Sony FE 70–300 mm F/4,5–5,6 G OSS [zdjęcia przykładowe]

Sony FE 70–300 mm F/4,5–5,6 G OSS [zdjęcia przykładowe]

Zaawansowany układ optyczny, stabilizacja obrazu, uszczelniony korpus i najdłuższa ogniskowa 300 mm obecnie dostępna w systemie E - zobaczcie, jak w praktyce prezentuje się najnowszy teleobiektyw Sony.

Sony FE 70–300 mm F4,5–5,6 G OSS zapewnia zakres ogniskowych 70-300 oraz zmienne światło f/4.5-f/5.6. Co więcej, jest to pierwsza konstrukcja projektowana z myślą o systemie E, której maksymalna ogniskowa wynosi 300 mm. Do tej pory takie szkło nie było dostępne w ofercie producenta. Jak podkreślają inżynierowie Sony, obiektyw ma cechować się nie tylko imponującym zakresem ogniskowych, lecz także ma wyróżniać się dużą rozdzielczością obrazu i parametrami optycznymi.

W nowoczesnej konstrukcji optycznej wykorzystano cztery soczewki asferyczne, dwie soczewki ze szkła ED o bardzo małej dyspersji (Extra-low Dispersion) oraz powłokę Sony Nano AR. Jak zapewnia producent, połączenie tych elementów powinno skutecznie kompensować dystorsję, aberrację sferyczną i aberrację chromatyczną, dzięki czemu w rezultacie uzyskamy wyjątkowy obraz. Ponadto minimalna odległość ostrzenia 0,9 m przy maksymalnym powiększeniu 0,31x sprawi, że nowy telezoom będzie również mógł być z powodzeniem wykorzystywany w fotografii makro. 

Na pokładzie nowej konstrukcji znajdziemy także optyczną stabilizację obrazu Optical SteadyShot oraz liniowy system napędu, który ma gwarantować szybkie, płynne i ciche działanie autofokusa. Wszystko zostało zamknięte w odpornym na pył i wilgoć tubusie. 

 

Zdjęcia przykładowe

 

1/640s, f/5.6, ISO 100, 300 mm

 

1/2000s, f/5.6, ISO 100, 300 mm

 

1/250s, f/5.6, ISO 100, 300 mm

 

1/250s, f/5.6, ISO 100, 300 mm

 

1/320s, f/5.6, ISO 100, 225 mm

 

1/125s, f/5.6, ISO 100, 300 mm

 

1/640s, f/5.6, ISO 100, 300 mm

 

1/100s, f/4.5, ISO 400, 70 mm

 

1/200s, f/4.5, ISO 400, 70 mm

 

1/2000s, f/5, ISO 400, 100 mm

 

1/8000s, f/4.5, ISO 400, 70 mm

 

1/160s, f/5.6, ISO 100, 300 mm

 

1/640s, f/8, ISO 100, 300 mm

 

1/500s, f/7.1, ISO 100, 300 mm

 

1/500s, f/8, ISO 100, 160 mm

 

1/250s, f/8, ISO 100, 300 mm

 

1/640s, f/8, ISO 100, 200 mm

 

1/500s, f/8, ISO 100, 300 mm

 

Przysłony 

 

f/4.5

 

f/5

 

f/5.6

 

f/8

 

f/11

 

f/13

 

f/16

 

f/22

 

Redaktor naczelny serwisu fotopolis.pl i miesięcznika Digital Camera Polska – wielki fan fotografii natychmiastowej, dokumentalnej i podróżniczego street-photo. Lubi małe dyskretne aparaty, kolekcjonuje albumy i książki fotograficzne.

Komentarze
Polecane artykuły
Fujifilm Instax Mini LiPlay - szybki test
21 Cze 2019
Najnowszy hybrydowy aparat Fujifilm łączy w sobie zalety natychmiastówki i przenośnej drukarki. To też najmniejszy Instax w historii. Sprawdzamy, jaki jest naprawdę.
1
Sigma 105 mm f/1.4 DG HSM ART - test obiektywu
21 Cze 2019
Czy Sigma modelem 105 mm f/1.4 DG HSM ART przekroczyła kolejne granice w segmencie portretowych szkieł? Dziś poznacie odpowiedź!
5
Sony FE 600 mm f/4 GM OSS - zdjęcia przykładowe
11 Cze 2019
Sony FE 600 mm f/4 GM OSS to propozycja dla najbardziej wymagających fotografów sportu i dzikiej przyrody. Zobaczcie jak w praktyce radzi sobie najdłuższe szkło z serii G Master.
4
Sony FE 200-600 mm f/5.6-6.3 G OSS - zdjęcia przykładowe
11 Cze 2019
Najnowszy tele-zoom Sony FE 200-600 mm f/5.6-6.3 G OSS ma wszystko, by zaspokoić potrzeby fotografów sportu i dzikiej przyrody, którzy szukają zmiennogniskowego obiektywu dalekiego zasięgu w akceptowalnej cenie. Zobaczcie, na co go stać nową konstrukcję w systemie Sony E.
4