Meike 16 mm T2.2 Cine - nowa filmowa stałka do Mikro Cztery Trzecie

Meike 16 mm T2.2 Cine - nowa filmowa stałka do Mikro Cztery Trzecie

Firma Meike zaprezentowała drugi obiektyw ze swojej filmowej linii Cine. W pełni manualny model Meike 16 mm T2.2 Cine do systemu Mikro Cztery Trzecie ma odznaczać się wysoką jakością obrazu i wykonania.

Meike ani myśli zwalniać tempa i na dobre chce zagościć w segmencie kinematograficznych obiektywów projektowanych z myślą o świadomych, choć mniej wymagających filmowcach. Na początku tego roku firma zaprezentowała model 25 mm T2.2 Cine w nowych wersjach z mocowaniem do Sony E i Fujifilm X. Teraz swoje portfolio powiększyła o drugi filmowy obiektyw, Meike 16 mm T2.2 Cine.

Optyka nowej w pełni manualnej kinematograficznej stałki Meike składa się z 13 elementów umieszczonych w 10 grupach. Wśród nich są soczewki o wysokim współczynniku załamania światła i niskiej dyspersji, które mają zapewnić wysoką rozdzielczość już od nominalnego otworu przysłony T2.2. Do tego szkła zostały pokryte powłokami antyrefleksyjnymi Multi-layer Coating, co ma zminimalizować występowanie odbić i flar podczas pracy w trudniejszych i zmiennych warunkach oświetleniowych. Obiektyw o ogniskowej 16 mm zapewnia na aparatach z matrycą M43 pole widzenia wynoszące 73 stopnie. Na przedni element optyki będzie w stanie nakręcić filtry o średnicy 77 mm. Z kolei minimalna odległość ostrzenia wynosi 20 cm.

Nową stałkę z linii Cine w całości wykonano z metalu, co ma zapewnić wytrzymałość i odporność na różnego rodzaju uszkodzenia oraz zmiany temperatur. Do tego konstrukcję wyposażono w dwa wyraźnie rowkowane pierścienie przysłony i ustawiania ostrości oraz możliwość podpięcia systemów follow-focus, co ma ułatwić ręczne ostrzenie podczas nagrywania.

Jak na razie nie producent nie zdradza szczegółów dotyczących ceny oraz dostępności modelu Meike 16 mm T2.2 Cine, który będzie kompatybilny z systemem Mikro Cztery Trzecie.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Polecane artykuły
Tenba Fulton 14L - test plecaka
21 Maj 2019
Nowa linia Fulton to miejskie plecaki fotograficzne dla osób, które oprócz sprzętu chcą zabrać także rzeczy codziennego użytku i akcesoria, a przy tym zadbać o bezpieczeństwo i dobrze się prezentować. Sprawdzamy czy rzeczywiście spełniają te oczekiwania.
1
Panasonic Lumix S1 - test aparatu
6 Maj 2019
Lumix S1 to tańszy model z zaprezentowanego niedawno duetu pełnoklatkowych bezlusterkowców Panasonika. Z matrycą o mniejszej rozdzielczości, ale z bardziej rozwiniętym trybem filmowym, ma przyciągać szerokie rzesze profesjonalistów szukających uniwersalnego i niezawodnego body. Sprawdźmy, czy podstawowa pełna klatka Lumix ma szansę spełnić ich oczekiwania!
0
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
10
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
12