Magia podwójnej ekspozycji w Photoshopie - zobacz jak robić to dobrze

0

Autor: Michał Chrzanowski

12 Wrzesień 2017
Artykuł na: 4-5 minut

Zawsze chciałeś otrzymać imponujące zdjęcie o podwójnej ekspozycji, jednak nie do końca wiedziałeś jak się za to zabrać? Jeśli tak, to najnowszy wideoporadnik Photoshop Training Channel został przygotowany z myślą o Tobie.

Podwójna ekspozycja to ciekawa technika efektywnego łączenia ze sobą dwóch zdjęć. Jest znana już od czasów analoga, ale wtedy wiązała się z większymi wydatkami: zakupem aparatu, który zapewniał taką możliwość oraz poświęcenia kilku klatek na eksperymenty. Jednak dzięki cyfrowej fotografii podwójna ekspozycja zyskała swoją drugą młodość.

Photoshop Twoim przyjacielem

Zamierzony efekt możemy osiągnąć w programie Photoshop. Jednak jak odpowiednio dobrać zdjęcia i wymieszać warstwy, żeby otrzymać spektakularny rezultat? Na szczęście z pomocą przychodzi youtubowy kanału Photoshop Training Channel. W najnowszym tutorialu Jesus Ramirez pokazuje krok po kroku sposób tworzenia obrazu o podwójnej ekspozycji.

Powyższy wideoporadnik w języku angielskim, ale na szczęście osoby ze słabszą znajomością tego języka mogą skorzystać z oferowanej przez Youtube funkcji automatycznego generowania i tłumaczenia napisów, która każdemu powinna umożliwić zrozumienie ogólnego sensu wypowiedzi.

Pamiętaj - udana podwójna ekspozycja to odpowiednio dobrane zdjęcia

Oczywiście nie wszystko jesteśmy w stanie wykonać w programie graficznym. Na końcowy sukces składa się kilka czynników. Najważniejszym jest odpowiednio wykonane zdjęcie główne - zazwyczaj portret. Za fotografowaną osobą powinno znajdować się jednolite tło - najlepiej w kolorze białym. Z kolei drugoplanowe zdjęcie nie może rozpraszać naszej uwagi, dlatego też świetnie sprawdzi się fotografia drzew lub jak w omawianym przypadku zdjęcie miasta. Gdy mamy już wybrane takie kadry, to wtedy możemy rozpocząć magię w Photoshopie. Warto także zaznaczyć, że najlepiej ze sobą łączyć dwie fotografie monochromatyczne lub dwie kolorowe. Mieszanka czerni i bieli z kolorem zazwyczaj nie wygląda za dobrze - choć i tu mogą wystąpić wyjątki.

Jeżeli ten poradnik był dla Ciebie ciekawy i chcesz lepiej poznać Photoshopa, to koniecznie musisz dodać Photoshop Training Channel do subskrybowanych kanałów na Youtube. Znajdziesz tam wiele tutoriali ukazujących różne triki, które są niezbędne przy efektownej postprodukcji zdjęć.

5
0
34
0
89
0