Meike 35 mm f/1.4 - w pełni manualna stałka do aparatów z matrycami APS-C i M43

Meike 35 mm f/1.4 - w pełni manualna stałka do aparatów z matrycami APS-C i M43

Kompaktowa i w pełni manualna konstrukcja o dużych możliwościach - tak firma Meike zapowiedziała swój najnowszy model 35 mm f/1.4. Obiektyw jest już dostępny w sprzedaży z mocowaniem: Sony E, Fujifilm X, Canon EF-M i Mikro Cztery Trzecie.

Mieike nie daje o sobie zapomnieć i coraz śmielej poczyna sobie w segmencie budżetowych obiektywów projektowanych z myślą o wielu współczesnych systemach. Przed kilkoma dniami producent zaprezentował model 85 mm f/1.8, czyli w pełni manualną stałkę do Sony E. Tym razem proponuje kolejny obiektyw, który powinien zainteresować zarówno miłośników streeta i dokumentu, jak również entuzjastów fotografii portretowej

Niewielkie rozmiary, duże możliwości

MK-35 mm f/1.4 to konstrukcja opracowana z myślą o aparatach wyposażonych w matryce APS-C oraz Mikro Cztery Trzecie. Tak więc ekwiwalent ogniskowej wynosi odpowiednio 52 i 70 mm (po przeliczeniu na pełną klatkę). We wnętrzu znajdziemy układ optyczny, który składa się z 8 elementów rozłożonych w 5 grupach. Niestety producent nie podaje informacji o liczbie specjalnych soczewek. Wiemy natomiast, że poszczególne szkła zostały pokryte wielowarstwową powłokę nano. Jej zadaniem jest skuteczne tłumienie odbić promieni światła i minimalizowanie występowania w kadrze niepożądanych blików i flar.

Do tego obiektyw ma zapełniać odpowiednią wyrazistość i kolorystykę z wysokim kontrastem - nawet podczas pracy w wymagających warunkach. Natomiast za plastykę ma odpowiadać przysłona o nominalnym otworze względnym wynoszącym f/1.4, która powinna zagwarantować płynne rozmycia i separację głównego obiektu od tła - ale głownie z bliskiej odległości (minimalna odległością ostrzenia to 40 mm).

Zaprezentowany obiektyw to oczywiście w pełni manualna konstrukcja pozbawiona systemu autofokusa oraz styków (informacje o ogniskowej i przysłonie nie będą przesyłane do aparatu). Natomiast sam design przywodzi na na myśl dawne obiektywy z czasów analogowej fotografii. Otrzymujemy więc pierścień przysłony (z oznaczeniami f/1.4, 2, 2.8, 4, 8 i 16) oraz wyraźnie zaakcentowany pierścień manualnego ostrzenia ze skalą pokazującą odległość hiperfokalną. Obiektyw mierzy 60.5 x 42 mm i waży 220 g.

Cena i dostępność

Meike 35 mm f/1.4 jest już dostępny w sprzedaży z mocowaniem: Sony E, Fujifilm X, Canon EF-M i Mikro Cztery Trzecie. Za obiektyw zapłacimy około 110 dolarów

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

słowa kluczowe:
Komentarze
Polecane artykuły
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
2
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
9
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
28 Mar 2019
Stabilizowana pełnoklatkowa matryca o rozdzielczości 24-megapikseli, autofokus oparty na technologi DFD z systemem śledzenia wspieranym układem AI, bogaty tryb filmowy z zapisem 4K 60 kl./s, czy uszczelnione body o rewelacyjnej ergonomii - to tylko kilka cech Panasonica Lumix S1. Zobaczcie, jak aparat poradził sobie w boju.
8