Epson Stylus R1900 - druk A3 w domu

Linia drukarek Epsona drukujących w rozmiarze A3+ wzbogaciła się o nowy model - R1900. Najnowsze technologie zastosowane przez przez inżynierów Epsona mają przyciągnąć użytkowników chcących uzyskać duże wydruki w domowym zaciszu.
Epson Stylus Photo R1900 korzysta z nowej technologii UltraChrome Hi-Gloss2 Ink. Technologia ta rozszerza paletę dostępnych barw, poprawia odwzorowanie koloru ludzkiej skóry na wydrukach i wygląd wydruków na błyszczącym papierze.

Epson Stylus Photo R1900

R1900 może drukować zarówno na matowym jak i błyszczącym papierze (A3+), płytach CD i DVD oraz na papierze z rolki. Nowy Epson potrafi drukować "na spad" z rozdzielczością 5760 x 1440dpi a wydrukowanie zdjęcia o rozmiarze A3+ i rozdzielczości 1440 x 720dpi (w trybie fotograficznym) zajmuje jej tylko 106 sekund.

Drukarka znajdzie się w sprzedaży w listopadzie 2007 roku. Na razie nie znamy jej ceny w Polsce (cena brytyjska to 400 funtów).

Poniżej prezentujemy informację prasową:

Epson Stylus Photo R1900 z przełomową technologią zapewniającą gładszy obraz i większą kontrolę nad kolorem
Epson Stylus Photo R1900 jest wyposażony w rewolucyjną technologię przetwarzania koloru oraz atrament UltraChrome Hi-Gloss2 Ink i oferuje nowy poziom jakości entuzjastom fotografii.

9 października 2007 ? Epson Stylus Photo R1900 łączy najnowsze technologie firmy Epson, aby zapewnić wysoką trwałość i doskonałą jakość zdjęć drukowanych na szerokiej gamie nośników aż do formatu A3+. Oferuje przełomowe algorytmy przetwarzania obrazu, które zarządzają kombinacjami kolorów i gwarantują najwyższą jakość druku. Jest również wyposażony w nową formułę technologii atramentowej Epson UltraChrome Hi-Gloss. UltraChrome Hi-Gloss2 reprezentuje ewolucyjny postęp w dziedzinie druku fotograficznego; zapewnia szerszą gamę barw, naturalne odcienie skóry oraz stałe kolory z gładkim, błyszczącym wykończeniem.

Oprócz atramentu turkusowego (cyan), purpurowego (magenta) i żółtego, UltraChrome Hi-Gloss2 obejmuje kolor czarny matowy, czarny fotograficzny, czerwony, pomarańczowy oraz optymalizator połysku. Nowy atrament pomarańczowy zastępuje niebieski, który był używany w poprzedniej generacji UltraChrome Hi-Gloss. Dzięki temu Epson może zaoferować znacznie lepszą i bardziej naturalną reprodukcję odcieni skóry. Wydruki cechują się również żywszymi odcieniami koloru pomarańczowego i poszerzoną gamą czerwieni. Atramenty purpurowy i żółty zostały zmodyfikowane tak, aby przyczyniały się do wiernego odwzorowywania odcieni błękitu i zieleni. Żywiczną powłokę optymalizatora połysku oraz atramenty kolorowe przeprojektowano tak, aby tworzyły one jeszcze gładsze i bardziej błyszczące wydruki. Dzięki oddzielnym nabojom z atramentem wystarczy wymieniać zużyty kolor.

Zestaw ośmiu kolorów atramentu w drukarce Stylus Photo R1900 pozwala na utworzenie aż 18 446 774 bilionów kombinacji kolorów. Aby obliczać, która z tych kombinacji najlepiej odzwierciedla tony i barwy obrazu, Epson opracował nową technologię Look Up Table (LUT) we współpracy z czołowym centrum nauki o kolorze, laboratorium Munsell Color Science Laboratory w Rochester Institute of Technology. W połączeniu z głowicą drukującą Micro Piezo technologia Epson LUT określa, ile każdego koloru zostanie wykorzystane do przekształcenia źródłowego pliku RGB w wydruk CMYK. Matematyczny algorytm efektywnie optymalizuje dopasowywanie kolorów, aby zagwarantować, że wydrukowany obraz będzie odzwierciedlał oryginalne zdjęcie. Końcowy rezultat to wydruki z płynną gradacją, zredukowaną ziarnistością, szeroką gamą kolorów i niską zmiennością barw; wszystko to przyczynia się do wysokiej jakości obrazu.

Kolejnym rozwiązaniem zastosowanym w drukarce Stylus Photo R1900 jest technologia Epson Variable-Sized Droplet Technology. Najmniejsze krople o objętości 1,5 pl są używane w obszarach wymagających dużej precyzji, a większe tam, gdzie występują jednolite bloki koloru.

Wszechstronność drukarki Stylus Photo R1900 jest jeszcze większa dzięki obsłudze szerokiej gamy nośników. Może ona drukować na papierze błyszczącym, matowym i artystycznym w arkuszach lub w rolce. Drukuje bezpośrednio na przystosowanych do tego płytach CD i DVD. Aby drukować zdjęcia bez komputera, entuzjaści fotografii mogą podłączyć do drukarki swój aparat cyfrowy albo przeglądarkę zdjęć obsługującą PictBridge. Obszerny zestaw oprogramowania składa z aplikacji Epson Print CD i pakietu Epson Creativity Suite, który obejmuje: Epson Easy Photo Print, FileManager, Web to Page oraz Camera RAW Plug-in for Epson Creativity Suite.

"Nowy Epson Stylus Photo R1900 to naprawdę zaawansowany system druku, który jest łatwy i przyjemny w użyciu. Intensywne prace badawczo-rozwojowe nad głowicą Epson Micro Piezo oraz technologiami atramentowymi zostały uwieńczone opracowaniem drukarki Stylus Photo R1900. Atrament UltraChrome Hi-Gloss2 harmonijnie współdziała z technologią Epson LUT i papierem Epsona, zapewniając doskonałą jakość zdjęć przeznaczonych na sprzedaż, do wystawiania lub do archiwizacji", powiedział Tomasz Kuciński, Account Manager Dealer w polskim oddziale firmy Epson.
 
Komentarze
Polecane artykuły
Fujifilm X-T3 - test aparatu
14 Lis 2018
Najnowszy bezlusterkowiec Fujifilm pretenduje do miana króla segmentu APS-C i jednego z najbardziej uniwersalnych aparatów w ogóle. Sprawdzamy, na co go stać.
12
Nikon Z7 - test aparatu
6 Lis 2018
Nikon Z7 to pierwszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec japońskiego producenta. Czy nowy aparat z 45-megapikselową, stabilizowaną matrycą dorówna jakością cenionym lustrzankom Nikona? Czy jest godną konkurencją dla aparatów z serii Sony A7? Sprawdźmy.
18
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - test obiektywu
26 Paź 2018
Czy Samyang AF 14 mm f/2.8 EF okaże się „idealnym partnerem do podróży“ i sprosta oczekiwaniom wymagających fotografów? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Postanowiliśmy więc sprawdzić w praktyce możliwości nowej ultraszerokokątnej stałki z mocowaniem Canon EF.
5
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - zdjęcia przykładowe
22 Paź 2018
Ciekawi, jak w praktyce sprawdza się najnowsza konstrukcja Samyanga z mocowaniem Canon EF? Zobaczcie zdjęcia przykładowe wykonane najnowszym modelem AF 14 mm f/2.8 EF. Czy okaże się on "czarnym koniem" w segmencie ultraszerokokątnych szkieł?
0