Sony FE 70–300 mm F/4,5–5,6 G OSS [zdjęcia przykładowe]

Sony FE 70–300 mm F/4,5–5,6 G OSS [zdjęcia przykładowe]

Zaawansowany układ optyczny, stabilizacja obrazu, uszczelniony korpus i najdłuższa ogniskowa 300 mm obecnie dostępna w systemie E - zobaczcie, jak w praktyce prezentuje się najnowszy teleobiektyw Sony.

Sony FE 70–300 mm F4,5–5,6 G OSS zapewnia zakres ogniskowych 70-300 oraz zmienne światło f/4.5-f/5.6. Co więcej, jest to pierwsza konstrukcja projektowana z myślą o systemie E, której maksymalna ogniskowa wynosi 300 mm. Do tej pory takie szkło nie było dostępne w ofercie producenta. Jak podkreślają inżynierowie Sony, obiektyw ma cechować się nie tylko imponującym zakresem ogniskowych, lecz także ma wyróżniać się dużą rozdzielczością obrazu i parametrami optycznymi.

W nowoczesnej konstrukcji optycznej wykorzystano cztery soczewki asferyczne, dwie soczewki ze szkła ED o bardzo małej dyspersji (Extra-low Dispersion) oraz powłokę Sony Nano AR. Jak zapewnia producent, połączenie tych elementów powinno skutecznie kompensować dystorsję, aberrację sferyczną i aberrację chromatyczną, dzięki czemu w rezultacie uzyskamy wyjątkowy obraz. Ponadto minimalna odległość ostrzenia 0,9 m przy maksymalnym powiększeniu 0,31x sprawi, że nowy telezoom będzie również mógł być z powodzeniem wykorzystywany w fotografii makro. 

Na pokładzie nowej konstrukcji znajdziemy także optyczną stabilizację obrazu Optical SteadyShot oraz liniowy system napędu, który ma gwarantować szybkie, płynne i ciche działanie autofokusa. Wszystko zostało zamknięte w odpornym na pył i wilgoć tubusie. 

 

Zdjęcia przykładowe

 

1/640s, f/5.6, ISO 100, 300 mm

 

1/2000s, f/5.6, ISO 100, 300 mm

 

1/250s, f/5.6, ISO 100, 300 mm

 

1/250s, f/5.6, ISO 100, 300 mm

 

1/320s, f/5.6, ISO 100, 225 mm

 

1/125s, f/5.6, ISO 100, 300 mm

 

1/640s, f/5.6, ISO 100, 300 mm

 

1/100s, f/4.5, ISO 400, 70 mm

 

1/200s, f/4.5, ISO 400, 70 mm

 

1/2000s, f/5, ISO 400, 100 mm

 

1/8000s, f/4.5, ISO 400, 70 mm

 

1/160s, f/5.6, ISO 100, 300 mm

 

1/640s, f/8, ISO 100, 300 mm

 

1/500s, f/7.1, ISO 100, 300 mm

 

1/500s, f/8, ISO 100, 160 mm

 

1/250s, f/8, ISO 100, 300 mm

 

1/640s, f/8, ISO 100, 200 mm

 

1/500s, f/8, ISO 100, 300 mm

 

Przysłony 

 

f/4.5

 

f/5

 

f/5.6

 

f/8

 

f/11

 

f/13

 

f/16

 

f/22

 

Redaktor naczelny serwisu fotopolis.pl i miesięcznika Digital Camera Polska – wielki fan fotografii natychmiastowej, dokumentalnej i podróżniczego street-photo. Lubi małe dyskretne aparaty, kolekcjonuje albumy i książki fotograficzne.

Komentarze
Polecane artykuły
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
2
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
9
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
28 Mar 2019
Stabilizowana pełnoklatkowa matryca o rozdzielczości 24-megapikseli, autofokus oparty na technologi DFD z systemem śledzenia wspieranym układem AI, bogaty tryb filmowy z zapisem 4K 60 kl./s, czy uszczelnione body o rewelacyjnej ergonomii - to tylko kilka cech Panasonica Lumix S1. Zobaczcie, jak aparat poradził sobie w boju.
8