Temat miesiąca

Zarabiaj na fotografii

Jak zarabiać na stockach: pytamy eksperta Depositphotos

Autor: Michał Chrzanowski

23 Listopad 2018
Artykuł na: 6-9 minut

Jakie będą najnowsze trendy w nadchodzącym 2019 roku oraz dlaczego fotografując dywany lub ryby mamy szansę odnieść spory sukces rozmawialiśmy z Alexey Pedosenko z platformy Depositphotos.

Twój styl to Twoja karta przetargowa

Oczywiście fotografie przedstawiające ludzi wciąż są bestsellerami. Również grupy (najlepiej osoby o różnych narodowościach i rasach), a także obrazy przedstawiające różne zawody, czy też święta i sezony (pory roku) na całym świecie są ciągle jednymi z najpopularniejszych treści. Są to najlepiej sprzedawane tematy. Jednak możesz śledzić wszystkie trendy i wszystkie porady oraz zalecenia, które znajdziesz w Internecie, ale najlepiej zapamiętaj jedną rzecz - musisz się wyróżniać. A najlepszym sposobem wyróżnienia się z tłumu jest posiadanie własnego unikalnego stylu i pomysłów.

Zdecydowanie lepiej jest mieć duży i zróżnicowany profil zawierający ponad 10 000 zdjęć. To dobra fotograficzna zaliczka na początek. Jednak jest kilka sposobów na to, by szybko zarobić. Musisz mieć bardzo unikalne podejście i specyficzny rodzaj prezentowanych prac. Oto przykład, kiedy obrazy i grafiki są proste, ale jednocześnie stylowe. Jednak możesz być także dobrym fotografem przyrody lub wyjątkowym fotografem mody lub portretu i będziesz w stanie osiągnąć przyzwoite zarobki z portfolio sporo mniejszym niż 10 000 zdjęć.

Nasze wymagania dotyczące fotografii są bardzo proste. Dzięki temu w bibliotece Depositphotos mamy tysiące zdjęć wykonanych także urządzeniami mobilnymi i w przypadku fotografii smartfonowej nie ma większych ograniczeń. Upewnij się tylko, że są zgodne z naszymi standardami. Więcej wymagań trzeba spełnić w przypadku filmów czy grafik wektorowych.

  • Fotografia - wymagania
  • format: JPEG/ JPG
  • przestrzeń barwowa: RGB
  • minimalna rozdzielczość: 3.8 MB (2400 x 1600 px)
  • maksymalny rozmiar pliku: 50 MB

  • Wideo - wymagania
  • format: ASF, AVI, DV, FLV, MOV, MPEG/MPG, WMV
  • kodek: Photo JPEG, Motion JPEG-A/B; DV, HDV, DVCPro; H.264/AVC, DivX, Xvid, SVQ1, MP42, MP43, MPG4, MP4V, M4S2, MPEG-1, MPEG-2; WMV2, WMV3; FLV
  • klatkaż: 23.976, 24, 25, 29.97, 30, 50, 59.93 lub 60 kl./s
  • minimalna rozdzielczość: 0.07 MP (320 x 240 pixels)
  • maksymalna rozdzielczość: bez ograniczeń
  • minimalna długość wideo: 3 sekundy
  • maksymalna długość wideo: 1 minuta
  • maksymalny rozmiar pliku: 2048 MB

  • Grafika wektorowa - wymagania
  • format: AI i EPS
  • obrazy wektorowe: muszą znajdować się w pliku ZIP z podglądem JPEG/JPG. Minimalna rozdzielczość podglądu JPEG/JPG wynosi 3.8 MP (2400 x 1600 pikseli)
  • wielkość pliku: każdy plik ZIP nie może być większy niż 50 MB

W Depositphotos fotograf zarabia od 34% do 42% ceny za jaką zostało sprzedane zdjęcie. Więc jeśli ktoś kupuje obraz za jednego dolara, to fotograf otrzyma od 34 do 42 centów - i to za każdym razem, gdy fotografia jest pobrana. Mamy jednak pewne progi i modele cenowe, dzięki czemu z czasem fotograf może zarabiać więcej na sprzedaży swoich zdjęć.

Poziom współtwórcy zależy od liczby sprzedanych plików na naszej stronie. Im więcej masz transakcji, tym wyższy poziom osiągasz. W związku z tym - im wyższy poziom uczestnictwa, tym wyższe są Twoje tantiemy. Ile zdjęć jest pobieranych z Depositphotos każdego dnia? Dokładna liczba to tajemnica handlowa, którą chcemy zachować, ale możemy mówić o setkach tysięcy pobrań dziennie.

Stocki się zmieniają, nie pozostań w tyle

Staramy się każdego roku starannie omawiać wizualne trendy w różnych dziedzinach obrazowania. Dlatego to robimy, ponieważ fotografia stockowa nie istnieje w próżni. Oznacza to, że występujące w niej nurty i kierunki są ściśle powiązane z tymi tendencjami, które pojawiają się w całej branży komunikacji wizualnej.

Oczywiście trudno wyobrazić sobie świat jutra, ale nie jest to niemożliwe. Jeśli jest jedna rzecz, na której możemy polegać, to profesjonaliści i twórcy, którzy na długo przed innymi zauważają nadchodzące zmiany. Rozmawiamy z fotografami, projektantami i kuratorami, aby móc wyłonić pomysły, ruchy i trendy w komunikacji wizualnej, które wpływają i kształtują nie tak znowu odległą przyszłość.

Na całym świecie wyłania się globalna estetyka napędzana przez media społecznościowe i wpływowe osoby. Marketing staje się teraz bardziej prywatny, a artyści i projektanci szukają sposobów na docenienie przeszłości, jednocześnie eksperymentując z nowatorskimi podejściami do swojej sztuki. Na przykład zauważamy wyraźne odejście od marketingu typu „one-size-fits-all“ na rzecz bardziej bliższego i indywidualnego podejścia i doświadczenia. Czego więc możemy się spodziewać w nadchodzącym roku?

Wymienić możemy wiele sezonowych trendów, które występują w zależności od położenia geograficznego. Jest to bardzo obszerny temat obejmujący wiele wzorców i liczb. Na przykład, sprzedaż zdjęć prezentujących dywany rośnie miesiąc lub dwa przed Ramadanem, ponieważ dywan jest symbolem tego święta. Tak samo jest w przypadku fotografii ryb, jeśli chodzi o przedświąteczny czas dla chrześcijańskich części świata. To tylko kilka z takich trendów, a jest ich znacznie więcej.

Ogólne rzecz ujmując popularne obecnie tendencje przynoszą popyt na „modne obrazy“, które prędzej czy później tworzą pokaźne zapasy w portfolio fotografów. Są też nurty konserwatywne stawiające na zachowanie „starych wytycznych“, które działały przez lata. Jednak niektóre z nich po prostu już przestają się sprzedawać.

Wiele dobrych zdjęć w ciągu 5-7 lat staje się nieaktualnymi obrazami - treści są „przestarzałe“ tylko dlatego, że trendy się zmieniają. Na przykład zdjęcia produktów na białym tle sprzedają się coraz słabiej. Dlatego też fotografowie zwracają się w stronę modnych rzeczy i nietuzinkowych podejść lub po prostu kopiują sprzedawców / użytkowników, którzy odnieśli sukces.

wykorzystane zdjęcia: depositphotos.com

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Powiązane artykuły