Oto 4 oświetleniowe sztuczki, dzięki którym lepiej opowiesz swoją filmową historię

Oto 4 oświetleniowe sztuczki, dzięki którym lepiej opowiesz swoją filmową historię

Chcesz, aby Twoje filmy wyglądały jak kinowe produkcje? Zastosuj się do tych czterech rad dotyczących praktycznego oświetlenia sceny, a Twoje nagrania nabiorą rozmachu i głębi.

W filmie jak i w fotografii światło stanowi podstawę wszystkiego. Bez umiejętnego zapanowania nad oświetleniem nie stworzymy odpowiedniego nastroju. Jak więc tego dokonać? Z pomocą przychodzi kanał Aputure, a dokładniej najnowszy wideoporadnik stworzony głównie z myślą o filmowcach (ale i kreatywnych fotografach). W opracowaniu materiału pomógł David C. Weldon Jr. - znany w świecie muzyki i reklamy reżyser obrazu, który pracował między innymi z Taylor Swift, Snoop Dogg, Audi czy Nike. Weldon zaprezentował cztery zaawansowane układy i zarazem główne podejścia do stylistycznego i narracyjnego oświetlenia.

Kreatywność i doświadczenie to klucz do udanej produkcji

W powyższym filmie Ted Sim z Aputure i David C. Weldon Jr. przechodzą przez kilka twórczych scen oświetlających, które zapewniają kinowy wygląd z lekką nutą tajemnicy. Omówione w tym odcinku elementy praktycznego oświetlenia to: budowanie zainteresowania wokół oczu bohatera, umieszczenie świetlnych elementu w kadrze, tworzenie oświetlenia poza ekranem oraz praktyczne podejście do różnokształtnych obiektów świetlnych.

- Praktyczne oświetlenie oferuje liczne kinowe korzyści. Korzystanie z niego oznacza dodawanie głębi i uzasadnienia do każdej klatki filmu. Wykorzystywane w projektach zarówno narracyjnych, jak i stylistycznych jest niezbędną umiejętnością dla wszystkich kreatywnych filmowców - zaznacza David C. Weldon Jr.

Więcej ciekawych wideoporadników znajdziecie na kanale Aputure. Filmy są w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów, powinny być zrozumiałe.

zdjęcie główne: pexels.com

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

 
Komentarze
Polecane artykuły
Ilya Shtutsa: „Dobra fotografia jest darem“
5 Lis 2018
O swoich początkach, darze jakim jest fotografia czy wpływie prac Arnolda Mindella opowiada nam Ilya Shtutsa - rosyjski entuzjasta street’a, który opisuje fotografię jako grę o nieprzewidywalnym wyniku.
1
Najnowsza sesja Vanity Fair należała do Polaków
2 Lis 2018
Suspiria, włoski horror z lat siedemdziesiątych, doczekał się odświeżenia i właśnie wchodzi na ekrany polskich kin. W obsadzie znalazły się takie gwiazdy jak Tilda Swinton i Dakota Johnson, ale zagrała w nim również Polka - Małgosia Bela. Postprodukcję obszernej sesji obsady filmu dla włoskiego Vanity Fair wykonało studio House OF Retouching.
0
Oded Wagenstein: „Nie możesz po prostu pojawić się u kogoś w drzwiach i poprosić o zdjęcie”
1 Lis 2018
W syberyjskiej wiosce Yar-Sale mieszka grupa starszych kobiet. Większość dni spędzają w odosobnieniu, odizolowane od świata, który kochały. Podczas gdy mężczyźni zwykle zachęcani są do pozostania w migrującej społeczności i utrzymania ról społecznych, kobiety muszą same radzić sobie ze starością. Fotograf Oded Wagenstein przybliża ich historię w projekcie “Forgotten Like Last Year’s Snow”.
0
Siena International Photo Awards 2018 to piękno świata pod różną postacią
30 Paź 2018
Za nami już czwarta edycja prestiżowego konkursu Siena International Photo Awards. W tym roku zwycięzcą został K M Asad - freelancer współpracujący między innymi z Getty Images. Jednak wśród laureatów nie zabrakło też Polaków. III miejsce w kategorii „The beauty of the nature“ zajął Mariusz Potocki, a Bartłomiej Jurecki otrzymał wyróżnienie w sekcji „Journeys & Adventures“.
0