Meike 25 mm T2.2 Cine - filmowa stałka kompatybilna z większą liczbą systemów

Meike 25 mm T2.2 Cine - filmowa stałka kompatybilna z większą liczbą systemów

O Meike 25 mm T2.2 Cine po raz pierwszy usłyszeliśmy w połowie ubiegłego roku. Wtedy producent zaprezentował kinematograficzny obiektyw z mocowaniem Mikro Cztery Trzecie. Natomiast teraz udostępnił tę stałkę w wersjach do Sony E i Fujifilm X.

„Szerokokątna stałka dla kreatywnych filmowców“ - w taki sposób reklamuje model Meike 25 mm T2.2 Cine chiński producent optyki. Jednak zaprezentowany dziś obiektyw nie jest nowością, a jedynie rozwinięciem o nowe mocowania stałki, która swoją premierę miała w sierpniu ubiegłego roku. Tak więc zarówno konstrukcja, jak i wykonanie nie uległy zmianom.

Ta sama optyka i wytrzymały tubus

Otrzymujemy obiektyw, który w całości został wykonany z metalu, co ma zapewnić wytrzymałość i odporność na różnego rodzaju uszkodzenia. Do tego konstrukcję wyposażono w dwa wyraźnie rowkowane pierścienie przysłony i ustawiania ostrości oraz możliwość podpięcia systemów follow-focus, co ma ułatwić ręczne ostrzenie podczas nagrywania. We wnętrzu znajdziemy układ optyczny, który składa się z 10 elementów rozmieszczonych w 8 grupach. Wśród nich są soczewki o niskiej dyspersji, które mają zapewnić wysoką rozdzielczość już od nominalnego otworu przysłony T2.2. Ponadto szkła zostały pokryte powłokami antyrefleksyjnymi, co ma zminimalizować występowanie odbić i flar podczas pracy w trudniejszych warunkach oświetleniowych. Ogniskowa 20 mm zapewni pole widzenia to 49.7 stopnia. Na przedni element optyki będzie w stanie nakręcić filtry o średnicy 77 mm. Z kolei minimalna odległość ostrzenia wynosi 15 cm.

Cena i dostępność

Na chwilę obecną nie wiadomo ile zapłacimy za Meike 25 mm T2.2 Cine z mocowaniem Sony E i Fujifilm X. Jednak cena nie powinna być znacznie większa niż 340 dolarów, bowiem w takiej kwocie zadebiutowała ta kinematograficzna stałka w systemie Mikro Cztery Trzecie. Po więcej informacji odsyłamy na stronę producenta.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

słowa kluczowe:
Komentarze
Polecane artykuły
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
2
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
9
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
28 Mar 2019
Stabilizowana pełnoklatkowa matryca o rozdzielczości 24-megapikseli, autofokus oparty na technologi DFD z systemem śledzenia wspieranym układem AI, bogaty tryb filmowy z zapisem 4K 60 kl./s, czy uszczelnione body o rewelacyjnej ergonomii - to tylko kilka cech Panasonica Lumix S1. Zobaczcie, jak aparat poradził sobie w boju.
8