IV Krakowska Dekada Fotografii

Po ubiegłorocznych problemach organizacyjnych, w tym roku nic nie stoi na przeszkodzie by Krakowska Dekada Fotografii się odbyła. IV edycja festiwalu rusza już 19 kwietnia 2006 roku. Jak twierdzą organizatorzy, impreza ta, wyróżnia się spośród licznych festiwali fotografii wskazaniem tematu, którym jest "Punkt widzenia. Fotografia ciała". Zapraszamy do zapoznania się z bogatym programem IV edycji Dekady Fotografii.


Nadanie tematu nad całością dekady, nad wystawami oraz imprezami towarzyszącymi jak sesje naukowe pozwoliło na stworzenie jednolitej całości. Poprzez zwrócenie uwagi na jeden obszar w działaniach fotograficznych organizatorzy umożliwili pokazanie różnorodności spojrzeń na ciało, na kontrowersyjność tematu i na niekończące się możliwości interpretacji. Wszystkie zagadnienia z obszaru fotografii ciała zostanie zaprezentowanych na dwudziestu siedmiu wystawach oraz spotkaniach i innych imprezach towarzyszących. Zorganizowana zostanie również sesja naukowa do której organizatorzy zaprosili autorytety z całej Polski w dziedzinie fotografii.

Jak czytamy w tekście kuratorów dekady wybór tematu "Fotografia ciała" dla IV edycji Krakowskiej Dekady Fotografii od początku wiązał się z koniecznością modyfikacji tej formuły. Uznaliśmy, iż w tym przypadku niebezpieczeństwo powtórek, łatwych skojarzeń, banału jest tak duże, że dla utrzymania zasady prezentacji różnorodnych punktów widzenia postanowiliśmy proponować galeriom konkretne już scenariusze. Już w trakcie miesięcy organizacji imprezy przekonaliśmy się o słuszności takiej strategii, przyjmowanej zresztą przychylnie przez wszystkie zainteresowane strony. Zaowocowało to rozmaitością dotyczącą przede wszystkim punktu widzenia, ale też zróżnicowaniem charakteru wystaw (od rozbudowanych prezentacji artystów, dla sztuki których ciało jest głównym odniesieniem po kilkunastozdjęciowe pokazy jednorazowych, intrygujących projektów) oraz pozwoliło na przestawienie złożoności fotograficznego medium od strony technicznej.

Dziękujemy wszystkim, którzy podjęli z nami współpracę, przede wszystkim artystom i właścicielom galerii. Mamy nadzieję, że dzięki tym wspólnym działaniom dostarczymy Państwu wielu okazji do refleksji podczas obcowania z fotografią ciała.
- Marek Janczyk, Iwona Święch (Kuratorzy IV Krakowskiej Dekady Fotografii)


Poniżej przedstawiamy szczegółowy plan wystaw, sesji oraz imprez towarzyszących IV Krakowskiej Dekady Fotografii

PROGRAM WYSTAW IV KRAKOWSKIEJ DEKADY FOTOGRAFII

19 kwietnia 2006
godzina 18 Tak myślę fotografia Zbigniewa Dłubaka, Muzeum Historii Fotografii, ul. Józefitów 16 (do 14 maja)
godzina 20 Ciało w akcjoniźmie wiedeńskim fotografia Heinza Cibulki Austriacki Konsulat Generalny w Krakowie, ul. Krupnicza 42

20 kwietnia 2006
godzina 18 - Trzy razy ciało Z. Łagocki, W. Nowak, W. Plewiński, Pałac Sztuki, pl. Szczepański 4 (do 28 kwietnia)
godzina 20 - Don't look now Fotografie Camili Holmgren, Nordic House, Kraków, ul. Św.Anny 5
godzina 20 - Boxer fotografia Nicolai Howalt'a, NordicHouse ul. Św. Anny 5 (do 19 maja)

21 kwietnia 2006
godzina 12 - Salt Lake City fotografia Borysa Michajłowa, Muzeum Historii Fotografii, ul. Józefitów 16 (do 14 maja)
godzina 17 - Fenomen ciała Fotografia Zbigniewa Bajka, Minigaleria Śródmiejski Dom Kultury, ul. Mikołajska (do 30 kwietnia)
godzina 19 - Kalendarz Pirelli, Fotografia Nicka Knighta, Bruce Webera, Mario Testino, Ann Leibowitz, Galeria Kazimierz, ul. Podgórska 34 (do 15 maja)

22 kwietnia 2006
godzina 12 - Pokonując słabość ciała Fotografia Jakuba Pierzchały, Galeria Fotografii IS A. Pedagogicznej ul. Karmelicka 41 (do 19 maja)
godzina 17 - Butoh-królestwo poezji ciała-II fotografia Macieja Rusinka Galeria Stowarzyszenia Wspólnota Polska, Rynek Gł. 14 (do 6 maja)
godzina -19.30 Nagi czas fotografia Sakiko Nomura Manggha. Centrum Sztuki i Tech. Japońskiej, ul. M.Konopnickiej 26 (do 28 maja)

23 kwietnia 2006
godzina 12 - Pozy i gesty fotografia teatralna Foyer Narodowego Starego Teatru, ul. Jagiellońska 2 (do 14 maja)
godzina 18 - Merci Monsieur Marey Grzegorza Banaszkiewicza Klub Pozytywka, ul. Bożego Ciała 12 (2 maja)

24 kwietnia 2006
godzina 12 - Rytualne ciało archiwalna fotografia etnograficzna Muzeum Etnograficzne, pl. Wolnica 1
godzina 18 - Akt fotografia Benedykta Dorysa, Galeria ZPAF, ul. Św. Tomasza 24 (do 26 maja)
godzina 19 - Ciało - formy fotografia Macieja Hnatiuka Błędne Koło Art Klub, ul. Bracka 4 (do 30 kwietnia)
godzina 20 - Symbiont fotografia Karoliny Tyrny, Klub Tower , ul. Grodzka 4 (do 7 maja)

25 kwietnia 2006
godzina 12 - Obsesja fotografia Hansa Bellmera, Muzeum Archeologiczne, ul Poselska 3 (do 14 maja)
godzina 18 - Ciało permanentne fotografia Andrzeja Lachowicza, Galeria Krzysztofory, ul. Szczepańska 2 (do 28 kwietnia)
godzina 20 - Ciało wizyjne fotografia Natalii LL Galeria, Pauza, ul. Floriańska 18 (do 6 maja)

26 kwietnia 2006
godzina 18 - Notatki erotyczne fotografia Marka Gardulskiego, Klub Pauza, ul. Floriańska 18/3 (do 6 maja)

27 kwietnia 2006
godzina 17 - Akty fotografia Andrzeja Tyszko Galeria Dwa Światy, ul. Józefa 25 (do 28 kwietnia)
godzina 18 - Wobec sacrum i profanum fotografia Andrzeja Kramarza Galeria Signatura, ul. Józefa 12 (do 29 kwietnia)
godzina 19 - Doznania makrofotografia Pawła Maciaka, Klub Lokator, ul. Krakowska 10 (wejście od Meiselsa) (do 30 kwietnia)
godzina 20 - Pary fotografia Juliusza Sokołowskiego, Galeria Alchemia, ul. Estery 5 (do 3 maja)

28 kwietnia 2006
godzina 18 - Ślady Fotografia Anity Andrzejewskej, Dom Historii Podgórza, ul. Limanowskiego 13 (do 31 maja)
godzina 19 - Bez kantów Fotografia Wacława Wantucha, Galeria F5, ul. Węgierska (do 30 kwietnia)
godzina 20 - Obrazy Dekady. Finisaż Krakowskiej Dekady Fotografii, Club OKOcafe, ul. Węgierska 1


PROGRAM SESJI
26 kwiecień, godzina 11
Międzynarodowe Centrum Kultury, Kraków, Rynek Główny 25

Referaty:

Wprowadzenie w tematykę i założenia Dekady oraz prezentacja niektórych realizacji wystawienniczych. Zasygnalizowanie kolejnych problemów i punktów widzenia związanych z fotografią ciała nie objętych programem imprezy. Refleksje kuratorów;
Adam Sobota, Wrocław, Muzeum Narodowe
Ciało jako monument. Fotografie od lat 1920-tych do 1950-tych.
Od końca lat 1920-tych przez około ćwierć wieku wyraźnie dawała znać o sobie tendencja do przedstawiania ludzkiego ciała w sposób monumentalny, odwołujący się w ogólnym sensie do klasycznych wzorów rzeźby. Przejawiło się to m.in. w estetyce realizmu socjalistycznego, jaki i w różnych formach sztuki popularnej, a nawet awangardowej (Nowa Rzeczowość). Zjawisko to można zinterpretować jako formę reakcji zarówno przeciwko estetyce postimpresjonistycznej, jaki i przeciwko awangardowym tendencjom do abstrakcji i dekonstrukcji wizerunków;
Krzysztof Jurecki, Łódź, Wyższa Szkoła Sztuki i Projektowania
Akt w czeskiej fotografii XX wieku. Pytania o jego specyfikę
Celem wykładu będzie zaprezentowanie najciekawszych osiągnięć z fotografii czeskiej związanej z kategorią aktu, który należy przede wszystkim do pojęcia erotyzmu (F. Drtikol, J. Vaněk, J. Ehm, P. Sikula, T. Stano), pogranicza pornografii (J. Saudek, M. Švolik) czy artystycznej pornografii (J. Štyrský). Fotografia czeska zależna była od międzynarodowych inspiracji - amerykańskich, francuskich, ale wytworzyła zarówno swój styl, już na początku XX wieku, jak też ma w tym zakresie międzynarodowe sukcesy (Saudek, Švolik). Ostatni nurt, z jakim związany jest ten typ fotografii, wyraża się poprzez feminizm;
Marianna Michałowska, Poznań, Uniwersytet Adama Mickiewicza
Ciało zamaskowane.
Autorka przygląda się fotografiom powstałym w latach 90. i później podejmujących problem reprezentacji ciała artystów takich jak Diane Thorneycroft, oraz duet młodych fotografek Hueckelserafin. Teoretyczne pole analiz wyznaczają teksty m.in. Susan Sontag i Mieke Bal. Najważniejsze pytanie dotyczy kwestii fotografii używanej jako pewna konwencja ukrywania, wyzbywania się i odzyskiwania indywidualnej tożsamości;
Izabela Kowalczyk, Toruń, Uniwersytet Mikołaja Kopernika
Ciała zszargane w fotografii dokumentalnej i sztuce współczesnej
Współcześnie możemy mówić o powszechności widowisk śmierci w wiadomościach telewizyjnych, filmach sensacyjnych itp. Do rzadkości nie należą widowiska zmasakrowanych ciał, szczątków ludzkich, (World Press Photo to wystawa, która cieszy się ogromną popularnością, gdzie tłumy ludzi przychodzą m.in. po to, by popatrzeć na martwe ciała). Śmierć jest tu sprowadzona do roli widowiska, ale też wystawiona jest na sprzedaż. Usprawiedliwieniem jest tutaj fakt, że zdjęcia te powstają po to, by relacjonować, pokazywać, co się dzieje na świecie. Jednak bardzo często obrazy te ulegają manipulacji, mają być szczególnie drastyczne, aby przyciągnąć naszą uwagę. Ciało zszargane jest więc głównym tematem tych obrazów.
Również współcześni artyści przywołują w swej sztuce graniczne doświadczenia ciała, odrzucone obrazy ciała, ciało martwe, jego szczątki, a więc to, co wywołuje nasz lęk. To lęk przed Innym, który uosabia czyhające w naszym ciele zagrożenia, lęk przed chorobą, śmiercią, nieznaną stroną naszej tożsamości, lęk przed możliwością klęski, która w nas mieszka - jak mówi artysta Artur Żmijewski.
Często wobec współczesnej sztuki pojawiają się zarzuty, że dokonuje ona przemocy na ciele, że odbiera człowiekowi godność, że sama jest rodzajem przemocy.
Z czym więc mamy do czynienia w sztuce?
Czy twórczość współczesna powtarza ów wizualny kanibalizm, który ma miejsce w mediach, czy wpisuje się w dominujące tendencje czynienia ze śmierci widowiska, czy też raczej odwrotnie: stara się przywrócić wartość cielesnego doświadczenia, ukazuje kulturowe mechanizmy czyniące z ciała obiekt manipulacji? Czy można ją więc traktować jako rodzaj dyskursu na temat zszarganego ciała?
Postaram się odpowiedzieć na te pytania ukazując wybrane dzieła sztuki - prace takich artystów, jak Katarzyna Kozyra, Grzegorz Klaman, Artur Żmijewski, Zbigniew Libera czy Konrad Kuzyszyn.
W sztuce współczesnej cielesność jest obszarem doświadczania, eksperymentu. Ciało staje się mapą ludzkiej kondycji, a także jej metaforą. Poprzez ciało, zmaganie się z nim artyści mówią o naszej egzystencji - to właśnie stało się jednym z kluczowych problemów sztuki polskiej w latach dziewięćdziesiątych;
Rafał Drozdowski, Poznań, Uniwersytet Adama Mickiewicza
Prywatne fotografie ciała jako problematyzowanie obrazów dominujących
Od pewnego czasu interesuje mnie już nie tyle ikonosfera dominująca i jej wzorotwórcze, regulacyjne oddziaływanie, ile strategie społecznego radzenia sobie z obrazami dominującymi, zwłaszcza takie, które polegają na wytwarzaniu "obrazów osobnych", na produkowaniu swoistej kontr- lub anty-ikonosfery łamiącej schematy społecznej i kulturowej prawomocności.
Wbrew pozorom, przykładów prywatnych, osobistych działań wymierzonych we wzory oficjalnej ikonosfery, działań wymykających się dominującym estetykom obrazowania i dominującym etykom obrazu nie ma aż tak wiele. Z pewnością jednak należy do nich zjawisko prywatnej, amatorskiej pornografii. Ono też będzie zasadniczym tematem mojego wystąpienia. Będę się starał udowodnić, że prywatna, amatorska pornografia jest w wielu wypadkach nie tylko, czy też nie tyle radykalną anty-moralnością, lecz radykalnym i w gruncie rzeczy bardziej wyrafinowanym, niż to się zazwyczaj sądzi sposobem przeciwstawiania się terrorowi wizualnej poprawności. Będę się starał pokazać, że prywatna, amatorska pornografia jest (a w każdym razie bywa) paradoksalnym wehikułem u-podmiotowienia;
Zbigniew Bajek, Kraków, Akademia Sztuk Pięknych
Z szat obnażony
Zbiór refleksji na temat własnej twórczości rozpiętej pomiędzy malarstwem a fotografią, ujawniających wzajemne związki między tymi mediami; twórczości ściśle powiązanej z czasem historycznych przemian lat 80-tych. Wydarzenia tych lat zdeterminowały ikonografię moich prac, wyznaczyły spektrum tematyczne, wpłynęły na ich formę. Szczególnym punktem odniesienia dla fotografii, które powstają w cyklach tematycznych jest Biblia. Jak mocne było ciśnienie tego czasu niech świadczy fakt, że większość podjętych wówczas tematów wciąż jest aktualna w mojej twórczości;
Andrzej Pilichowski-Ragno, Kraków, artysta fotografik
Akt jako alienacja - parę uwag na temat ciała (gdy staje się fotografią).
Próba spojrzenia na akt fotograficzny poprzez pojęcia wyobcowania, zawłaszczenia, pertyfikacji - procesy, którym poddawane jest ciało stające się tematem obrazu fotograficznego.]

IMPREZY TOWARZYSZĄCE
. Wykład Heinza Cibulki, Austriacki Konsulat Generalny - Galeria ul. Cybulskiego 9 Kraków;
19 kwiecień, godzina 22, Kino Mikro, ul. J. Lea 5, Pokaz filmów dokumentalnych dotyczących akcjonizmu wiedeńskiego;
20 kwietnia godzina 18, Spotkanie i pokaz slajdów Ludzie na szlaku. Basen Morza Śródziemnego - wystąpi Anna Szaleńcowa, Krakowski Klub Podróżnika, Śródmiejski Ośrodek Kultury, Kraków, ul. Mikołajska 2
Autorką fotografii jest Anna Szaleńcowa - z wykształcenia filolog polski. Pracuje jako bibliotekarz, z zamiłowania jest historykiem kultury i starożytności oraz podróżnikiem. Przez pewien czas organizowała wyprawy trampingowe do krajów basenu Morza Śródziemnego, gdzie znajdują się jej ulubione miejsca. Filmuje i fotografuje, przede wszystkim architekturę, zabytki i pejzaż, ale nie stroni też od uwieczniania przyrody i ludzi. Pierwsze podróże odbywała do krajów islamu, stąd do dziś ma opory przed fotografowaniem mieszkańców danego kraju, nawet tam, gdzie oni sami uczynili z tego źródło zarobku. Jest autorką ?Przewodnika po Egipcie? oraz 3 płyt multimedialnych o starożytnej Grecji, Egipcie i Rzymie. Fotografuje i filmuje głównie basen Morza Śródziemnego. Na spotkanie zorganizowane w ramach Krakowskiej Dekady Fotografii wybrała więc zdjęcia z podróży po krajach położonych nad Morzem Śródziemnym. Przedstawi ludzi, których spotkała w czasie swoich wędrówek m. in. dzieci w oazach w Tunezji, tańczących Kurdów na festiwalu w Stambule, staruszków z zespołu ludowego "gdzieś w Owerni", romeria (odpust) niedaleko Walencji. - Teresa Feliks, Beata Józefczyk;
21 kwietnia, godzina 19 Cyfrowe ciało - prezentacja i spotkanie dyskusyjne z firmą "Olympus", Galeria f5 & księgarnia fotograficzna, Kraków, ul. Węgierska 7
Gośćmi spotkania poświęconego zagadnieniom techniki i możliwościom cyfrowej rejestracji i obróbki obrazu fotograficznego będą m.in. Wacław Wantuch (fotograf, autor albumów "Akt" i "Akt 2"), Jacek Kowalczyk (przedstawiciel firmy Olympus Polska) oraz Radosław Przybył (niezależny ekspert cyfrowej obróbki zdjęć) Podczas dyskusji/prelekcji, zaprezentowane zostaną również najnowsze osiągnięcia cyfrowej techniki fotograficznej Olympusa wraz z systemem i sprzętem fotograficznym, który cieszy się coraz większym uznaniem nie tylko wśród profesjonalistów.
Oprócz poczęstunku, dla uczestników spotkania, przygotowane zostały pakiety promocyjne. - Krzysztof Makowski;
21-23 kwietnia Ciało w filmie Pokaz filmów o ciele, Kino Mikro, ul. J. Lea 5
Piękna złośnica - Francja 1991 240', reż: Jacques Rivette
Malarz (Piccoli) maluje akt młodej dziewczyny (Beart). Ten wysmakowany film, trwający cztery godziny, pozwala widzowi poznać dokładnie proces malowania, oraz to co dzieję się między malarzem a "modelem". Warto wspomnieć, że malująca dłoń ukazana w filmie należy do malarza Bernarda Dufoura.
Złota Palma w Cannes.
Wyk: Michel Piccoli, Jane Birkin, Emmanuelle Beart
Bodysong - Wielka Brytania 2003 83'
"Bodysong" to filmowa mozaika, na którą składają się liczne portrety bezimiennych bohaterów, wydarzeń, przedmiotów. To bogactwo pozwala każdemu widzowi na ich indywidualne odkrywanie i identyfikowanie się z nimi. "Bodysong" to epicka opowieść o miłości, seksie, przemocy, śmierci i marzeniach. Historia nas samych, opowiedziana za pomocą zdjęć i fragmentów filmów pochodzących z całego świata. "Bodysong" to panoramiczny wgląd w życie ludzi, zrealizowany przy pomocy niekonwencjonalnych ujęć i sekwencji.
"The pillow book" - W.Brytania 1996 126', reż: Peter Greenaway
Nagiko (Vivian Wu), młoda japońska modelka, poszukuje mężczyzn potrafiących zrozumieć sens kaligrafii. Pismo jest dla niej świętością, wokół niego buduje swój system wartości, zaś jej liczni kochankowie nanoszą na jej skórę swe prywatne wyznania. Sytuacja komplikuje się, gdy jeden z nich, Jerome (Ewan McGregor), prosi ją, by teraz ona zaczęła pisać na jego ciele. To spotkanie pozwala jej zrozumieć, że sama chce tworzyć. Chce być piórem - nie papierem. Chce napisać książkę, na cudzym ciele.
Wyk: Ewan McGregor, Vivian Wu.
"Głęboko w gardle" - USA 2005 95' reż. Fenton Bailey, Randy Barbato
Czy było to możliwe, że tak niskobudżetowy film "Głębokie gardło" rozpęta w Stanach Zjednoczonych prawdziwą burzę medialną i społeczną? Widocznie tak.
Film pornograficzny, o którym mowa, w niezwykły sposób stał się jednym z najbardziej dochodowych obrazów w historii kina, zwłaszcza amerykańskiego. Po 30 latach twórcy dokumentu "Głęboko w gardle" starają się odpowiedzieć na wszystkie wątpliwości i pytania związane z tym kontrowersyjnym i intrygującym widza filmem.
"Przeznaczone do burdelu" - Indie/ USA 2004 85' reż, Zana Briski, Ross Kauffman
Film, który Briski nakręciła wśród mieszkających w burdelach dzieci nie ma nic wspólnego z sygnalizującym problem interwencyjnym reportażem. W czasie rozmów z dziećmi Briski zaczęła zastanawiać się czy jest jakiś sposób na udzielenie im pomocy. Uznała, że należy zainteresować dzieciaki czymś nowym, dać im szansę na twórczy rozwój. Dlatego pewnego dnia przyniosła im aparaty fotograficzne kupione za własne pieniądze. - Iwona Nowak;
22 kwietnia, godzina 15 Pokaż mi swoje portfolio, Club OKOcafe, Kraków, ul. Węgierska 1
Jeśli fotografujesz i chcesz robić to lepiej, pokaż swoje portfolio mistrzom.
Każdy, kto przyniesie swoje zdjęcia może o nich porozmawiać z autorami wystaw Krakowskiej Dekady Fotografii. Marek Gardulski oraz Zbigniew Łagocki i Wojciech Plewiński spotkają się z młodymi fotografami w sobotnie popołudnie w clubOKOcafe. - Maja Herzog-Majewska;
23 kwietnia godzina 19 "Złe zdjęcia". Spotkanie z Witoldem Pizoniem, Klub Kazimierz, ul. Krakowska 13
Ur. w 1971r w Krakowie fotografik, studiował prawo na UJ, fotografię w Wyższym Studium Fotografii w Jeleniej Górze, brał udział w kilkudziesięciu wystawach zbiorowych i indywidualnych - krajowych i zagranicznych ,mieszka i tworzy w Krakowie, związany ze środowiskiem artystów krakowskich. Tematem spotkania pt. "Złe zdjęcia" będzie estetyka błędu, na wystawie autor pokaże cykl oparty o ten nurt. - Witold Pizoń;
24 kwietnia godzina 20 Benedykta J. Dorysa życie szczęśliwe. Pokaz filmu M. Kwiatkowskiej, Kino Mikro, ul. J. Lea 5
Pokaz filmu jest suplementem i uzupełnieniem wystawy prezentowanej w czasie Krakowskiej Dekady Fotografii w galerii ZPAF, która przedstawia 14 zachowanych Aktów tego słynnego warszawskiego fotografa. Na filmie zrealizowanym krótko przed śmiercią B.J.Dorysa zobaczymy także inne przestrzenie jego fotograficznych zainteresowań, w tym najbardziej znane: portrety i fotografie Kazimierza n. Wisłą. Autorce filmu udało się przedstawić B.J.Dorysa tak jak został zapamiętany: pełen uroku starszy Pan z przedwojennym charme, który kochał fotografię i jak mówił: "jestem dostatecznie tolerancyjny, aby nie uzależniać wartościowania fotografii od tego jakiemu kierunkowi ona hołduje, lub też od tego w jakim czasie powstała. W mojej pracy zawsze byłem wierny sobie. Fotografii życzyłbym, aby nie zatraciła swej zdolności do penetracji i interpretacji zjawisk rzeczywistości oraz zdolności ujawniania tego, co wydaje się być niewidzialne i niewidoczne." - Iwona Święch;
25 kwietnia godzina 18, Spotkanie pokoleń, Klub "Pod Gruszką", Sala Fontany, Kraków, ul. Szczepańska 1
Przeważnie dłużej "zawieszamy" spojrzenie na ludziach o "innym wyglądzie". Pewne cechy "powłoki zewnętrznej" - czyli ciała "ściągają" naszą uwagę. Oglądamy się za ładną, zgrabną dziewczyną, przystojnym chłopcem. Dłużej zatrzymujemy wzrok na starszym mężczyźnie czy kobiecie, dziecku o oryginalnym typie urody. Jednak jest coś co powoduje, iż mimo woli, nawet "w przelocie" - spiesząc się, precyzujemy swe odczucie przy spotkaniu. Zresztą jakby to powiedzieć nie to jest piękne, co jest piękne, lecz co się komu podoba". Czasami piękno jest fragmentaryczne: można mieć brzydką twarz ,ale piękne, delikatne dłonie lub zgrabne nogi. Można być ułomnym na ciele, lecz posiadać dziwne, przebijające przez marność ciała, piękno i ciepło duchowe, które przy każdym, życzliwym uśmiechu rozświetla pełną dobra twarz.
Każdy z fotografów tworząc "swój" portret ciała ludzkiego zwraca uwagę na inny szczegół, inaczej go interpretuje, realizuje posługując się inną techniką. - Ewa Piotrowska;
26 kwietnia godzina 10-15, Prezentacja i sprzedaż wydawnictw Galeria F5 & Księgarnia Fotograficzna, Sala "Pod Kruki" Międzynarodowe Centrum Kultury, Kraków, Rynek Gł. 25
Galeria f5 & księgarnia fotograficzna, w ramach IV Krakowskiej Dekady Fotograficznej zaprasza na prezentację i sprzedaż wydawnictw i publikacji fotograficznych podczas trwania konferencji poświęconej tematowi "Punkt widzenia. Fotografia ciała". Eksponowane będą m.in. nowości wydawnicze takich wydawnictw jak Phaidon, Kant, Te Neues, Schirmer/Mosel, Taschen, Daab, Fotofo. - Krzysztof Makowski;
28 kwietnia godzina 20 Obrazy Dekady. Finisaż Krakowskiej Dekady Fotografii, Club OKOcafe, ul. Węgierska 1
Organizatorzy zapraszają do swobodnych rozmów i dyskusji wokół tego co działo się przez 10 dni tej imprezy, do wzajemnego dzielenia się pierwszymi wrażeniami i ocenami. Wyświetlane na ścianie slajdy (na które można ale nie trzeba zwracać uwagi) przypomną fotografie prezentowane na wszystkich wystawach Dekady.]
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej Muzeum Historii Fotografii w Krakowie.


Czytaj także:

Krakowska Dekada Fotografii czytaj...


Zobacz wszystkie zdjęcia (23)
Komentarze
Polecane artykuły
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
2
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
9
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
28 Mar 2019
Stabilizowana pełnoklatkowa matryca o rozdzielczości 24-megapikseli, autofokus oparty na technologi DFD z systemem śledzenia wspieranym układem AI, bogaty tryb filmowy z zapisem 4K 60 kl./s, czy uszczelnione body o rewelacyjnej ergonomii - to tylko kilka cech Panasonica Lumix S1. Zobaczcie, jak aparat poradził sobie w boju.
8