Oto 5 najczęstszych błędów podczas gradacji kolorystycznej. Zobacz jak ich uniknąć

0
Michał Chrzanowski
14 Listopad 2017
Artykuł na: 2-3 minuty

Chcesz rozpocząć swoją przygodę z profesjonalną edycją filmów? Najnowszy wideoporadnik TravelFeels pokaże Ci jakich błędów nie popełniać podczas gradacji kolorystycznej.

Dobra gradacja kolorystyczna to chyba jeden z najważniejszych aspektów postprodukcji. Nie tylko pomaga nadać zdjęciom czy filmom charakteru, dzięki czemu wyglądają bardziej profesjonalnie, lecz także to świetny sposób, aby wytworzyć swój niepowtarzalny styl, gdzie niebanalna kolorystyka będzie Twoim „podpisem“ i znakiem rozpoznawczym. Tak więc warto się jej nauczyć - nawet jeśli na co dzień nie pracujemy na planach wysokobudżetowych sesji, a zdjęcia lub filmy edytujemy wyłącznie do swojego domowego archiwum.

Jednak podczas zgłębiania tajników gradacji kolorystycznej można także wpaść w pewne pułapki. Travel Feels w sowim najnowszym wideoporadniku przestrzega przed pięcioma najczęściej popełnianymi błędami i podpowiada jak można je uniknąć.

Opanuj gradację kolorystyczną, stwórz własny styl

  • pamiętaj o dobrej ekspozycji, bez odpowiednio naświetlonego zdjęcia lub filmu nie osiągniesz pożądanego efektu
  • unikaj „dziwnych“ kolorów, wybieraj naturalne barwy, które współgrają ze sceną
  • nie przesadzaj z nasyceniem kolorów (mniej znaczy więcej)
  • korekcja kolorystyczna każdego ujęcia to podstawa
  • porównaj poszczególne ujęcia, aby każde miało taką samą kolorystykę

Poradnik jest w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów powinien być zrozumiały dla wszystkich. Więcej przydatnych materiałów na temat retuszu zdjęć, obróbki filmów i nie tylko znajdziecie na kanale TravelFeels.

32
1
10
0
13
0