Oto 5 najczęstszych błędów podczas gradacji kolorystycznej. Zobacz jak ich uniknąć

Oto 5 najczęstszych błędów podczas gradacji kolorystycznej. Zobacz jak ich uniknąć

Chcesz rozpocząć swoją przygodę z profesjonalną edycją filmów? Najnowszy wideoporadnik TravelFeels pokaże Ci jakich błędów nie popełniać podczas gradacji kolorystycznej.

Dobra gradacja kolorystyczna to chyba jeden z najważniejszych aspektów postprodukcji. Nie tylko pomaga nadać zdjęciom czy filmom charakteru, dzięki czemu wyglądają bardziej profesjonalnie, lecz także to świetny sposób, aby wytworzyć swój niepowtarzalny styl, gdzie niebanalna kolorystyka będzie Twoim „podpisem“ i znakiem rozpoznawczym. Tak więc warto się jej nauczyć - nawet jeśli na co dzień nie pracujemy na planach wysokobudżetowych sesji, a zdjęcia lub filmy edytujemy wyłącznie do swojego domowego archiwum.

Jednak podczas zgłębiania tajników gradacji kolorystycznej można także wpaść w pewne pułapki. Travel Feels w sowim najnowszym wideoporadniku przestrzega przed pięcioma najczęściej popełnianymi błędami i podpowiada jak można je uniknąć.

Opanuj gradację kolorystyczną, stwórz własny styl

  • pamiętaj o dobrej ekspozycji, bez odpowiednio naświetlonego zdjęcia lub filmu nie osiągniesz pożądanego efektu
  • unikaj „dziwnych“ kolorów, wybieraj naturalne barwy, które współgrają ze sceną
  • nie przesadzaj z nasyceniem kolorów (mniej znaczy więcej)
  • korekcja kolorystyczna każdego ujęcia to podstawa
  • porównaj poszczególne ujęcia, aby każde miało taką samą kolorystykę

Poradnik jest w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów powinien być zrozumiały dla wszystkich. Więcej przydatnych materiałów na temat retuszu zdjęć, obróbki filmów i nie tylko znajdziecie na kanale TravelFeels.

Grono Polaków wśród zwycięzców konkursu International Photographer of the Year 2017
20 Lut 2018
Choć organizowany dopiero od 3 lat, konkurs IPOTY cieszy się dużą popularnością w świecie fotografii. Głównie ze względu na wysoki poziom prezentowanych prac. Miło nam poinformować, że po raz kolejny na podium stanęło wielu Polaków. Zobaczcie ich prace.
0
Zanurz się w bajkowy świat uchwycony na zdjęciach laureatów Underwater Photographer of the Year 2018
16 Lut 2018
Za nami kolejna edycja prestiżowego Underwater Photographer of the Year. Tym razem tytuł fotografa roku trafił w ręce Tobiasa Friedricha, który uchwycił doskonale oświetlony i skomponowany kadr „podwodnej tajemnicy“.
0
World Press Photo 2018 - nominacje
14 Lut 2018
Właśnie poznaliśmy nazwiska wszystkich nominowanych fotografów konkursu World Press Photo, który już od ponad 60 lat nagradza najlepsze fotografie prasowe z całego świata.
1
Wildlife Photographer of the Year 2017 - nagroda publiczności przyznana
14 Lut 2018
Wildlife Photographer of the Year to jeden z największych i najbardziej prestiżowych konkursów poświęconych fotografii przyrodniczej. Przez ostatni miesiąc nadesłane zdjęcia rywalizowały o głos publiczności w otwartym plebiscycie. Zobaczcie prace laureatów.
0