Olympus E-600 - znajdź różnicę

Olympus zaprezentował nową lustrzankę E-Systemu - E-600. Szukanie na zdjęciach różnic między nią, a modelem E-620 nie ma najmniejszego sensu. To niemal dokładnie te same aparaty. Jedyną fizyczną różnicą są podświetlane przyciski, których zabrakło w nowym E-600. Poza tym producent zmodyfikował firmware aparatu i pozbawił go kilku funkcji.

Olympus E-600 to jeden z tych aparatów, których funkcji nie ma sensu opisywać szczegółowo, ze względu na łudzące podobieństwo do wcześniejszego modelu. W tym przypadku chodzi o E-620, który został zaprezentowany na początku roku. Odsyłamy więc do {LNK|https://www.fotopolis.pl/index.php?n=8528;tamtego artykułu i do listy najważniejszych cech obydwu modeli. Listę (znacznie krótszą) zmian przedstawimy w dalszej części artykułu.;
stabilizowany sensor;
system czyszczenia;
procesor True Pic III+;
ISO 100 - ISO 3200;
wizjer kryjący 95% kadru, powiększenie 0,96;
Live View;
2,7-calowy, obrotowy ekran HyperCrystal LCD III;
AF 7-polowy, z czego 5 pól krzyżowych]

Jak więc odróżnić E-620 od E-600? W E-600 nie ma podświetlanych przycisków, usunięto 3 filtry artystyczne (pozostawiając na szczęście dwa chyba najciekawsze: Pop Art i Fotografię otworkową, a także Zmiękczanie ostrości). Z menu zniknęła też wielokrotna ekspozycja i opcja wyboru różnych proporcji zdjęcia. Wymienione zmiany wiążą się oczywiście ze spadkiem ceny. E-600 ma być około 100 dolarów tańszy od E-620. O tym jak ta relacja będzie wyglądała w Polsce przekonamy się po ujawnieniu ceny nowej lustrzanki w złotówkach.
]
Poniżej prezentujemy specyfikację techniczną Olympusa E-600:

NazwaOlympus E-600
TypLustrzanka cyfrowa z wymienną optyką
Efektywna rozdzielczość12,3 Mp
Sensor
  • typu 4/3 Live MOS
  • 13,1 Mp (12,3 megapikseli efektywnych)
  • filtr barw podstawowych RGB
  • pole obrazowe: 17,3 x 13mm
  • antypyłowy, ultradźwiękowy filtr ochronny (Supersonic Wave Filter)
PamięćCompact Flash Typ I / II zgodne z UDMA, xD
Rozdzielczość
  • 4032 x 3024
  • 3200 x 2400
  • 1600 x 1200
  • 1280 x 960
  • 1024 x 768
  • 640 x 480
Formaty zapisu obrazuJPEG, RAW, RAW + JPEG
Poziom kompresji
  • 1/2,7
  • 1/4
  • 1/8
  • 1/12
Jakość kompresji
  • Super Fine
  • Fine
  • Normal
  • Basic
ObiektywZUIKO Digital, zgodne z Systemem 4/3
Stabilizacja obrazutak, stabilizacja matrycy, efektywny zakres kompensacji do 4EV
Zoom cyfrowybrak
Przysłonaw zależności od zastosowanego obiektywu
Migawka
  • migawka szczelinowa
  • 1/4000 - 60 sek.
  • Bulb
Tryby ekspozycji
  • Auto
  • Programowana automatyka (P)
  • Priorytet migawki (S)
  • Priorytet przysłony (A)
  • Manual (M)
  • predefiniowane "sceny"
Pomiar światła49-strefowy matrycowy TTL, przy całkowicie otwartej przysłonie;
  • Digital ESP
  • centralnie-ważony
  • punktowy
  • jasne obszary
  • ciemne obszary
  • zakres EV 1 - 20 dla 50mm, F2.0, ISO 100
Kompensacja ekspozycji+/- 5 EV w skoku 1, 1/2 lub 1/3 EV
Blokada ekspozycjiprzycisk blokady AE/AF lub półpozycja spustu migawki
Autobracketing3 / 5 kadrów w kroku +/- 1/3, 2/3, 1 EV
Metody pomiaru ostrości
  • TTL
  • system detekcji różnic fazowych
  • 7 punktów, 5 krzyżowych
  • detekcja kontrastu (z niektórymi obiektywami)
Tryby pracy autofocusa
  • pojedynczy AF
  • ciągły AF
  • ustawienie ręczne (MF)
  • wbudowana lampa błyskowa wspomagająca pomiar ostrości
Manual focustak
Blokada ostrościprzycisk blokady AE/AF lub półpozycja spustu migawki
Podgląd głębiPrzycisk podglądu głębi
Czułość
  • ISO 100
  • ISO 200
  • ISO 400
  • ISO 800
  • ISO 1600
  • ISO 3200
  • zmiana w krokach co 1/3 lub 1 EV
Balans bieli
  • auto
  • manualny
  • zachmurzone niebo
  • cień
  • światło żarowe
  • światło słoneczne
  • światło jarzeniowe (3 ustawienia)
  • balans bieli użytkownika
  • jednodotykowy balans bielii
Efekty
  • sepia
  • zdjącia czarno-białe
  • redukcja efektu czerwonych oczu
Korekta obrazub.d.
Zdjęcia seryjne4 kl/sek do 5 zdjęć RAW w serii
Rejestracja filmun.d.
Monitor LCD
  • ruchomy 2,7 cala TFT LCD Hyper Crystal III
  • 230 000 punktów
  • korekta jasności monitora +/-7 stopni
Synchronizacja z lampą1/180 sek.
Lampa błyskowa
  • wbudowana, liczba przewodnia 12
  • kontrola zewnętrznych grup lamp błyskowych FL-50R lub FL-36R
Kontrola błysku
  • TTL auto FP, TTL auto dla dedykowanych lamp Olympus, kontrola auto i manualna
  • Auto, redukcja cz. o., synchronizacja z długimi czasami, synchronizacja na drugą kurtynę migawki, wyłączona, wymuszona (błysk wypełniający)
  • korekta mocy błysku w zakresie +/- 2 EV w skoku 1, 1/2 lub 1/3 EV
Stopka akcesoriówPC ISO
MatówkaNeo Lumi-Micro Mat
Lustroszybkopowrotne
Wizjer
  • optyczny, pentapryzmatyczny
  • pole widzenia: ok. 95%
  • powiększenie: ok. 0,96x (obiektyw 50mm na nieskończoność, -1 dp)
  • korekcja dioptrii: -3.0 do +1
  • wymienna muszla oczna (dostepne 2 typy
Punkt oczny24,2 mm
Informacja w wizjerzeb.d.
Informacja LCD
  • Uaktywnione punkty AF
  • powiadamianie o funkcji bracketing (BKT)
  • powiadamianie o trybie zdjęć czarno-białych
  • Tryb przesuwu kadrów
  • Wskazanie korekcji ekspozycji
  • Tryb ekspozycji
  • Tryb działania lampy błyskowej
  • Tryb ostrości
  • ISO
  • Tryb pomiaru ekspozycji
  • Liczba zdjęć, jaką można zapisać
  • Tryb zapisu
  • Balans bieli
  • Wartość korekcji balansu bieli
Notka dźwiękowab.d.
Tryby odtwarzania
  • zdjęcie
  • indeks: 4, 9, 16, 25 kadrów
  • kalendarz
  • zoom 2-14 razy
  • historgram
  • informacja o fotografowaniu
Samowyzwalacz2 lub 12 sek.
Złącza
  • USB 2.0 Hi-speed
  • wyjście A/V
  • Ethernet 10/100
Pilotb.d.
ZasilanieAkumulator litowo-jonowy BLS-1 lub opcjonalnie zasilanie sieciowe
Wydajność zasilania (zdjęcia)b.d.
Funkcje indywidualneb.d.
Warunki atmosferyczneb.d.
Gwint statywutak
Obudowab.d.
Wymiary130.0 x 94.0 x 60.0mm
Waga475g (bez karty pamięci i baterii)
Akcesoriab.d.
Oprogramowanieb.d.
Artykuł na Fotopolis9477
słowa kluczowe:
Komentarze
Polecane artykuły
Canon EOS RP - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [AKTUALIZACJA]
14 Lut 2019
Najnowszy korpus Canona prawdopodobnie otwiera zupełnie nowy segment wśród aparatów bezlusterkowych. Najtańsza nowa pełna klatka na rynku ma być doskonałym wyborem dla bardziej ambitnych amatorów czy fotografów podróżniczych i z pozoru ma wszystko, by zadowolić doskonałą większość odbiorców. Gdzie jest haczyk?
3
Sony A6400 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
13 Lut 2019
Następca modelu A6300 wprowadza usprawnienia, które na pewno docenią zaawansowani amatorzy i osoby szukające aparatu do nagrywania vlogów i filmów do internetu. Nadal jednak ustępuje on plasowanemu wyżej, a już dostępnemu od pewnego czasu modelowi A6500. Czy to więc pozycja, którą warto się zainteresować?
1
Kilka godzin z Panasonic Lumix S1 - pierwsze wnioski
1 Lut 2019
Podczas dorocznego Digital Imaging Seminar, Panasonic zdradził wreszcie pełną specyfikację swojej pierwszej pełnej klatki, a w ręce dziennikarzy powędrowały pierwsze egzemplarze modeli S1 i S1R...
7
Tokina FíRIN 20 mm f/2 FE AF - test obiektywu
28 Sty 2019
Czy Tokina FíRIN to obiektyw, który rozgrzeje serca fotografów systemu Sony E? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Jednak my dogłębnie przyjrzeliśmy się modelowi 20 mm f/2 FE AF.
0