Druga odsłona cyklu wystaw "NIE? Oczywiste! [2.2]"

PraCoVnia - art club na warszawskim Żoliborzu zaprasza na drugą prezentację z cyklu "NIE? Oczywiste! [2]". Tym razem będzie można zobaczyć cykl fotografii Kamili Siwińskiej "Atributes", "Ołtarz jaźni" Kamili Rosińskiej oraz realizację projektu "Wojna Domowa" Jennifer Ramme. Wernisaż odbędzie się w najbliższą środę, 22 listopada 2006 roku.
W zestawieniu z poprzednią wystawą z tego cyklu (Anna Boguska i Anna Szklarzewicz) widzimy, że młode artystki zdecydowanie wiedzą co chcą powiedzieć nam - widzom. - czytamy w tekście kuratora galerii Włodka Kierusa - Wszystkie autorki reprezentują bardzo kobiece podejście do sztuki - nie wystarcza im produkowanie estetycznych wytworów - idą dalej... Ramme eksploruje przestrzenie na pierwszy rzut oka bliższe feministkom - ale tak naprawdę po prostu społeczne - "Wojna toczy się nieustannie...". Rosińska skłania się ku wątkom jungowskim - próba odzyskania "zdolności asymilowania niesionych przez obrazy i symbole, życiodajnych znaczeń". Z kolei Siwińska zajmuje się atrybutami ciała - komunikacją pomiędzy wnętrzem a zewnętrzem - "pomostem pomiędzy światem idei a światem materii".

Zgromadzone na wystawie prace reprezentują wiele różnych sposobów myślenia o człowieku, o ciele, o wnętrzu, o wszystkim co kobiece...Oglądanie tych prac może rozbudzić umysł, otworzyć oczy na "sprawy życia i śmierci" ale też może rozbawić... Zapraszamy!
- Włodek Kierus


Atributes

Tajemnicą świata jest to, co widoczne...
Oscar Wilde

fot. Kamila Siwińska "Atributes"

Powierzchnia kontaktu między zewnętrzem a wewnętrznością, czyli błona, skóra, powłoka, jest miejscem wymiany, przystosowania, miejscem prezentacji uchwytnych sygnałów. To, co w tym przypadku jest dane wewnątrz istnieje również na zewnątrz. Zjawisko, bowiem nie objawia niczego, co nie tkwiłoby w jego esencji i nie ma niczego w jego istocie, co by się nie przejawiało.
Jeśli więc atrybut uzewnętrznia, materializuje cechy postaci, jest on pomostem pomiędzy światem idei a światem materii. Obraz ciała jest, więc widocznym kształtem intencji.
Same postacie są do swojej ekspresji zewnętrznej tak mocno przyzwyczajone, że to kostium ów wraz z całym arsenałem atrybutów bierze ową postać w swoją moc. Kreacja staje się pułapką i cała machina wre. Gdyż w wykreowanym wizerunku, choćby był najpłytszy, można się utopić. Wystawia on na sprzedaż chęć wyrwania się płaskości w trójwymiar; chęć zamiany ikony w dotykalną prezentację.
- Kamila Siwińska

Cykl Atributes Kamili Siwińskiej został zrealizowany w Pracowni Fotografii Reklamowej (Zaoczne Studium Fotografii ASP Poznań) pod opieką profesora Andrzeja Florkowskiego.


Wojna domowa

fot. Jennifer Ramme "Wojna domowa"

Wojna toczy się nieustannie. Czy to w relacji jednostek, czy w państwa i jednostek, a nawet państw i państw.
Firma GOS stara się odpowiedzieć na najważniejsze potrzeby społeczne i wprowadza innowacyjne technologie, mające na celu poprawę owych relacji, a zarazem wie jak zwiększyć wydajność i polepszyć samopoczucie. Dla GOS liczy się człowiek!
-Jennifer Ramme

Projekt Wojna domowa powstał w Pracowni Klasycznych Tematów Fotograficznych (Zaoczne Studium Fotografii ASP Poznań) pod opieką profesora Piotra Wołyńskiego.


Ołtarz jaźni

fot. Kamila Rosińska "Ołtarz jaźni"

Punktem wyjścia dla pracy jest teza C.G. Junga mówiąca, że poczucie zagubienia i oddzielenia od świata człowieka współczesnego ma źródło w utraceniu przez niego kontaktu ze swoją nieświadomością, który jest warunkiem uczestnictwa w duchowym dziedzictwie ludzkości, a przez to poczucia więzi ze światem i pełni życia. Językiem nieświadomości są obrazy i symbole. Według Junga człowiek współczesny zatracił - zupełnie lub w ogromnym stopniu - zdolność asymilowania niesionych przez nie, życiodajnych znaczeń.

Moja praca, poprzez użycie uniwersalnych symboli osiągania pełni, wzrostu i uzdrawiania jest próbą nawiązania dialogu z moim własnym jestestwem.

Jaźń, pełna integracja wszystkich świadomych i nieświadomych treści psychiki, to stan określany także jako "bóg w nas", pełnia. Ponieważ w tym sensie jaźń jest krańcem naszego poznania oraz tym, co niepoznawalne, zawiera w sobie wszelki potencjał naszego wzrostu i osiągnięcia poczucia pełni, jest też więc jako taka świętością. Stąd słowo "ołtarz" w tytule, miejsce ofiary, działań, mających na celu przekroczenie bieżącej kondycji.
- Kamila Rosińska

Praca Ołtarz jaźni powstała w Pracowni Klasycznych Tematów Fotograficznych (Zaoczne Studium Fotografii ASP Poznań) pod opieką profesora Piotra Wołyńskiego.


Wernisaż wystawy NIE? Oczywiste! [2.2] odbędzie się 22 listopada 2006 roku o godzinie 19 w praCoVnii - art club mieszczącym się przy ulicy Popiełuszki 16 w Warszawie. Dyplomy prezentowane będą do końca grudnia 2006.

słowa kluczowe:
 
Komentarze
Polecane artykuły
Sony 24 mm f/1.4 GM - zdjęcia przykładowe
20 Wrz 2018
Ciekawi jak w praktyce spisuje się Sony 24 mm f/1.4 GM? Podczas światowej premiery spędziliśmy kilka chwil z najnowszym szerokokątnym reprezentantem serii G Master. Zobaczcie zdjęcia przykładowe, które wykonaliśmy we włoskiej Katanii.
1
Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. - zdjęcia przykładowe
19 Wrz 2018
Na warsztat wzięliśmy model Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. Czy zoom o ekwiwalencie 70-200 mm i stałym świetle f/2.8 to konstrukcja godna wymagającego fotografa? Przekonajcie się sami oglądając zdjęcia przykładowe!
0
Kentmere VC Select - test światłoczułego papieru fotograficznego
13 Wrz 2018
Kentmere VC Select to mniej znany na naszym rynku papier fotograficzny. Jednak czy ma szansę przekonać do siebie wymagających fotografów i dostarczy odbitki o wysokiej jakości? Sprawdźmy to!
1
Canon EOS M50 - test aparatu
11 Wrz 2018
Kompaktowy EOS M50 to tylko z pozoru korpus kierowany do początkujących. Bogata funkcjonalność, obecność złącza mikrofonowego i przystępna cena czynią go obecnie jedną z najciekawszych pozycji na rynku dla świadomych amatorów i vlogerów. Sprawdzamy, jak radzi sobie w praktyce.
0