Meike 25 mm T2.2 Cine - filmowa stałka kompatybilna z większą liczbą systemów

Meike 25 mm T2.2 Cine - filmowa stałka kompatybilna z większą liczbą systemów

O Meike 25 mm T2.2 Cine po raz pierwszy usłyszeliśmy w połowie ubiegłego roku. Wtedy producent zaprezentował kinematograficzny obiektyw z mocowaniem Mikro Cztery Trzecie. Natomiast teraz udostępnił tę stałkę w wersjach do Sony E i Fujifilm X.

„Szerokokątna stałka dla kreatywnych filmowców“ - w taki sposób reklamuje model Meike 25 mm T2.2 Cine chiński producent optyki. Jednak zaprezentowany dziś obiektyw nie jest nowością, a jedynie rozwinięciem o nowe mocowania stałki, która swoją premierę miała w sierpniu ubiegłego roku. Tak więc zarówno konstrukcja, jak i wykonanie nie uległy zmianom.

Ta sama optyka i wytrzymały tubus

Otrzymujemy obiektyw, który w całości został wykonany z metalu, co ma zapewnić wytrzymałość i odporność na różnego rodzaju uszkodzenia. Do tego konstrukcję wyposażono w dwa wyraźnie rowkowane pierścienie przysłony i ustawiania ostrości oraz możliwość podpięcia systemów follow-focus, co ma ułatwić ręczne ostrzenie podczas nagrywania. We wnętrzu znajdziemy układ optyczny, który składa się z 10 elementów rozmieszczonych w 8 grupach. Wśród nich są soczewki o niskiej dyspersji, które mają zapewnić wysoką rozdzielczość już od nominalnego otworu przysłony T2.2. Ponadto szkła zostały pokryte powłokami antyrefleksyjnymi, co ma zminimalizować występowanie odbić i flar podczas pracy w trudniejszych warunkach oświetleniowych. Ogniskowa 20 mm zapewni pole widzenia to 49.7 stopnia. Na przedni element optyki będzie w stanie nakręcić filtry o średnicy 77 mm. Z kolei minimalna odległość ostrzenia wynosi 15 cm.

Cena i dostępność

Na chwilę obecną nie wiadomo ile zapłacimy za Meike 25 mm T2.2 Cine z mocowaniem Sony E i Fujifilm X. Jednak cena nie powinna być znacznie większa niż 340 dolarów, bowiem w takiej kwocie zadebiutowała ta kinematograficzna stałka w systemie Mikro Cztery Trzecie. Po więcej informacji odsyłamy na stronę producenta.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

słowa kluczowe:
Komentarze
Polecane artykuły
Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD - test obiektywu
22 Lut 2019
Dziś sprawdzamy czy Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD to pozycja, na którą czekali fotografowie systemu Sony E. Na papierze zoom ma wszystko, by nawiązać walkę z konkurencją, jednak jak wypada w praktyce?
0
Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD - zdjęcia przykładowe
19 Lut 2019
Czy Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD to mocne wejście producenta w system Sony E i ukłon w stronę zawodowców? Zobaczcie zdjęcia przykładowe.
0
Canon EOS RP - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [AKTUALIZACJA]
14 Lut 2019
Najnowszy korpus Canona prawdopodobnie otwiera zupełnie nowy segment wśród aparatów bezlusterkowych. Najtańsza nowa pełna klatka na rynku ma być doskonałym wyborem dla bardziej ambitnych amatorów czy fotografów podróżniczych i z pozoru ma wszystko, by zadowolić doskonałą większość odbiorców. Gdzie jest haczyk?
7
Sony A6400 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
13 Lut 2019
Następca modelu A6300 wprowadza usprawnienia, które na pewno docenią zaawansowani amatorzy i osoby szukające aparatu do nagrywania vlogów i filmów do internetu. Nadal jednak ustępuje on plasowanemu wyżej, a już dostępnemu od pewnego czasu modelowi A6500. Czy to więc pozycja, którą warto się zainteresować?
1