"Fotoinstalacje" Krzysztofa J. Cichosza

W Muzeum Sztuki w Łodzi zostanie wkrótce otwarta wystawa prac Krzysztofa Jerzego Cichosza "Fotoinstalacje". Obiekty, które będziemy mieli okazję oglądać zostały zrealizowane metodą, nad którą artysta pracuje od końca lat osiemdziesiątych.
W Muzeum Sztuki w Łodzi zostanie wkrótce otwarta wystawa prac Krzysztofa Jerzego Cichosza Fotoinstalacje. Obiekty, które będziemy mieli okazję oglądać zostały zrealizowane metodą, nad którą artysta pracuje od końca lat osiemdziesiątych.

Każdy obiekt składa się z wielu elementów, wykonanych z transparentnego materiału fotograficznego, zamontowanych przestrzennie w kilku warstwach (od trzech do pięciu, najczęściej w czterech). Z bliska wydają się abstrakcyjnym i chaotycznym zbiorem różnych znaków i kolorów.

detal poniższego obiektu, 1998 copyrights K. Cichosz

Jeżeli jednak punkt obserwacji obiektu będzie odpowiednio odległy, zobaczymy obraz, który autor chciał nam przekazać. A wszystko to dzięki wykorzystaniu syntetyzującej właściwości ludzkiego umysłu.

obiekt, którego fragment zamieszczono powyżej, widziany z daleka, "Marylin, Andy'emu, Ameryce, ... " (90.5 x 90,5 x 16 cm) 1998 copyrights K. Cichosz.
Transparentny wydruk komputerowy - 16 elementów 41 x 41 cm, elementy metalowe, pleksi, instalacja elektryczna

Jak powstają obiekty Krzysztofa Jerzego Cichosza? Podstawę ich realizacji stanowią obrazy archetypy zaczerpnięte z otaczającej nas ikonosfery: podręczników, encyklopedii i gazet. Obrazy te poddawane są przez artystę złożonemu procesowi destrukcji - są rozkładane przez specjalnie zaprojektowane "rastry" (struktury graficzne) na wiele elementów z materiału transparentnego. Wszystkie te elementy, warstwy zostają zmontowane w przestrzeni i tworzą duże obiekty, które z bliska wydają się abstrakcyjne.


detale poniższego obiektu, 1993 copyrights K. Cichosz

"Demontaż - humanologii poświęcam", 254 x 205 x 10 cm. 1993 copyrights K. Cichosz. Transparentny materiał fotograficzny, 78 elementów 50 x 40 cm, elementy metalowe

Efekt tej kreatywnej dekonstrukcji jest imponujący. Artysta pisze: zderzając symboliczność wybranych "obrazów - archetypów" z symboliką destruujących je "rastrów", staram się zachęcić odbiorcę do podążania śladem mojej refleksji o otaczającym nas świecie...

Zapraszamy więc do refleksji, na stronę internetową artysty oraz na wystawę, która rozpocznie się wernisażem, 23 stycznia 2003 o godzinie 12 w Muzeum Sztuki w Łodzi (Rezydencja "Księży Młyn", ul. Przędzalniana 72, tel. (042) 67 61 773). Ekspozycję można będzie oglądać do 2 marca 2003.
Komentarze
Polecane artykuły
Tenba Fulton 14L - test plecaka
21 Maj 2019
Nowa linia Fulton to miejskie plecaki fotograficzne dla osób, które oprócz sprzętu chcą zabrać także rzeczy codziennego użytku i akcesoria, a przy tym zadbać o bezpieczeństwo i dobrze się prezentować. Sprawdzamy czy rzeczywiście spełniają te oczekiwania.
0
Panasonic Lumix S1 - test aparatu
6 Maj 2019
Lumix S1 to tańszy model z zaprezentowanego niedawno duetu pełnoklatkowych bezlusterkowców Panasonika. Z matrycą o mniejszej rozdzielczości, ale z bardziej rozwiniętym trybem filmowym, ma przyciągać szerokie rzesze profesjonalistów szukających uniwersalnego i niezawodnego body. Sprawdźmy, czy podstawowa pełna klatka Lumix ma szansę spełnić ich oczekiwania!
0
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
10
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
12