Trzy nowe telekonwertery Kenko

TelePlus MC4 AF 1,4X DGX, MC7 AF 2.0X DGX i PRO 300 AF 2.0X DGX to trzy nowe telekonwertery od Kenko pasujące do lustrzanek Canona lub Nikona. Producent zachwala ich wysoką jakość optyczną.
Firma Kenko zaprezentowała trzy nowe telekonwertery (dwa 2x i jeden 1,4x): TelePlus MC4 AF 1,4X DGX, MC7 AF 2.0X DGX i PRO 300 AF 2.0X DGX. Wszystkie w pełni przenoszą sterowanie autofokusem, choć oczywiście trzeba pamiętać o tym, że obiektyw z przypiętym telekonwerterem traci jedną (w przypadku 1,4x) lub dwie działki EV (w przypadku 2x). Dlatego do dwóch nowych telekonwerterów 2x najlepiej przypinać obiektywy o świetle f/2,8 lub jaśniejsze, a do telekonwertera 1,4x o świetle f/4 lub jaśniejsze.


Producent zachwala wysoką jakość optyczną, którą osiągnięto dzięki soczewkom z wielowarstwowymi powłokami dostarczonym przez koncern Hoya. Oto podstawowe parametry poszczególnych modeli:

{BLD|Kenko TelePlus MC4 AF 1,4X DGX
  • mnożnik: 1,4x
  • 4 elementy w 4 grupach
  • wymiary: 17x65 milimetrów
  • waga: 111 gramów
  • cena: 180 dolarów
Kenko TelePlus MC7 AF 2.0X DGX
  • mnożnik: 2x
  • 7 elementów w 5 grupach
  • wymiary: 36x65 milimetrów
  • waga: 170 gramów
  • cena: 260 dolarów
Kenko TelePlus PRO 300 AF 2.0X DGX
  • mnożnik 2x
  • 7 elementów w 4 grupach
  • wymiary: 43x68 milimetrów
  • waga: 184 gramy
  • cena: 380 dolarów
Wszystkie są dostępne z mocowaniem Nikona i Canona (EF). Producent zaleca, żeby używać ich z obiektywami stałoogniskowymi powyżej 100 milimetrów lub zoomami o najkrótszej ogniskowej większej niż 50 milimetrów.]
słowa kluczowe:
Komentarze
Polecane artykuły
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
2
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
9
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
28 Mar 2019
Stabilizowana pełnoklatkowa matryca o rozdzielczości 24-megapikseli, autofokus oparty na technologi DFD z systemem śledzenia wspieranym układem AI, bogaty tryb filmowy z zapisem 4K 60 kl./s, czy uszczelnione body o rewelacyjnej ergonomii - to tylko kilka cech Panasonica Lumix S1. Zobaczcie, jak aparat poradził sobie w boju.
8