Dowiedz się jak skutecznie zapanować nad krzywymi w Photoshopie

Dowiedz się jak skutecznie zapanować nad krzywymi w Photoshopie

Praca na krzywych jest wymagająca i czasem często czasochłonna. Jednak warto poświęcić kilka chwil, ponieważ otrzymane efekty mogą przekształcić nasze zdjęcie w zdumiewającą fotografię.

Krzywe w Photoshopie (czy też innym zaawansowanym programie graficznym) to narzędzie, dzięki któremu możemy dokonać prawdziwej magii. Nie tylko poprawimy kontrast i wyrazistość, lecz także będziemy w stanie ingerować w poszczególne kanały kolorystyczne, a to z kolei otwiera przed nami drzwi, za którymi kryją się wcześniej niespotykane możliwości. Jednak, aby umiejętnie „czarować“ krzywymi potrzeba zrozumieć wszelkie zależności jakie występują po wdrożeniu nawet najmniejszych zmian. I tu z pomocą przychodzi Unmesh Dinda, współtwórca i prowadzący kanał PiXimperfect. W jednym z ostatnich wideoporadników rozłożył na czynniki pierwsze krzywe w Photoshopie.

- Gwarantuję, że po obejrzeniu tego filmu staniesz się mistrzem krzywych w Photoshopie! Niezależnie od tego, czy chodzi o stylizowanie Twoich zdjęć, czy dopasowywanie kolorów, możliwości zastosowań krzywych w programie Photoshop są nieograniczone. W tym samouczku dowiemy się, jak działa panel Curves i jakie są jego podstawowe koncepcje. Przyjrzymy się także niektórym zastosowaniom „na żywo“, gdzie dopasujemy elementy kompozytu i wykonamy klasyfikację kolorów na przykładzie portretu - zaznacza Unmesh Dinda.

W niespełna 23-minutowym wideoporadniku Unmesh Dinda prezentuje różne sposoby dotarcia i uruchomienia krzywych w Photoshopie, w tym niedestruktywną warstwę, która umożliwia między innymi zastosowanie trybów mieszania. Następnie bazuje na różnych przykładach zdjęciowych i pokazuje zastosowanie krzywych w praktyce - od poprawy kontrastu, nadania efektu „fade“, czy po zaawansowaną korektę składowych kolorów RGB (czerwony, zielony, niebieski). Słowem, powyższy film to kompletny poradnik dotyczący krzywych w Photoshopie.

Więcej ciekawych materiałów Unmesha Dindy znajdziecie na kanale PiXimperfect w serwisie Youtube. Filmy są w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów, powinny być zrozumiałe. Kanał PiXimperfect jest ukierunkowany bezpośrednio i wyłącznie na nauczanie ludzi wszelkich koncepcji związanych z programami Photoshop i Lightroom. Istnieje szeroki zakres wielu różnych obszarów (funkcji i narzędzi) w programie Photoshop, a ten kanał daje szansę na zbadanie ich wszystkich. PiXimperfect został założony z myślą o początkujących użytkownikach oraz o fotografach, którzy chcą odświeżyć swoją wiedzę.

zdjęcie główne: PiXimperfect

Jeśli podróż, to tylko z aparatem. Zobaczcie najlepsze zdjęcia z konkursu Travel Photographer of the Year 2018
13 Gru 2018
Poznaliśmy zwycięzców jednego z największych konkursów poświęconych fotografii podróżniczej. Finałowa galeria TPOTY 2019 to zarówno ujmujące zdjęcia natury jak i ciekawe reportaże.
0
Natura, miejsca, ludzie, czyli najlepsze zdjęcia z konkursu National Geographic Photo Contest 2018
7 Gru 2018
Poznaliśmy wyniki tegorocznej edycji National Geographic Photo Contest. Finałowa galeria to zarówno piękne kadry, jak i przykład niszczącej działalności człowieka. Zobaczcie zwycięskie zdjęcia.
1
Oto wyniki Leica Street Photo 2018 - zobacz najlepsze polskie zdjęcia uliczne
28 Lis 2018
Dobiegła końca 8. edycja konkursu fotografii ulicznej organizowanego przez Leikę. Głównego zwycięzcę poznamy jutro, a już teraz możemy oglądać kompletną galerię finalistów.
4
Kalendarz Lavazza 2019 - natura jako sztuka w nowej, oryginalnej odsłonie
22 Lis 2018
4 kontynenty, 6 wyjątkowych instalacji artystycznych, kobiecie spojrzenie. Tak w skrócie można opisać najnowszą, zaskakująca edycję kalendarza Lavazza, za której sterami stanęła związana z National Geographic, sześciokrotna laureatka nagrody WPP Ami Vitale.
0