Meike 16 mm T2.2 Cine - nowa filmowa stałka do Mikro Cztery Trzecie

Autor: Michał Chrzanowski

29 Marzec 2019
Artykuł na: 2-3 minuty

Firma Meike zaprezentowała drugi obiektyw ze swojej filmowej linii Cine. W pełni manualny model Meike 16 mm T2.2 Cine do systemu Mikro Cztery Trzecie ma odznaczać się wysoką jakością obrazu i wykonania.

Meike ani myśli zwalniać tempa i na dobre chce zagościć w segmencie kinematograficznych obiektywów projektowanych z myślą o świadomych, choć mniej wymagających filmowcach. Na początku tego roku firma zaprezentowała model 25 mm T2.2 Cine w nowych wersjach z mocowaniem do Sony E i Fujifilm X. Teraz swoje portfolio powiększyła o drugi filmowy obiektyw, Meike 16 mm T2.2 Cine.

Optyka nowej w pełni manualnej kinematograficznej stałki Meike składa się z 13 elementów umieszczonych w 10 grupach. Wśród nich są soczewki o wysokim współczynniku załamania światła i niskiej dyspersji, które mają zapewnić wysoką rozdzielczość już od nominalnego otworu przysłony T2.2. Do tego szkła zostały pokryte powłokami antyrefleksyjnymi Multi-layer Coating, co ma zminimalizować występowanie odbić i flar podczas pracy w trudniejszych i zmiennych warunkach oświetleniowych. Obiektyw o ogniskowej 16 mm zapewnia na aparatach z matrycą M43 pole widzenia wynoszące 73 stopnie. Na przedni element optyki będzie w stanie nakręcić filtry o średnicy 77 mm. Z kolei minimalna odległość ostrzenia wynosi 20 cm.

Nową stałkę z linii Cine w całości wykonano z metalu, co ma zapewnić wytrzymałość i odporność na różnego rodzaju uszkodzenia oraz zmiany temperatur. Do tego konstrukcję wyposażono w dwa wyraźnie rowkowane pierścienie przysłony i ustawiania ostrości oraz możliwość podpięcia systemów follow-focus, co ma ułatwić ręczne ostrzenie podczas nagrywania.

Jak na razie nie producent nie zdradza szczegółów dotyczących ceny oraz dostępności modelu Meike 16 mm T2.2 Cine, który będzie kompatybilny z systemem Mikro Cztery Trzecie.

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Laowa 8-15 mm f/2.8 FF Zoom Fisheye - ostateczne rybie oko?
Laowa 8-15 mm f/2.8 FF Zoom Fisheye - ostateczne rybie oko?
Laowa prezentuje obiektyw Fisheye Zoom, który oferuje dwa różne sposoby obrazowania obiektywu typu rybie oko. Przy ogniskowej 15 mm będzie to Fisheye diagonalny, a przy 8 mm -...
2
7Artisans INFINITE - filmowe stałki na mały budżet
7Artisans INFINITE - filmowe stałki na mały budżet
Chińczycy z 7Artisans dołączają do producentów profesjonalnej optyki kinowej. Seria Infiniti oferować ma dobre osiągi i w pełni zimową ergonomię w cenie na która będą mogli sobie...
5
Sigma Aizu Prime - nowa linia superjasnych obiektywów kinematograficznych. Zaprojektowana od podstaw pod kamery wielkoformatowe
Sigma Aizu Prime - nowa linia superjasnych obiektywów kinematograficznych. Zaprojektowana od...
Aizu Prime to nie pierwsze obiektywy filmowe producenta, ale pierwsze zaprojektowane w całości pod kątem wielkoformatowych kamer typu Arri Alexa LF. Jako jedyne osiągają też transmisję...
1
Powiązane artykuły