Meike 16 mm T2.2 Cine - nowa filmowa stałka do Mikro Cztery Trzecie

0
Michał Chrzanowski
29 Marzec 2019
Artykuł na: 4-5 minut

Firma Meike zaprezentowała drugi obiektyw ze swojej filmowej linii Cine. W pełni manualny model Meike 16 mm T2.2 Cine do systemu Mikro Cztery Trzecie ma odznaczać się wysoką jakością obrazu i wykonania.

Meike ani myśli zwalniać tempa i na dobre chce zagościć w segmencie kinematograficznych obiektywów projektowanych z myślą o świadomych, choć mniej wymagających filmowcach. Na początku tego roku firma zaprezentowała model 25 mm T2.2 Cine w nowych wersjach z mocowaniem do Sony E i Fujifilm X. Teraz swoje portfolio powiększyła o drugi filmowy obiektyw, Meike 16 mm T2.2 Cine.

Optyka nowej w pełni manualnej kinematograficznej stałki Meike składa się z 13 elementów umieszczonych w 10 grupach. Wśród nich są soczewki o wysokim współczynniku załamania światła i niskiej dyspersji, które mają zapewnić wysoką rozdzielczość już od nominalnego otworu przysłony T2.2. Do tego szkła zostały pokryte powłokami antyrefleksyjnymi Multi-layer Coating, co ma zminimalizować występowanie odbić i flar podczas pracy w trudniejszych i zmiennych warunkach oświetleniowych. Obiektyw o ogniskowej 16 mm zapewnia na aparatach z matrycą M43 pole widzenia wynoszące 73 stopnie. Na przedni element optyki będzie w stanie nakręcić filtry o średnicy 77 mm. Z kolei minimalna odległość ostrzenia wynosi 20 cm.

Nową stałkę z linii Cine w całości wykonano z metalu, co ma zapewnić wytrzymałość i odporność na różnego rodzaju uszkodzenia oraz zmiany temperatur. Do tego konstrukcję wyposażono w dwa wyraźnie rowkowane pierścienie przysłony i ustawiania ostrości oraz możliwość podpięcia systemów follow-focus, co ma ułatwić ręczne ostrzenie podczas nagrywania.

Jak na razie nie producent nie zdradza szczegółów dotyczących ceny oraz dostępności modelu Meike 16 mm T2.2 Cine, który będzie kompatybilny z systemem Mikro Cztery Trzecie.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Yasuhara ANTHY 35 mm f/1.8 - niedrogi manualny obiektyw do pełnoklatkowych bezlusterkowców
Yasuhara ANTHY 35 mm f/1.8 - niedrogi manualny obiektyw do pełnoklatkowych bezlusterkowców
Na rynku optyki jak grzyby po deszczu wyrastają nowe przystępne cenowo konstrukcje. Do grona budżetowych manualnych stałek dołącza Yasuhara 35 mm f/1.8, która wedle...
13
2
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART będzie prawie dwa razy tańsza od systemowego obiektywu Sony
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART będzie prawie dwa razy tańsza od systemowego obiektywu Sony
Przed tygodniem Sigma pokazała nowy reporterski zoom do systemu Sony E, który według zapowiedzi ma być najlepszym szkłem w swojej klasie. Okazuje się, że 
22
5
Tokina ATX-i 100 mm f/2.8 1:1 Macro - niedrogi obiektyw makro nowej generacji do lustrzanek
Tokina ATX-i 100 mm f/2.8 1:1 Macro - niedrogi obiektyw makro nowej generacji do lustrzanek
Tokina nie zalewa nas premierami tak, jak inni producenci, ale nowy obiektyw na pewno zwróci uwagę zarówno miłośników makro, jak i portrecistów.
6
0
Powiązane artykuły