Oto kilka trików i sztuczek, dzięki którym stworzysz swoje wymarzone domowe studio fotograficzne

0
Michał Chrzanowski
3 Lipiec 2018
Artykuł na: 4-5 minut

Marzy Ci się swoje własne studio, ale nie wiesz jak zapoczątkować projekt? Jay P. Morgan z kanału „The Slanted Lens“ podpowiada, jak niewielkim kosztem wykonać domowe studio fotograficzne.

Jay P. Morgan to znany fotograf, który współtworzy kanał The Slanted Lens. Znajdziesz tam masę poradników i tutoriali: od recenzji sprzętu i akcesoriów fotograficznych, przez ustawienia światła i pracę z modelem, a na samej edycji i postprodukcji skończywszy. Tym razem jednak Jay P. Morgan swój najnowszy tutorial skierował do osób, które marzą o własnym domowym studiu.

Ten niespełna 13-minutowy film to praktyczny poradnik, w którym krok po kroku zostały omówione poszczególne etapy - od projektu, po wykonanie i podstawowe sposoby ustawiania światła. Tak więc jeśli rozmyślasz nad niewielkim studiem fotograficznym w swoim domowym zaciszu, to koniecznie zobacz, jakimi radami dzieli się Jay P. Morgan.

Domowe studio krok po kroku

  • Pomaluj dwie skrajne ściany na biało (użyj matowych farb). Staną się one naturalną powierzchnią odbijającą błysk lamp.
  • Zamocuj czarne zasłony, dzięki którym przysłonisz skrajne białe ściany i w efekcie będziesz mógł kontrolować odbijające się światło.
  • Zadbaj o podłogę. Najlepiej sprawdzą się drewniane sklejki. Stworzą odpowiednią, stabilną  podstawę, na których z łatwością przykleisz tło fotograficzne i umieścisz statywy z lampami.
  • Tło fotograficzne powinno znajdować się naprzeciwko drzwi. Dzięki temu, jeśli będziesz chciał sfotografować całą sylwetkę modela, wystarczy wyjść z pokoju i uchwycić odpowiednie ujęcie.
  • Ostatnia rada: fotografuj codziennie. Niech Twoje profile społecznościowe zapełnią się zdjęciami.

Powyższy film jest w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów powinien być zrozumiały dla wszystkich. Więcej ciekawych filmów znajdziecie na kanale The Slanted Lens.

Nie wiesz jaki film wybrać? Strona Filmtypes rozwieje twoje wątpliwości
Nie wiesz jaki film wybrać? Strona Filmtypes rozwieje twoje wątpliwości
Na początku przygody z fotografią analogową zorientowanie się w dostępnych materiałach i ich właściwościach może przysporzyć bólu głowy. Z pomocą przychodzi nowa...
61
0
63
0
3
0