Meike 25 mm T2.2 Cine - filmowa stałka kompatybilna z większą liczbą systemów

1
Michał Chrzanowski
23 Styczeń 2019
Artykuł na: 2-3 minuty

O Meike 25 mm T2.2 Cine po raz pierwszy usłyszeliśmy w połowie ubiegłego roku. Wtedy producent zaprezentował kinematograficzny obiektyw z mocowaniem Mikro Cztery Trzecie. Natomiast teraz udostępnił tę stałkę w wersjach do Sony E i Fujifilm X.

„Szerokokątna stałka dla kreatywnych filmowców“ - w taki sposób reklamuje model Meike 25 mm T2.2 Cine chiński producent optyki. Jednak zaprezentowany dziś obiektyw nie jest nowością, a jedynie rozwinięciem o nowe mocowania stałki, która swoją premierę miała w sierpniu ubiegłego roku. Tak więc zarówno konstrukcja, jak i wykonanie nie uległy zmianom.

Ta sama optyka i wytrzymały tubus

Otrzymujemy obiektyw, który w całości został wykonany z metalu, co ma zapewnić wytrzymałość i odporność na różnego rodzaju uszkodzenia. Do tego konstrukcję wyposażono w dwa wyraźnie rowkowane pierścienie przysłony i ustawiania ostrości oraz możliwość podpięcia systemów follow-focus, co ma ułatwić ręczne ostrzenie podczas nagrywania. We wnętrzu znajdziemy układ optyczny, który składa się z 10 elementów rozmieszczonych w 8 grupach. Wśród nich są soczewki o niskiej dyspersji, które mają zapewnić wysoką rozdzielczość już od nominalnego otworu przysłony T2.2. Ponadto szkła zostały pokryte powłokami antyrefleksyjnymi, co ma zminimalizować występowanie odbić i flar podczas pracy w trudniejszych warunkach oświetleniowych. Ogniskowa 20 mm zapewni pole widzenia to 49.7 stopnia. Na przedni element optyki będzie w stanie nakręcić filtry o średnicy 77 mm. Z kolei minimalna odległość ostrzenia wynosi 15 cm.

Cena i dostępność

Na chwilę obecną nie wiadomo ile zapłacimy za Meike 25 mm T2.2 Cine z mocowaniem Sony E i Fujifilm X. Jednak cena nie powinna być znacznie większa niż 340 dolarów, bowiem w takiej kwocie zadebiutowała ta kinematograficzna stałka w systemie Mikro Cztery Trzecie. Po więcej informacji odsyłamy na stronę producenta.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
SLR Magic Micro Prime 21 mm T1.6 i 50 mm T1.4 - filmowe stałki do Mikro Cztery Trzecie
SLR Magic Micro Prime 21 mm T1.6 i 50 mm T1.4 - filmowe stałki do Mikro Cztery Trzecie
Producent niedrogich obiektywów filmowych wprowadził do swojej oferty dwa nowe jasne modele kierowane do użytkowników systemu M43.
1
0
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Obiektywy anamorficzne to droga zabawa nawet jak na standardy profesjonalnych produkcji wideo. Być może jednak jesteśmy w przeddzień prawdziwej rewolucji.
12
0
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na horyzoncie
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na...
Wygląda na to, że Sony szykuje dla filmowców nową serię obiektywów zoom, które sprawić mają, źe uzyskanie pożądanych efektów stanie się znacznie łatwiejsze niż...
6
0