7Artisans prezentuje drugą odsłonę obiektywu 7.5 mm f/2.8 Fisheye

1
Michał Chrzanowski
10 Kwiecień 2019
Artykuł na: 2-3 minuty

Druga generacja modelu 7Artisans 7.5 mm f/2.8 to ciekawa stałka typu rybie oko do bezlusterkowców z matrycą APS-C i Mikro Cztery Trzecie. Stałka już niebawem powinna pojawić się w sprzedaży.

7Artisans to firma, która powoli zapisuje się w świadomości użytkowników bezlusterkowców. Dała się im poznać jako producent niedrogich, kompaktowych i w pełni manualnych konstrukcji do systemów korzystających z sensorów APS-C, jak również Mikro Cztery Trzecie. W ofercie ma takie modele jak 12 mm f/2.8, 35 mm f/1.2 i 7.5 mm f/2.8. Teraz właśnie zaprezentowała drugą odsłonę tej ostatniej stałki fisheye.

7Artisans 7.5 mm f/2.8 MK II mierzy 62.5 mm x 59 mm i waży przy tym zaledwie 280 g. Wszystko dzięki konstrukcji tubusa, który wykonano ze stopów aluminium. Do tego pierścień ostrości, jak również przysłony mają działać płynnie (bez charakterystycznego dźwięku i skoku), co może spodobać się także filmowcom, którzy w swoich produkcjach chcą ująć niecodzienną perspektywę. Nowa propozycja 7Artisans została wyposażona również w zintegrowaną osłonę przeciwsłoneczną, która ma ochronić przedni wystający element optyki przed promieniami.

Zaprezentowany obiektyw typu rybie oko będzie kompatybilny z mocowaniem Canon EF-M, Sony E, Fujifilm X. W przypadku aparatów z matrycami APS-C ogniskowa 7.5 mm da nam ekwiwalent ogniskowej około 12 mm. W ofercie natrafimy też na model współpracujący z systemem Mikro Cztery Trzecie (wtedy ekwiwalent ogniskowej wyniesie 15 mm). We wnętrzu stałki znajdziemy układ optyczny, który składa się z 11 soczewek rozmieszczonych w 9 grupach. Do tego otrzymujemy 11-listkową przesłonę o nominalnym otworze, który domkniemy do f/22. Minimalna odległość ostrzenia to 12 cm.

Oficjalne zdjęcia przykładowe

7Artisans 7.5 mm f/2.8 MK II już niedługo powinien pojawić się w sprzedaży. Cena jak na razie nie została ujawniona, jednak spekuluje się, że może sięgnąć około 210 dolarów.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Obiektywy anamorficzne to droga zabawa nawet jak na standardy profesjonalnych produkcji wideo. Być może jednak jesteśmy w przeddzień prawdziwej rewolucji.
7
0
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na horyzoncie
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na...
Wygląda na to, że Sony szykuje dla filmowców nową serię obiektywów zoom, które sprawić mają, źe uzyskanie pożądanych efektów stanie się znacznie łatwiejsze niż...
6
0
Sigma Classic Art - powrót do filmowej estetyki sprzed lat
Sigma Classic Art - powrót do filmowej estetyki sprzed lat
Jeśli jesteście zdania, że obrazek dostarczany przez współczesne obiektywy jest zbyt sterylny, Sigma ma odpowiedź na wasze problemy. Powitajcie serię obiektywów...
41
0
Powiązane artykuły