Sigma prezentuje nowy konwerter i zapowiada pracę nad 11 obiektywami Art z mocowaniem L

Sigma prezentuje nowy konwerter i zapowiada pracę nad 11 obiektywami Art z mocowaniem L

Konwerter MC-21 ma pozwalać na podłączenie 29 obiektywów Sigma do pełnoklatkowych aparatów Panasonic Lumix S1 i S1R oraz Leica SL. Poza tym producent potwierdził też trwające prace nad 11 stałkami z linii ART, które będą dostępne w wersjach z mocowaniem L.

Zaprezentowany konwerter Sigma MC-21 pozwoli na podłączenie aż 29 obiektywów Sigma z mocowaniem Canon EF lub Sigma SA do aparatów wyposażonych w bagnet L, czyli do modeli Panasonic Lumix S1 i S1R oraz Leica SL. Adapter MC-21 ma zaimplementowane dane bazowe wszystkich obiektywów Sigma, a wgrane oprogramowanie pozwala na skuteczne sterowanie przysłoną oraz stabilną i szybką pracą systemu AF, ale tylko w trybie pojedynczym, gdyż konwerter nie jest kompatybilny z AF-C.

- Szczegółowe dane potrzebne do stabilnej  pracy zestawu są przechowywane w konkretnych obiektywach, dzięki czemu konwertery MC-21 nie wymagają aktualizowania oprogramowania nawet w przypadku pojawienia się nowych obiektywów w ofercie Sigmy. Ponadto konwertery MC-21 zapewniają współpracę z oprogramowaniem aparatów korygującym winietowanie, aberrację chromatyczną czy dystorsję - zaznacza producent.

Natomiast w celu eliminacji niepożądanych blików i refleksów wnętrze konwertera wyłożone zostało specjalnym czarnym materiałem. Poza tym adapter zapewnia rejestrację danych EXIF (m.in. rodzaj obiektywu, ogniskowa czy wartość przysłony) oraz został wyposażony w gniazdo umożliwiające mocowanie zestawu z obiektywem na statywie.

Ale konwerter MC-21 to nie jedyna nowość. Sigma potwierdziła także trwające prace na 11 stałkami z profesjonalnej linii Art. Poniżej prezentujemy listę obiektywów, które będą dostępne w nowych wersjach z mocowaniem L.

  • 14 mm f/1.8 DG HSM Art
  • 20 mm f/1.4 DG HSM Art
  • 24 mm f/1.4 DG HSM Art
  • 28 mm f/1.4 DG HSM Art
  • 35 mm f/1.4 DG HSM Art
  • 40 mm f/1.4 DG HSM Art
  • 50 mm f/1.4 DG HSM Art
  • 70 mm f/2.8 DG Macro Art
  • 85 mm f/1.4 DG HSM Art
  • 105 mm f/1.4 DG HSM Art
  • 135 mm f/1.8 DG HSM Art

Jak zapewnia producent, powyższe konstrukcje mają być zoptymalizowane pod kątem pracy autofokusa z aparatami Panasonic i Leica. Do tego mają efektywne współpracować z wbudowanym w korpusy Lumix systemem stabilizacji obrazu oraz funkcją rozpoznawania konkretnych modeli obiektywów, co ma przełożyć się na automatyczną korektę takich wad optyki jak aberracja chromatyczna. Na razie jednak producent nie zdradza zbyt wielu szczegółów. Niemniej jednak możemy się spodziewać, że w najbliższych tygodniach lub miesiącach odsłoni wszystkie karty i poda dostępności poszczególnych modeli z mocowaniem L.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

słowa kluczowe:
Komentarze
Polecane artykuły
Fujifilm Instax Mini LiPlay - szybki test
21 Cze 2019
Najnowszy hybrydowy aparat Fujifilm łączy w sobie zalety natychmiastówki i przenośnej drukarki. To też najmniejszy Instax w historii. Sprawdzamy, jaki jest naprawdę.
1
Sigma 105 mm f/1.4 DG HSM ART - test obiektywu
21 Cze 2019
Czy Sigma modelem 105 mm f/1.4 DG HSM ART przekroczyła kolejne granice w segmencie portretowych szkieł? Dziś poznacie odpowiedź!
5
Sony FE 600 mm f/4 GM OSS - zdjęcia przykładowe
11 Cze 2019
Sony FE 600 mm f/4 GM OSS to propozycja dla najbardziej wymagających fotografów sportu i dzikiej przyrody. Zobaczcie jak w praktyce radzi sobie najdłuższe szkło z serii G Master.
4
Sony FE 200-600 mm f/5.6-6.3 G OSS - zdjęcia przykładowe
11 Cze 2019
Najnowszy tele-zoom Sony FE 200-600 mm f/5.6-6.3 G OSS ma wszystko, by zaspokoić potrzeby fotografów sportu i dzikiej przyrody, którzy szukają zmiennogniskowego obiektywu dalekiego zasięgu w akceptowalnej cenie. Zobaczcie, na co go stać nową konstrukcję w systemie Sony E.
4