Wydaje Ci się, że dobrze znasz Lightrooma? Oto 5 ukrytych funkcji, o których mogłeś nie mieć pojęcia

Wydaje Ci się, że dobrze znasz Lightrooma? Oto 5 ukrytych funkcji, o których mogłeś nie mieć pojęcia

Choć większość z nas Lightrooma używa na porządku dziennym, to wciąż mogą zdarzyć się sytuacje, w których program może nas zaskoczyć swoimi możliwościami. Zobacz 5 nieoczywistych rozwiązań, o których prawdopodobnie mogłeś nie słyszałeś.

Lightroom jest pełen trików i skrótów, które włączają zaawansowane funkcje. Jednak od czasu do czasu pojawiają się tutoriale, które prezentują zupełnie nowe możliwości tego programu. Z każdą jego aktualizacją dochodzą także nowe narzędzia i rozwiązania, które równie często są ukryte w zakamarkach interfejsu. A niektóre z nich ułatwiają pracę w tak dużym stopniu, iż dziwimy się, że nie odkryliśmy ich wcześniej. Tym razem Matt Kloskowski prezentuje pięć przydatnych, ale mniej znanych rozwiązań.

- W tym filmie omówię niektóre funkcje Lightrooma, o których większość ludzi mogła nawet nie wiedzieć, że istnieją. Wszystko od porad dotyczących używania pędzla, maskowania, a nawet tworzenia HDR i pracy z takim obrazem w programie - zaznacza fotograf.

5 przydatnych funkcji Lightrooma

  • dostosowanie całkowitej ekspozycji dla wielu obrazów
  • rysowanie prostych linii przy pomocy pędzla
  • tworzenie specjalnej warstwy i nanoszenie dowolnej grafiki lub tekstu na zdjęcie
  • szybkie uruchamianie automatycznego maskowanie przy pracy z pędzlem
  • jednoczesna zmiana wszystkich ustawień filtra gradientowego, kołowego oraz pędzla

Zapewne kilka z wymienionych wskazówek będzie dobrze znana wprawionym fotografom. Niemniej jednak niektóre z zaprezentowanych ukrytych funkcji mogą zaskoczyć nawet zaawansowanych użytkowników, którzy w Lightroomie spędzają po kilka godzin dziennie. Przedstawione przez Kloskowskiego możliwości mogą okazać się wyjątkowo pomocne, dzięki czemu będziemy w stanie efektywniej edytować zdjęcia.

Po więcej podobnych materiałów odsyłamy na kanał Matta Kloskowskiego. Oczywiście filmy są w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów w serwisie Youtube, materiały powinny być zrozumiałe dla każdego.

0
1
0
0