Nitecore Superior Prime - dziwnie znajoma seria nowych chińskich szkieł filmowych

0
Maciej Luśtyk
26 Sierpień 2019
Artykuł na: 2-3 minuty

Na rynku debiutuje nowa linia obiektywów filmowych, za którą stoi firma Nitecore, do tej pory zajmująca się produkcją akumulatorów i latarek. Czy jednak nowe szkła to aby na pewno ich własna produkcja?

Od przybytku głowa nie boli, zwłaszcza jeśli chodzi o obiektywy filmowe, które nie należą do łatwo dostępnych ani tanich. Wśród twórców z ograniczonym budżetem pewną popularnością cieszą się także tańsze, budżetowe konstrukcje, często produkcji chińskiej. Do ich grona dołącza właśnie seria kinematograficznych stałek Nitecore Superior Prime.

Wygodny zestaw o ciekawej specyfikacji

W skład linii Nitecore SP wchodzą modele 25 mm T2.1, 35 mm T2.0, 50 mm T2.0, 75 mm T2.0 i 100 mm T2.0. Otrzymujemy więc cały zakres najczęściej używanych ogniskowych, a w dodatku obiektywy pokrywają pełną klatkę i oferują konstrukcję apochromatyczną, dzięki czemu świetnie radzić mają sobie z aberracją chromatyczną i sferyczną. Do tego producent obiecuje bardzo dobrą reprodukcję kolorów oraz zaawansowane powłoki, które zapobiegają powstawaniu odbić światła, ale nie pozbawiają szkieł charakteru, w zakresie pracy pod światło.

Jak przystaje na szkła kinematograficzne, modele z linii Nitecore SP oferują zbliżone gabaryty (rozmiary 95 mm x 117 mm, waga 1230-1330 g) i wygodny zakres ruchu pierścieni ostrości (270°) i przysłony (70°). Do tego wszystkie wyposażone zostały w 12-listkowe przysłony i oferowane będą w trzech różnych mocowaniach (PL, Canon EF i Sony E).

Deja vu?

Wszystko brzmi bardzo ciekawie, dopóki nie przypomnimy sobie, że gdzieś już te szkła widzieliśmy. Filmowe stałki Nitecore charakteryzują się bowiem dokładnie taką samą budową i podstawową specyfikacją, jak pokazane w zeszłym roku obiektywy filmowe Nisi F3.

Jakie są koneksje pomiędzy obydwoma podmiotami? Tego nie wiemy. Całą sytuacja rodzi jednak pytania także o autentyczność obiektywów Nisi. O ile jednak oferować będą niezłą jakość w przystępnej cenie, nikt nie będzie się tym zapewne za bardzo przejmował.

Bliźniaczo podobne (także pod względem specyfikacji) obiektywy Nisi F3

Cena i dostępność

Niestety jak na razie producent nie udostępnia danych na temat ceny i dostępności obiektywów, prawdopodobnie jednak oferowane będą one w cenach zbliżonych do oferty Nisi.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem flashlight.nitecore.com.

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Obiektywy anamorficzne to droga zabawa nawet jak na standardy profesjonalnych produkcji wideo. Być może jednak jesteśmy w przeddzień prawdziwej rewolucji.
4
0
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na horyzoncie
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na...
Wygląda na to, że Sony szykuje dla filmowców nową serię obiektywów zoom, które sprawić mają, źe uzyskanie pożądanych efektów stanie się znacznie łatwiejsze niż...
6
0
Sigma Classic Art - powrót do filmowej estetyki sprzed lat
Sigma Classic Art - powrót do filmowej estetyki sprzed lat
Jeśli jesteście zdania, że obrazek dostarczany przez współczesne obiektywy jest zbyt sterylny, Sigma ma odpowiedź na wasze problemy. Powitajcie serię obiektywów...
41
0
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)