Olympus E-600 - znajdź różnicę

Olympus zaprezentował nową lustrzankę E-Systemu - E-600. Szukanie na zdjęciach różnic między nią, a modelem E-620 nie ma najmniejszego sensu. To niemal dokładnie te same aparaty. Jedyną fizyczną różnicą są podświetlane przyciski, których zabrakło w nowym E-600. Poza tym producent zmodyfikował firmware aparatu i pozbawił go kilku funkcji.

Olympus E-600 to jeden z tych aparatów, których funkcji nie ma sensu opisywać szczegółowo, ze względu na łudzące podobieństwo do wcześniejszego modelu. W tym przypadku chodzi o E-620, który został zaprezentowany na początku roku. Odsyłamy więc do {LNK|https://www.fotopolis.pl/index.php?n=8528;tamtego artykułu i do listy najważniejszych cech obydwu modeli. Listę (znacznie krótszą) zmian przedstawimy w dalszej części artykułu.;
stabilizowany sensor;
system czyszczenia;
procesor True Pic III+;
ISO 100 - ISO 3200;
wizjer kryjący 95% kadru, powiększenie 0,96;
Live View;
2,7-calowy, obrotowy ekran HyperCrystal LCD III;
AF 7-polowy, z czego 5 pól krzyżowych]

Jak więc odróżnić E-620 od E-600? W E-600 nie ma podświetlanych przycisków, usunięto 3 filtry artystyczne (pozostawiając na szczęście dwa chyba najciekawsze: Pop Art i Fotografię otworkową, a także Zmiękczanie ostrości). Z menu zniknęła też wielokrotna ekspozycja i opcja wyboru różnych proporcji zdjęcia. Wymienione zmiany wiążą się oczywiście ze spadkiem ceny. E-600 ma być około 100 dolarów tańszy od E-620. O tym jak ta relacja będzie wyglądała w Polsce przekonamy się po ujawnieniu ceny nowej lustrzanki w złotówkach.
]
Poniżej prezentujemy specyfikację techniczną Olympusa E-600:

NazwaOlympus E-600
TypLustrzanka cyfrowa z wymienną optyką
Efektywna rozdzielczość12,3 Mp
Sensor
  • typu 4/3 Live MOS
  • 13,1 Mp (12,3 megapikseli efektywnych)
  • filtr barw podstawowych RGB
  • pole obrazowe: 17,3 x 13mm
  • antypyłowy, ultradźwiękowy filtr ochronny (Supersonic Wave Filter)
PamięćCompact Flash Typ I / II zgodne z UDMA, xD
Rozdzielczość
  • 4032 x 3024
  • 3200 x 2400
  • 1600 x 1200
  • 1280 x 960
  • 1024 x 768
  • 640 x 480
Formaty zapisu obrazuJPEG, RAW, RAW + JPEG
Poziom kompresji
  • 1/2,7
  • 1/4
  • 1/8
  • 1/12
Jakość kompresji
  • Super Fine
  • Fine
  • Normal
  • Basic
ObiektywZUIKO Digital, zgodne z Systemem 4/3
Stabilizacja obrazutak, stabilizacja matrycy, efektywny zakres kompensacji do 4EV
Zoom cyfrowybrak
Przysłonaw zależności od zastosowanego obiektywu
Migawka
  • migawka szczelinowa
  • 1/4000 - 60 sek.
  • Bulb
Tryby ekspozycji
  • Auto
  • Programowana automatyka (P)
  • Priorytet migawki (S)
  • Priorytet przysłony (A)
  • Manual (M)
  • predefiniowane "sceny"
Pomiar światła49-strefowy matrycowy TTL, przy całkowicie otwartej przysłonie;
  • Digital ESP
  • centralnie-ważony
  • punktowy
  • jasne obszary
  • ciemne obszary
  • zakres EV 1 - 20 dla 50mm, F2.0, ISO 100
Kompensacja ekspozycji+/- 5 EV w skoku 1, 1/2 lub 1/3 EV
Blokada ekspozycjiprzycisk blokady AE/AF lub półpozycja spustu migawki
Autobracketing3 / 5 kadrów w kroku +/- 1/3, 2/3, 1 EV
Metody pomiaru ostrości
  • TTL
  • system detekcji różnic fazowych
  • 7 punktów, 5 krzyżowych
  • detekcja kontrastu (z niektórymi obiektywami)
Tryby pracy autofocusa
  • pojedynczy AF
  • ciągły AF
  • ustawienie ręczne (MF)
  • wbudowana lampa błyskowa wspomagająca pomiar ostrości
Manual focustak
Blokada ostrościprzycisk blokady AE/AF lub półpozycja spustu migawki
Podgląd głębiPrzycisk podglądu głębi
Czułość
  • ISO 100
  • ISO 200
  • ISO 400
  • ISO 800
  • ISO 1600
  • ISO 3200
  • zmiana w krokach co 1/3 lub 1 EV
Balans bieli
  • auto
  • manualny
  • zachmurzone niebo
  • cień
  • światło żarowe
  • światło słoneczne
  • światło jarzeniowe (3 ustawienia)
  • balans bieli użytkownika
  • jednodotykowy balans bielii
Efekty
  • sepia
  • zdjącia czarno-białe
  • redukcja efektu czerwonych oczu
Korekta obrazub.d.
Zdjęcia seryjne4 kl/sek do 5 zdjęć RAW w serii
Rejestracja filmun.d.
Monitor LCD
  • ruchomy 2,7 cala TFT LCD Hyper Crystal III
  • 230 000 punktów
  • korekta jasności monitora +/-7 stopni
Synchronizacja z lampą1/180 sek.
Lampa błyskowa
  • wbudowana, liczba przewodnia 12
  • kontrola zewnętrznych grup lamp błyskowych FL-50R lub FL-36R
Kontrola błysku
  • TTL auto FP, TTL auto dla dedykowanych lamp Olympus, kontrola auto i manualna
  • Auto, redukcja cz. o., synchronizacja z długimi czasami, synchronizacja na drugą kurtynę migawki, wyłączona, wymuszona (błysk wypełniający)
  • korekta mocy błysku w zakresie +/- 2 EV w skoku 1, 1/2 lub 1/3 EV
Stopka akcesoriówPC ISO
MatówkaNeo Lumi-Micro Mat
Lustroszybkopowrotne
Wizjer
  • optyczny, pentapryzmatyczny
  • pole widzenia: ok. 95%
  • powiększenie: ok. 0,96x (obiektyw 50mm na nieskończoność, -1 dp)
  • korekcja dioptrii: -3.0 do +1
  • wymienna muszla oczna (dostepne 2 typy
Punkt oczny24,2 mm
Informacja w wizjerzeb.d.
Informacja LCD
  • Uaktywnione punkty AF
  • powiadamianie o funkcji bracketing (BKT)
  • powiadamianie o trybie zdjęć czarno-białych
  • Tryb przesuwu kadrów
  • Wskazanie korekcji ekspozycji
  • Tryb ekspozycji
  • Tryb działania lampy błyskowej
  • Tryb ostrości
  • ISO
  • Tryb pomiaru ekspozycji
  • Liczba zdjęć, jaką można zapisać
  • Tryb zapisu
  • Balans bieli
  • Wartość korekcji balansu bieli
Notka dźwiękowab.d.
Tryby odtwarzania
  • zdjęcie
  • indeks: 4, 9, 16, 25 kadrów
  • kalendarz
  • zoom 2-14 razy
  • historgram
  • informacja o fotografowaniu
Samowyzwalacz2 lub 12 sek.
Złącza
  • USB 2.0 Hi-speed
  • wyjście A/V
  • Ethernet 10/100
Pilotb.d.
ZasilanieAkumulator litowo-jonowy BLS-1 lub opcjonalnie zasilanie sieciowe
Wydajność zasilania (zdjęcia)b.d.
Funkcje indywidualneb.d.
Warunki atmosferyczneb.d.
Gwint statywutak
Obudowab.d.
Wymiary130.0 x 94.0 x 60.0mm
Waga475g (bez karty pamięci i baterii)
Akcesoriab.d.
Oprogramowanieb.d.
Artykuł na Fotopolis9477
słowa kluczowe:
 
Komentarze
Polecane artykuły
Fujifilm X-T3 - test aparatu
14 Lis 2018
Najnowszy bezlusterkowiec Fujifilm pretenduje do miana króla segmentu APS-C i jednego z najbardziej uniwersalnych aparatów w ogóle. Sprawdzamy, na co go stać.
12
Nikon Z7 - test aparatu
6 Lis 2018
Nikon Z7 to pierwszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec japońskiego producenta. Czy nowy aparat z 45-megapikselową, stabilizowaną matrycą dorówna jakością cenionym lustrzankom Nikona? Czy jest godną konkurencją dla aparatów z serii Sony A7? Sprawdźmy.
18
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - test obiektywu
26 Paź 2018
Czy Samyang AF 14 mm f/2.8 EF okaże się „idealnym partnerem do podróży“ i sprosta oczekiwaniom wymagających fotografów? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Postanowiliśmy więc sprawdzić w praktyce możliwości nowej ultraszerokokątnej stałki z mocowaniem Canon EF.
5
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - zdjęcia przykładowe
22 Paź 2018
Ciekawi, jak w praktyce sprawdza się najnowsza konstrukcja Samyanga z mocowaniem Canon EF? Zobaczcie zdjęcia przykładowe wykonane najnowszym modelem AF 14 mm f/2.8 EF. Czy okaże się on "czarnym koniem" w segmencie ultraszerokokątnych szkieł?
0