Dystorsja

Mniejszy, lżejszy, szybszy i przystosowany do pracy wideo - nowa generacja uniwersalnego zoomu średniego zasięgu ma być ukłonem w stronę profesjonalistów i pokazem możliwości producenta w zakresie optyki do systemów APS-C. Sprawdzamy jak nowy Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II radzi sobie w praktyce.

Skomentuj Kopiuj link
Posłuchaj
00:00
Wynik testu
Cena / Jakość:
7
Wydajność:
8
Funkcjonalność:
7
Optyka:
8
Budowa:
8.5
Nasza ocena
79%
Spis treści
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu Budowa i wykonanie Autofokus i ustawianie ostrości Rozdzielczość Rozmycie i bokeh Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Praca pod światło Podsumowanie Zdjęcia przykładowe

Dystorsja

Dystorsję mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania. Przedstawiony wykres pokazuje poziom i charakterystykę dystorsji dla danej ogniskowej.

Podobnie jak większość współczesnych zoomów, Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II to obiektyw, w którym sprawa korekcji geometrii została w całości oddana oprogramowaniu. W przypadku pomiarów dla surowych plików RAW zauważamy naprawdę sporą dystorsję wypukłą dla szerokiego kąta i widoczną dystorsję wklęsłą przy ogniskowych tele, która w obydwu przypadkach sięga ok. 4-5%. Na szczęście w praktyce pozostanie to bez znaczenia, gdyż zniekształcenia wzorowo niwelują profile korekcji dostępne zarówno w aparacie, jak i Lightroomie.

Dystorsja w praktyce:

Spis treści
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu Budowa i wykonanie Autofokus i ustawianie ostrości Rozdzielczość Rozmycie i bokeh Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Praca pod światło Podsumowanie Zdjęcia przykładowe
Komentarze
Przeczytaj także
Zobacz więcej z tagiem: Fujifilm
logo logo
Magazyny
Zamów