7Artisans prezentuje drugą odsłonę obiektywu 7.5 mm f/2.8 Fisheye

1
Michał Chrzanowski
10 Kwiecień 2019
Artykuł na: 4-5 minut

Druga generacja modelu 7Artisans 7.5 mm f/2.8 to ciekawa stałka typu rybie oko do bezlusterkowców z matrycą APS-C i Mikro Cztery Trzecie. Stałka już niebawem powinna pojawić się w sprzedaży.

7Artisans to firma, która powoli zapisuje się w świadomości użytkowników bezlusterkowców. Dała się im poznać jako producent niedrogich, kompaktowych i w pełni manualnych konstrukcji do systemów korzystających z sensorów APS-C, jak również Mikro Cztery Trzecie. W ofercie ma takie modele jak 12 mm f/2.8, 35 mm f/1.2 i 7.5 mm f/2.8. Teraz właśnie zaprezentowała drugą odsłonę tej ostatniej stałki fisheye.

7Artisans 7.5 mm f/2.8 MK II mierzy 62.5 mm x 59 mm i waży przy tym zaledwie 280 g. Wszystko dzięki konstrukcji tubusa, który wykonano ze stopów aluminium. Do tego pierścień ostrości, jak również przysłony mają działać płynnie (bez charakterystycznego dźwięku i skoku), co może spodobać się także filmowcom, którzy w swoich produkcjach chcą ująć niecodzienną perspektywę. Nowa propozycja 7Artisans została wyposażona również w zintegrowaną osłonę przeciwsłoneczną, która ma ochronić przedni wystający element optyki przed promieniami.

Zaprezentowany obiektyw typu rybie oko będzie kompatybilny z mocowaniem Canon EF-M, Sony E, Fujifilm X. W przypadku aparatów z matrycami APS-C ogniskowa 7.5 mm da nam ekwiwalent ogniskowej około 12 mm. W ofercie natrafimy też na model współpracujący z systemem Mikro Cztery Trzecie (wtedy ekwiwalent ogniskowej wyniesie 15 mm). We wnętrzu stałki znajdziemy układ optyczny, który składa się z 11 soczewek rozmieszczonych w 9 grupach. Do tego otrzymujemy 11-listkową przesłonę o nominalnym otworze, który domkniemy do f/22. Minimalna odległość ostrzenia to 12 cm.

Oficjalne zdjęcia przykładowe

7Artisans 7.5 mm f/2.8 MK II już niedługo powinien pojawić się w sprzedaży. Cena jak na razie nie została ujawniona, jednak spekuluje się, że może sięgnąć około 210 dolarów.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Panasonic Lumix S Pro 16-35 mm f/4 - niewielkie rozmiary, wzorowa optyka i... wysoka cena
Panasonic Lumix S Pro 16-35 mm f/4 - niewielkie rozmiary, wzorowa optyka i... wysoka cena
Nowy kompaktowy szerokokątny zoom do systemu L-Mount ma być propozycją, która spodoba się zwłaszcza fotografom krajobrazu i niektórym reportażystom. Szkło ma być też...
6
0
Lumix S Pro 70-200 mm f/2.8 O.I.S. - stabilizacja do 7 EV na pełnej klatce
Lumix S Pro 70-200 mm f/2.8 O.I.S. - stabilizacja do 7 EV na pełnej klatce
Panasonic uzupełnia linię profesjonalnych obiektywów przeznaczonych do flagowych bezlusterkowców S1 - Nowy telezoom ma być idealnym wyborem dla zawodowców, oczekujących wysokiej sprawności w...
8
0
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART - nowy król reporterskich zoomów?
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART - nowy król reporterskich zoomów?
Nowy obiektyw Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART to według zapewnień producenta, najlepsze szkło w swojej klasie. Specyfikacja rzeczywiście imponuje i daje nadzieję na...
26
1
Powiązane artykuły