Sony FE 70–300 mm F/4,5–5,6 G OSS [zdjęcia przykładowe]

0

Autor: Maciej Zieliński

22 Kwiecień 2016
Artykuł na: 4-5 minut

Zaawansowany układ optyczny, stabilizacja obrazu, uszczelniony korpus i najdłuższa ogniskowa 300 mm obecnie dostępna w systemie E - zobaczcie, jak w praktyce prezentuje się najnowszy teleobiektyw Sony.

Sony FE 70–300 mm F4,5–5,6 G OSS zapewnia zakres ogniskowych 70-300 oraz zmienne światło f/4.5-f/5.6. Co więcej, jest to pierwsza konstrukcja projektowana z myślą o systemie E, której maksymalna ogniskowa wynosi 300 mm. Do tej pory takie szkło nie było dostępne w ofercie producenta. Jak podkreślają inżynierowie Sony, obiektyw ma cechować się nie tylko imponującym zakresem ogniskowych, lecz także ma wyróżniać się dużą rozdzielczością obrazu i parametrami optycznymi.

W nowoczesnej konstrukcji optycznej wykorzystano cztery soczewki asferyczne, dwie soczewki ze szkła ED o bardzo małej dyspersji (Extra-low Dispersion) oraz powłokę Sony Nano AR. Jak zapewnia producent, połączenie tych elementów powinno skutecznie kompensować dystorsję, aberrację sferyczną i aberrację chromatyczną, dzięki czemu w rezultacie uzyskamy wyjątkowy obraz. Ponadto minimalna odległość ostrzenia 0,9 m przy maksymalnym powiększeniu 0,31x sprawi, że nowy telezoom będzie również mógł być z powodzeniem wykorzystywany w fotografii makro. 

Na pokładzie nowej konstrukcji znajdziemy także optyczną stabilizację obrazu Optical SteadyShot oraz liniowy system napędu, który ma gwarantować szybkie, płynne i ciche działanie autofokusa. Wszystko zostało zamknięte w odpornym na pył i wilgoć tubusie. 

 

Zdjęcia przykładowe

 

1/640s, f/5.6, ISO 100, 300 mm

 

1/2000s, f/5.6, ISO 100, 300 mm

 

1/250s, f/5.6, ISO 100, 300 mm

 

1/250s, f/5.6, ISO 100, 300 mm

 

1/320s, f/5.6, ISO 100, 225 mm

 

1/125s, f/5.6, ISO 100, 300 mm

 

1/640s, f/5.6, ISO 100, 300 mm

 

1/100s, f/4.5, ISO 400, 70 mm

 

1/200s, f/4.5, ISO 400, 70 mm

 

1/2000s, f/5, ISO 400, 100 mm

 

1/8000s, f/4.5, ISO 400, 70 mm

 

1/160s, f/5.6, ISO 100, 300 mm

 

1/640s, f/8, ISO 100, 300 mm

 

1/500s, f/7.1, ISO 100, 300 mm

 

1/500s, f/8, ISO 100, 160 mm

 

1/250s, f/8, ISO 100, 300 mm

 

1/640s, f/8, ISO 100, 200 mm

 

1/500s, f/8, ISO 100, 300 mm

 

Przysłony 

 

f/4.5

 

f/5

 

f/5.6

 

f/8

 

f/11

 

f/13

 

f/16

 

f/22

 

Dodaj ocenę i odbierz darmowy numer DCP
Digital Camera Polska

Autor: Maciej Zieliński

Redaktor naczelny serwisu fotopolis.pl i miesięcznika Digital Camera Polska – wielki fan fotografii natychmiastowej, dokumentalnej i podróżniczego street-photo. Lubi małe dyskretne aparaty, kolekcjonuje albumy i książki fotograficzne.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Venus Optics Laowa 9 mm f/5.6 FF RL - powitajcie najszerszy obiektyw pełnoklatkowy na świecie
Venus Optics Laowa 9 mm f/5.6 FF RL - powitajcie najszerszy obiektyw pełnoklatkowy na świecie
Istniejące zaledwie kilka lat Venus Optics to wyjątkowy powiew świeżości na rynku optyki - niemal każda konstrukcja jest pod jakimś względem wyjątkowa. Tym razem...
12
1
Fujifilm Fujinon GF 30 mm f/3.5 R WR - szeroki kąt do średniego formatu
Fujifilm Fujinon GF 30 mm f/3.5 R WR - szeroki kąt do średniego formatu
Fujifilm aktualizuje ofertę średnioformatowej optyki i prezentuje model Fujinon GF 30 mm f/3.5 R WR, będący ekwiwalentem 24 mm w systemie pełnoklatkowym. Szkło ma być...
0
0
Meike 85 T2.2 i 65 mm T2.2 Cine - nowe budżetowe obiektywy filmowe
Meike 85 T2.2 i 65 mm T2.2 Cine - nowe budżetowe obiektywy filmowe
Rodzina filmowych obiektywów Meike zwiększyła się o kolejne dwa modele. Tym razem są to szkła o ogniskowej 85 i 65 mm
0
0
Powiązane artykuły