Sony Cyber-Shot RX10 III [zdjęcia przykładowe]

Sony Cyber-Shot RX10 III [zdjęcia przykładowe]

Dzisiaj w nasze ręce trafił także Sony Cyber-Shot RX10 III. Czy faktycznie ma szansę stać się królem zaawansowanych superzoomów?

Sony Cyber-Shot RX10 III otrzymał zupełnie nowy obiektyw ZEISS Vario-Sonnar T* o ekwiwalencie 24-600 mm i świetle f/2.4-4. W układzie optycznym znalazły się trzy soczewki o obniżonym współczynniku dyspersji, które mają niwelować powstawanie aberracji chromatycznych, a dzięki zaawansowanym soczewkom asferycznym uzyskać mamy doskonałą ostrość zarówno na środku jak i na brzegach kadru. Co więcej minimalny zakres ostrzenia to tylko 72 cm (przy ogniskowej 600 mm), co pozwoli na wykonywanie ekstremalnych zbliżeń, a w połączeniu z 9-listkową przysłoną da nam plastyczne rozmycie i okrągłe bokeh. Na pokładzie znalazł się także system optycznej stabilizacji obrazu, który charakteryzować ma się skutecznością rzędu 4,5 EV, a obiektyw wyposażono w przycisk Focus Hold, pozwalający nam wygodnie zablokować punkt punkt ostrości.

Ponadto otrzymujemy znany nam układ AF oraz 20-megapikselową matrycę CMOS o rozmiarze 1 cala, z chipem DRAM, wspomaganą procesorem BIONZ X. Zestaw ten pozwoli nam na fotografowanie z prędkością 14 kl./s (5 kl./s z pełnym wsparciem AF), w zakresie czułości ISO 64-12800. Usprawniono jednak system elektronicznej migawki, która według producenta pozwolić ma na wygodne fotografowanie bez efektu rolling shutter nawet przy czasach rzędu 1/32 000 s. Niestety 3-calowy ekran LCD o rozdzielczości 1 228 000 pikseli wciąż nie jest dotykowy. Aparat pozwala na zapis materiału w rozdzielczości 4K z przepływnością 100 Mb/s, w kodeku XAVC S, przy odczycie informacji z całej powierzchni sensora. Otrzymujemy też zaawansowane funkcje filmowe, w tym możliwość wyświetlenia zebry, wypuszczenia czystego sygnału przez HDMI i generowania time-code’u, a także skorzystania z profilu S-Log2 i przestrzeni S-Gamut, co znacznie ułatwi właściwą gradację kolorystyczną na etapie postprodukcji. Aparat oferuje także złącze mikrofonowe i słuchawkowe.

Sony Cyber-Shot RX10 III trafi do sprzedaży w kwietniu w cenie 1600 euro. Polskiej ceny na razie nie znamy. Więcej informacji znajdziecie na stronie sony.pl.

 

Zdjęcia przykładowe

 

1/250s, f/4, ISO 250, 600 mm

 

1/250s, f/4, ISO 125, 600 mm

 

1/500s, f/4, ISO 100, 595 mm

 

1/1600s, f/2.5, ISO 100, 24 mm

 

1/250s, f/4, ISO 250, 600 mm

 

1/500s, f/4, ISO 200, 144 mm

 

1/500s, f/4, ISO 200

 

1/60s, f/4, ISO 400, 595 mm

 

1/400s, f/4, ISO 200, 256 mm

 

1/80s, f/4, ISO 800, 591 mm

 

1/400s, f/4, ISO 200, 540 mm

 

1/400s, f/4, ISO 100, 600 mm

 

1/250s, f/5.6, ISO 6400, 600 mm

 

1/250s, f/5.6, ISO 1600, 600 mm

 

1/80s, f/5.6, ISO 1000, 25 mm

 

1/250s, f/5.6, ISO 125, 600 mm

 

1/250s, f/5.6, ISO 100, 591 mm

 

1/250s, f/5.6, ISO 100, 600 mm

 

1/400s, f/4, ISO 100, 567 mm

 

Czułości matrycy 

 

ISO 64

 

ISO 100

 

ISO 200

 

ISO 400

 

ISO 800

 

ISO 1600

 

ISO 3200

 

ISO 6400

 

ISO 12 800

 

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Polecane artykuły
Fujifilm Instax Mini LiPlay - szybki test
21 Cze 2019
Najnowszy hybrydowy aparat Fujifilm łączy w sobie zalety natychmiastówki i przenośnej drukarki. To też najmniejszy Instax w historii. Sprawdzamy, jaki jest naprawdę.
1
Sigma 105 mm f/1.4 DG HSM ART - test obiektywu
21 Cze 2019
Czy Sigma modelem 105 mm f/1.4 DG HSM ART przekroczyła kolejne granice w segmencie portretowych szkieł? Dziś poznacie odpowiedź!
5
Sony FE 600 mm f/4 GM OSS - zdjęcia przykładowe
11 Cze 2019
Sony FE 600 mm f/4 GM OSS to propozycja dla najbardziej wymagających fotografów sportu i dzikiej przyrody. Zobaczcie jak w praktyce radzi sobie najdłuższe szkło z serii G Master.
3
Sony FE 200-600 mm f/5.6-6.3 G OSS - zdjęcia przykładowe
11 Cze 2019
Najnowszy tele-zoom Sony FE 200-600 mm f/5.6-6.3 G OSS ma wszystko, by zaspokoić potrzeby fotografów sportu i dzikiej przyrody, którzy szukają zmiennogniskowego obiektywu dalekiego zasięgu w akceptowalnej cenie. Zobaczcie, na co go stać nową konstrukcję w systemie Sony E.
4