
Polityka informacyjna koreańskiej centrali Samsunga od wielu lat stanowi niemałą zagadkę. Zdarzały się już premiery polegające na wystawieniu nowego aparatu w gablotce na targach bez jakiejkolwiek informacji dla mediów na świecie czy prezentacje dla wąskiego grona dziennikarzy w Singapurze, bez żadnego oficjalnego komunikatu czy informacji na stronie internetowej.

Jeszcze inny scenariusz mamy w przypadku bezlusterkowca NX1100. Po tym jak Samsung umieścił na swoich stronach internetowych instrukcję obsługi tego modelu, wczoraj informację na temat aparatu rozesłał... nowojorski sklep B&H Photo Video, który ogłosił, że przyjmuje "pre-ordery" na NX1100. Na stronie Samsunga nadal brak jakiejkolwiek informacji na ten temat, niemniej wierzymy jednemu z najsłynniejszych sklepów fotograficznych na świecie i uznajemy, że Samsung NX1100 w ten sposób oficjalnie zadebiutował na rynku.

Po tym przydługim wstępie konkrety: NX1100 do złudzenia przypomina swojego poprzednika. Oto lista funkcji i parametrów, które nie zmieniły się w porównaniu do NX1000:
- 20,3-megapikselowa matryca APS-C CMOS
- ISO 100 - 12800
- 3-calowy ekran LCD o rozdzielczości 921 000 punktów
- migawka 1/4000 sekundy
- wideo Full HD, 30 kl/s
- zdjęcia seryjne 8 kl/s
- wbudowana łączność Wi-Fi

Pewną nowością jest zestaw handlowy w jakim będzie sprzedawany aparat. Razem z korpusem użytkownik dostanie obiektyw 20-50 mm f/3,5-5,6 ED II, zewnętrzną lampę błyskową oraz płytę z programem Adobe Photoshop Lightroom. Całość ma kosztować w B&H niecałe 700 dolarów. Nie wiadomo czy bogaty zestaw handlowy to oferta jedynie nowojorskiego sklepu, czy aparat będzie dostępny w takim zestawie na całym świecie.
Aktualizacja: Samsung Polska oficjalnie nie oferuje jeszcze tego modelu i z tego powodu nie informuje o szczegółach związanych na przykład z zawartością zestawu handlowego. Gdy sytuacja się zmieni poinformujemy o tym na naszych łamach.