyłącznie do powtórek. Firma podpisała już umowy ze stacjami telewizyjnymi relacjonującymi rozgrywki NBA, NFL, MLB oraz X Games.

Tak więc już niedługo oglądanie wydarzeń sportowych może stać się jeszcze bardziej wciągającą rozrywką.

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły