7Artisans prezentuje drugą odsłonę obiektywu 7.5 mm f/2.8 Fisheye

7Artisans prezentuje drugą odsłonę obiektywu 7.5 mm f/2.8 Fisheye

Druga generacja modelu 7Artisans 7.5 mm f/2.8 to ciekawa stałka typu rybie oko do bezlusterkowców z matrycą APS-C i Mikro Cztery Trzecie. Stałka już niebawem powinna pojawić się w sprzedaży.

7Artisans to firma, która powoli zapisuje się w świadomości użytkowników bezlusterkowców. Dała się im poznać jako producent niedrogich, kompaktowych i w pełni manualnych konstrukcji do systemów korzystających z sensorów APS-C, jak również Mikro Cztery Trzecie. W ofercie ma takie modele jak 12 mm f/2.8, 35 mm f/1.2 i 7.5 mm f/2.8. Teraz właśnie zaprezentowała drugą odsłonę tej ostatniej stałki fisheye.

7Artisans 7.5 mm f/2.8 MK II mierzy 62.5 mm x 59 mm i waży przy tym zaledwie 280 g. Wszystko dzięki konstrukcji tubusa, który wykonano ze stopów aluminium. Do tego pierścień ostrości, jak również przysłony mają działać płynnie (bez charakterystycznego dźwięku i skoku), co może spodobać się także filmowcom, którzy w swoich produkcjach chcą ująć niecodzienną perspektywę. Nowa propozycja 7Artisans została wyposażona również w zintegrowaną osłonę przeciwsłoneczną, która ma ochronić przedni wystający element optyki przed promieniami.

Zaprezentowany obiektyw typu rybie oko będzie kompatybilny z mocowaniem Canon EF-M, Sony E, Fujifilm X. W przypadku aparatów z matrycami APS-C ogniskowa 7.5 mm da nam ekwiwalent ogniskowej około 12 mm. W ofercie natrafimy też na model współpracujący z systemem Mikro Cztery Trzecie (wtedy ekwiwalent ogniskowej wyniesie 15 mm). We wnętrzu stałki znajdziemy układ optyczny, który składa się z 11 soczewek rozmieszczonych w 9 grupach. Do tego otrzymujemy 11-listkową przesłonę o nominalnym otworze, który domkniemy do f/22. Minimalna odległość ostrzenia to 12 cm.

Oficjalne zdjęcia przykładowe

7Artisans 7.5 mm f/2.8 MK II już niedługo powinien pojawić się w sprzedaży. Cena jak na razie nie została ujawniona, jednak spekuluje się, że może sięgnąć około 210 dolarów.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Polecane artykuły
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
2
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
9
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
28 Mar 2019
Stabilizowana pełnoklatkowa matryca o rozdzielczości 24-megapikseli, autofokus oparty na technologi DFD z systemem śledzenia wspieranym układem AI, bogaty tryb filmowy z zapisem 4K 60 kl./s, czy uszczelnione body o rewelacyjnej ergonomii - to tylko kilka cech Panasonica Lumix S1. Zobaczcie, jak aparat poradził sobie w boju.
8