Akcja (foto)edukacja

Autor: Patrycja Tuszyńska

22 Listopad 2012
Artykuł na: 2-3 minuty
Nikon Polska rusza z nową inicjatywą - "Akcja (foto)edukacja". Nowy projekt edukacyjny skierowany jest do młodzieży w wieku szkolnym, zainteresowanej rozwijaniem swoich umiejętności i wiedzy fotograficznej oraz kreatywności. Akcji towarzyszy także konkurs, w którym można zdobyć m.in. sprzęt fotograficzny i stypendium naukowe w wysokości 10 000 zł.

Nikon Polska rusza z kolejną inicjatywą edukacyjną, obok takich projektów jak "Szeroki kadr" i "Twoje zdjęcie. Twoje prawo", która ma za zadanie poszerzanie wiedzy i umiejętności fotograficznych wśród młodzieży. Celem pierwszej edycji nowego programu edukacyjnego "Akcja (foto)edukacja" jest wyrównanie dostępu osób w wieku szkolnym do wiedzy fotograficznej oraz rozwijanie ich kreatywności i zainteresowań. Program akcji obejmuje zajęcia on-line, dzięki którym każdy z uczestników będzie mógł zdobyć wiedzę z zakresu fotografii reportażowej, potretowej czy też makrofotografii. Lekcje są podzielone na część teoretyczną i praktyczną, w postaci zadań domowych, która rozwinie nabyte umiejętności. Materiały edukacyjne są dostępne na portalu www.szerokikadr.pl.

"Akcja (foto)edukacja" jest rozwinięciem prowadzonych do tej pory działań edukacyjnych firmy Nikon. Program przygotowaliśmy z myślą o młodzieży szkolnej, gdyż rozwijanie twórczych zainteresowań m.in. tych związanych z fotografią, jest niezwykle ważne, zwłaszcza w przypadku młodych ludzi. Im więcej uczniowie będą wiedzieli na temat fotografii, tym chętniej sięgną do niej jako sposobu wyrażania swoich artystycznych talentów. Młodzież powinna mieć możliwość korzystania z odpowiednich warunków kształcenia, które pozwolą jej w pełni rozwinąć swoje pasje - z pożytkiem dla siebie i całego społeczeństwa. Jesteśmy przekonani, że udostępnione bezpłatnie w ramach akcji materiały edukacyjne oraz instruktażowe dla nauczycieli, pomogą w przekazywaniu wiedzy oraz staną się impulsem do kreatywnego spędzania wolnego czasu. - tak o nowym projekcie mówi Magdalena Michalska - Szmidt, Marketing Manager Nikon Polska.

Dodatkowo projektowi "Akcja (foto)edukacja" towarzyszy konkurs na najciekawsze rozwiązanie pracy domowej zadawanej w ramach zajęć on-line. Na autorów najlepszych prac czekają m.in. sprzęt fotograficzny, stypendium naukowe w wysokości 10 000 zł oraz warsztaty fotograficzne i wyposażenie pracowni dla szkoły. Konkurs skierowany jest do uczniów ponadgimnazjalnych szkół artystycznych. Prace można nadsyłać do 1 czerwca 2013 r.

Więcej informacji o nowym programie edukacyjnym i regulamin konkursu można znaleźć na stronie www.szerokikadr.pl.

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Grand Press Photo 2024: Wojciech Grzędziński fotografem roku i XX-lecia
Grand Press Photo 2024: Wojciech Grzędziński fotografem roku i XX-lecia
Wojciech Grzędziński trzeci raz z rzędu wygrywa główną nagrodę Grand Press Photo - największego polskiego konkursu fotografii reportażowej i dokumentalnej. Fotoreporter otrzymał...
16
HIPA podwaja pulę nagród. Za jedno zdjęcie możecie zgarnąć tu prawie milion złotych
HIPA podwaja pulę nagród. Za jedno zdjęcie możecie zgarnąć tu prawie milion złotych
Wystartowała kolejna edycja „najbogatszego” konkursu fotograficznego na świecie. W tym roku organizatorzy Hamdan bin Mohammed bin Rashid Al Maktoum International Photography Award...
7
Profoto wchodzi na rynek wideo - nowe profesjonalne LED-y na horyzoncie
Profoto wchodzi na rynek wideo - nowe profesjonalne LED-y na horyzoncie
Lepiej późno niż wcale. Profoto zamierza rozszerzyć swoją ofertę o lampy światła ciągłego do pracy wideo. Premiera już w czerwcu.
6