Nikon chce walczyć ze smartfonami

Autor: Patryk Wiśniewski

9 Lipiec 2013
Artykuł na: minutę
Wszyscy producenci sprzętu fotograficznego odczuwają rosnącą popularność smartfonów. Skutkuje ona wyraźnym spadkiem sprzedaży aparatów kompaktowych. Prezes Nikona - Makoto Kimura - w rozmowie z Bloombergiem poinformował o stworzeniu specjalnego zespołu, który ma znaleźć rozwiązania na ten trend.

Prezes japońskiego giganta fotograficznego powiedział, że głównym zadaniem nowego zespołu jest stworzeniu produktu, który całkowicie zrewolucjonizuje podejście do aparatów. Efekty pracy mamy poznać w ciągu najbliższych pięciu lat.

Tego typu wypowiedź na pewno otowiera szerokia pola manewru serwisom plotkarskim, które już zastanawiają się czy Nikon zaprezentuje swojego smartfona. Dla samego Nikona próba dywersyfikacji swoich propozycji to na pewno krok w dobrym kierunku - dział fotograficzny japońskiego producenta przynosi aż 84% przychodów

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Nowe AI może zrewolucjonizować zoomy w smartfonach (i nie tylko) - powiększenie 256x bez utraty szczegółów?
Nowe AI może zrewolucjonizować zoomy w smartfonach (i nie tylko) - powiększenie 256x bez utraty...
Producenci smartfonów coraz chętniej sięgają po AI w celu poprawy szczegółowości zdjęć z teleobiektywów. System Chain of Zoom, opracowany przez naukowców z Korei Południowej, może...
8
Ta technologia ma zrewolucjonizować aparaty w smartfonach i dronach. Glass pozyskało 20 mln dolarów na dalszy rozwój
Ta technologia ma zrewolucjonizować aparaty w smartfonach i dronach. Glass pozyskało 20 mln...
Czy możliwe, by zdjęcia ze smartfonów miały jakość jak z profesjonalnego aparatu? Tego chce dokonać Glass Imaging, które właśnie pozyskało kolejne 20 mln na wdrożenie technologii AI...
5
Google pozamiatało - nowe modele AI rzucają strach na branżę wideo
Google pozamiatało - nowe modele AI rzucają strach na branżę wideo
Google zaprezentowało nowe wersje generatorów grafiki i wideo Imagen 4 i Veo 3 oraz platformę Flow, które pokazują, że przyszłość treści rozrywkowych może prawie w całości obyć się bez...
38
Powiązane artykuły