II WFFA - oficjalnie rozpoczęty

W czwartek, 23 marca w Galerii DAP byliśmy świadkami wernisażu wystawy pokonkursowej II WFFA oraz ekspozycji "Fotoinstalacji" Krzysztofa Cichosza. Tym samym oficjalnie rozpoczęła się druga już edycja Warszawskiego Festiwalu Fotografii Artystycznej.

Wystawa pokonkursowa, znajdująca się w drugiej sali Galerii DAP, prezentuje prace wyłonione przez Jury spośród wszystkich nadesłanych na konkurs przez młodych twórców, z warszawskich uczelni i szkół fotograficznych. Jury obradowało 13 lutego 2006 w składzie: Zygmunt Rytka (przewodniczący); Ewa Miazek (prezes OW ZPAP), prof. Stanisław Wieczorek (Instytut Sztuki Mediów ASP w Warszawie), dr Adam Sobota (Muzeum Narodowe we Wrocławiu) oraz Jacek Werbanowski (red. nacz. kwartalnika "Exit").

Galeria DAP, 23 marca, fot. K. Kozyra


Najważniejszą nagrodę festiwalu, Grand Prix, otrzymała Aleksandra Wrońska. I nagrodę zdobył Maciej Krajewski, zaś Dorota Wróblelwska I Łukasz Niewiadomski uplasowali się ex aequo na drugiej lokacie. Zdublowało się także trzecie miejsce, które zajęła Agnieszka Grajda oraz duet Marta Zasępa i Aneta Solak (za projekt Polska Rzeczpospolita Bajkowa). Ponadto w konkursie wyróżniono następujących autorów: Paulinę Maskulak, Seweryna Chlebińskiego, Piotra Filutowskiego, Karolinę Siemion i Piotra Jeżewskiego. Przyznano też wyróżnienia honorowe: Michałowi Gruszczyńskiemu, Kamili Jastrzębskiej, Aleksandrowi Stachurce i Mikołajowi Kalinie. Wyróżnienie kuratorskie otrzymała Paulina Krajewska.

Galeria DAP, 23 marca, fot. K. Kozyra


Podczas wernisażu młodym twórcom wręczono nagrody i wyróżnienia, ufundowane przez firmę Nikon Polska, Laboratorium Profilab oraz Taschen/ TMC Art.

Wystawie pokonkursowej towarzyszą "Fotoinstalacje z lat 1993-2005" Krzysztofa Cichosza, doktora fotografii w PWSFTViT w Łodzi, w 2004, specjalizującego się w fotografii dokumentalnej, socjologicznej, kreacyjnej i mediach elektronicznych.

Galeria DAP, 23 marca, fot. K. Kozyra



Krzysztof Cichosz do realizacji swojej fotoinstalacji wykorzystał portrety 9 filozofów grecko-rzymskiego świata. Warto dodać, że selekcja, jaką autor dokonał, była czysto wizualną procedurą. Następnie artysta opracował komputerowo wybrane portrety, sprowadzając je do jednolitej formy wizualnej. "Każdy z wybranych wizerunków - jak podaje autor - podzieliłem na sześć części. Następnie napisałem maleńki programik komputerowy do losowego wybierania fragmentu portretu - jako elementu tworzącego część wizerunku wyimaginowanego filozofa. W ten sposób powstały (...) portrety hybrydowe. Każdy z nich składa się z sześciu losowo zestawionych fragmentów twarzy dziewięciu filozofów. Raster destruujacy i konstruujący te portrety powstał dzięki wprowadzeniu maszynowego kodu programu komputerowego do edytora tekstu. Od dawna fascynowały mnie te dziwne "krzaczki", a jak sądzę, wizualnie sugerują czas "cyberkultury"

Obie wystawy będą prezentowane do końca kwietnia w Galerii DAP prezy ulicy Mazowieckiej 11a w Warszawie. Zapraszamy do zapoznania się z innymi ekspozycjami, które znalazły się w programie II WFFA.

Komentarze
Polecane artykuły
Panasonic Lumix S1 - test aparatu
6 Maj 2019
Lumix S1 to tańszy model z zaprezentowanego niedawno duetu pełnoklatkowych bezlusterkowców Panasonika. Z matrycą o mniejszej rozdzielczości, ale z bardziej rozwiniętym trybem filmowym, ma przyciągać szerokie rzesze profesjonalistów szukających uniwersalnego i niezawodnego body. Sprawdźmy, czy podstawowa pełna klatka Lumix ma szansę spełnić ich oczekiwania!
0
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
3
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
12
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1