Dystorsja

Wyniki testu:
Cena / Jakość:
8
Wydajność:
8
Funkcjonalność:
8.5
Optyka:
7.5
Budowa:
9
Marka:
Tamron
Nasza ocena:

81%

Po raptem 3 latach od premiery pierwowzoru, Tamron prezentuje drugą generację jednego ze swoich najbardziej popularnych obiektywów. Poprawiono wiele, zachowując przystępną cenę i wymiary. Czy to godna alternatywa dla natywnego zooma Sony i przystępnych cenowo pozycji Sigmy?

Autor: Maciej Luśtyk

27 Styczeń 2022
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Dystorsja

Dystorsję mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO. Przedstawiony wykres pokazuje poziom i charakterystykę dystorsji dla danej ogniskowej. Pole nr 1 przedstawia faktyczną dystorsję, kolejne jej uwydatnienie, pozwalające lepiej zorientować się w jej charakterze.

W zakresie dystorsji względem modelu Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III VXD G2 nie zmieniło się praktycznie nic. Szkło przejawia bardzo delikatną (maksymalnie 0,75%) dystorsję wypukłą przy ogniskowej 28, które wraz w wydłużaniem się ogniskowej przechodzi w dystorsję wklęsłą o maksymalnym wymiarze -1,03%.

Schemat dystorsji dla obiektywu Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III VXD G2 przy ogniskowej 28 mm. Pole nr 1 pokazuje faktyczną dystorsję, kolejne - jej uwypuklenie, pozwalające lepiej zorientować się w jej charakterze.

Schemat dystorsji dla obiektywu Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III VXD G2 przy ogniskowej 75 mm. Pole nr 1 pokazuje faktyczną dystorsję, kolejne - jej uwypuklenie, pozwalające lepiej zorientować się w jej charakterze.

W przypadku fotografowania prostych linii, np. architektury, zniekształcenia oczywiście da się zauważyć, ale jest to problem bardzo niewielki, z którym świetnie poradzą sobie profile korekcji.

Dystorsja w praktyce:

Pobierz

28 mm, bez korekcji

Pobierz

28 mm, korekcja geometrii włączona

Pobierz

75 mm, bez korekcji

Pobierz

75 mm, korekcja geometrii włączona
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 50-150 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 50-150 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Pierwszy zoom 50-150 mm f/2 w historii to pokaz optycznych możliwości i spełnienie marzeń fotografów portretowych czy reklamowych. Jak można się było spodziewać, to jednak także wysoka...
16
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Mniejszy, lżejszy, szybszy i przystosowany do pracy wideo - nowa generacja uniwersalnego zoomu średniego zasięgu ma być ukłonem w stronę profesjonalistów i pokazem możliwości...
8
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
To jasny standard w zaskakująco niskiej cenie. Gdzie jest haczyk? Sprawdzamy, jakie możliwości kryje nowa stałka systemu Nikon Z.
7
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (8)