Canon i Nikon tracą udziały w Japonii

Autor: Michal Grzegorczyk

8 Wrzesień 2011
Artykuł na: minutę
Canon i Nikon, giganci rynku fotograficznego, mają jedną wspólną cechę - nie mają w swojej ofercie bezlusterkowców. Według firmy badawczej BCN Inc. koncerny straciły z tego powodu na rynku japońskim łącznie 35% udziałów.

Serwis {LNK|http://www.bloomberg.com/news/2011-09-07/canon-clinging-to-mirrors-means-opportunity-for-sony-cameras.html;Bloomberg przytoczył dane firmy badawczej BCN Inc. dotyczące japońskiego rynku. Wynika z nich, że udziały Canona i Nikona zmalały łącznie o 35%. Z analizy Bloomberga wynika, że główna przyczyna jest jedna - brak małych i poręcznych bezlusterkowców. Należy pamiętać, że to sytuacja z bardzo specyficznego rynku japonskiego, gdzie systemy Mikro Cztery Trzecie, NEX i NX zyskały ogromną popularność i nie można jej wprost odnosić do bliższych nam rynków europejskich. Z drugiej strony trudno sobie wyobrażać, żeby firmy Canon i Nikon mogły dłużej zwlekać z zaproponowaniem własnych rozwiązań w tym segmencie, podczas gdy konkurencja zyskuje kolejnych użytkowników.

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Nowe AI może zrewolucjonizować zoomy w smartfonach (i nie tylko) - powiększenie 256x bez utraty szczegółów?
Nowe AI może zrewolucjonizować zoomy w smartfonach (i nie tylko) - powiększenie 256x bez utraty...
Producenci smartfonów coraz chętniej sięgają po AI w celu poprawy szczegółowości zdjęć z teleobiektywów. System Chain of Zoom, opracowany przez naukowców z Korei Południowej, może...
8
Ta technologia ma zrewolucjonizować aparaty w smartfonach i dronach. Glass pozyskało 20 mln dolarów na dalszy rozwój
Ta technologia ma zrewolucjonizować aparaty w smartfonach i dronach. Glass pozyskało 20 mln...
Czy możliwe, by zdjęcia ze smartfonów miały jakość jak z profesjonalnego aparatu? Tego chce dokonać Glass Imaging, które właśnie pozyskało kolejne 20 mln na wdrożenie technologii AI...
5
Google pozamiatało - nowe modele AI rzucają strach na branżę wideo
Google pozamiatało - nowe modele AI rzucają strach na branżę wideo
Google zaprezentowało nowe wersje generatorów grafiki i wideo Imagen 4 i Veo 3 oraz platformę Flow, które pokazują, że przyszłość treści rozrywkowych może prawie w całości obyć się bez...
38
Powiązane artykuły