Oto 5 najczęstszych błędów podczas gradacji kolorystycznej. Zobacz jak ich uniknąć

Oto 5 najczęstszych błędów podczas gradacji kolorystycznej. Zobacz jak ich uniknąć

Chcesz rozpocząć swoją przygodę z profesjonalną edycją filmów? Najnowszy wideoporadnik TravelFeels pokaże Ci jakich błędów nie popełniać podczas gradacji kolorystycznej.

Dobra gradacja kolorystyczna to chyba jeden z najważniejszych aspektów postprodukcji. Nie tylko pomaga nadać zdjęciom czy filmom charakteru, dzięki czemu wyglądają bardziej profesjonalnie, lecz także to świetny sposób, aby wytworzyć swój niepowtarzalny styl, gdzie niebanalna kolorystyka będzie Twoim „podpisem“ i znakiem rozpoznawczym. Tak więc warto się jej nauczyć - nawet jeśli na co dzień nie pracujemy na planach wysokobudżetowych sesji, a zdjęcia lub filmy edytujemy wyłącznie do swojego domowego archiwum.

Jednak podczas zgłębiania tajników gradacji kolorystycznej można także wpaść w pewne pułapki. Travel Feels w sowim najnowszym wideoporadniku przestrzega przed pięcioma najczęściej popełnianymi błędami i podpowiada jak można je uniknąć.

Opanuj gradację kolorystyczną, stwórz własny styl

  • pamiętaj o dobrej ekspozycji, bez odpowiednio naświetlonego zdjęcia lub filmu nie osiągniesz pożądanego efektu
  • unikaj „dziwnych“ kolorów, wybieraj naturalne barwy, które współgrają ze sceną
  • nie przesadzaj z nasyceniem kolorów (mniej znaczy więcej)
  • korekcja kolorystyczna każdego ujęcia to podstawa
  • porównaj poszczególne ujęcia, aby każde miało taką samą kolorystykę

Poradnik jest w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów powinien być zrozumiały dla wszystkich. Więcej przydatnych materiałów na temat retuszu zdjęć, obróbki filmów i nie tylko znajdziecie na kanale TravelFeels.

Polacy wśród finalistów Urban Photo Awards 2018. Zobaczcie nagrodzone zdjęcia
20 Wrz 2018
Międzynarodowy konkurs fotografii miejskiej Urban 2018 wchodzi w fazę finałową. Poznaliśmy nagrodzone cykle i nazwiska finalistów sekcji pojedynczej. Wśród nich znalazło się aż 5 Polaków.
0
Leica Oskar Barnack Award 2018 - oto zwycięskie prace
18 Wrz 2018
Poznaliśmy wyniki jednego z najbardziej prestiżowych konkursów poświęconych fotografii dokumentalnej. Tegoroczną nagrodę główną Leica Oskar Barnack Award otrzymał belgijski fotograf Max Pinckers. Natomiast wyróżnienie dla wschodzącego talentu powędrowało w ręce pochodzącej z Rosji Mary Gelman. Niestety w tym roku na podium zabrakło Polaków.
1
Fotografia przyrodnicza na luzie. Oto najlepsze zdjęcia z konkursu Comedy Wildlife Photography Awards 2018
17 Wrz 2018
Naturze nie brakuje poczucia humoru! Jeśli nie wierzycie, zobaczcie zdjęcia finalistów konkursu Comedy Wildlife Photography Awards, który od 4 lat nagradza najzabawniejsze zdjęcia przyrodnicze.
1
Eduardo Asenjo Matus: “Na zdjęciach staram się pokazać swoją rzeczywistość”
12 Wrz 2018
Przed wejściem do świata fotografii Chilijczyk Eduardo Asenjo Matus zajmował się malarstwem, ale wkrótce w jego domu zaczęło brakować już ścian do powieszenia obrazów. Dziś jako fotograf mierzy się ze swoją chorobą, starając się opowiedzieć o niej za pomocą zdjęć.
0