Meike 25 mm T2.2 Cine - filmowa stałka kompatybilna z większą liczbą systemów

Autor: Michał Chrzanowski

23 Styczeń 2019
Artykuł na: 2-3 minuty

O Meike 25 mm T2.2 Cine po raz pierwszy usłyszeliśmy w połowie ubiegłego roku. Wtedy producent zaprezentował kinematograficzny obiektyw z mocowaniem Mikro Cztery Trzecie. Natomiast teraz udostępnił tę stałkę w wersjach do Sony E i Fujifilm X.

„Szerokokątna stałka dla kreatywnych filmowców“ - w taki sposób reklamuje model Meike 25 mm T2.2 Cine chiński producent optyki. Jednak zaprezentowany dziś obiektyw nie jest nowością, a jedynie rozwinięciem o nowe mocowania stałki, która swoją premierę miała w sierpniu ubiegłego roku. Tak więc zarówno konstrukcja, jak i wykonanie nie uległy zmianom.

Ta sama optyka i wytrzymały tubus

Otrzymujemy obiektyw, który w całości został wykonany z metalu, co ma zapewnić wytrzymałość i odporność na różnego rodzaju uszkodzenia. Do tego konstrukcję wyposażono w dwa wyraźnie rowkowane pierścienie przysłony i ustawiania ostrości oraz możliwość podpięcia systemów follow-focus, co ma ułatwić ręczne ostrzenie podczas nagrywania. We wnętrzu znajdziemy układ optyczny, który składa się z 10 elementów rozmieszczonych w 8 grupach. Wśród nich są soczewki o niskiej dyspersji, które mają zapewnić wysoką rozdzielczość już od nominalnego otworu przysłony T2.2. Ponadto szkła zostały pokryte powłokami antyrefleksyjnymi, co ma zminimalizować występowanie odbić i flar podczas pracy w trudniejszych warunkach oświetleniowych. Ogniskowa 20 mm zapewni pole widzenia to 49.7 stopnia. Na przedni element optyki będzie w stanie nakręcić filtry o średnicy 77 mm. Z kolei minimalna odległość ostrzenia wynosi 15 cm.

Cena i dostępność

Na chwilę obecną nie wiadomo ile zapłacimy za Meike 25 mm T2.2 Cine z mocowaniem Sony E i Fujifilm X. Jednak cena nie powinna być znacznie większa niż 340 dolarów, bowiem w takiej kwocie zadebiutowała ta kinematograficzna stałka w systemie Mikro Cztery Trzecie. Po więcej informacji odsyłamy na stronę producenta.

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 17-40 mm f/1.8 DC | Art - kolejna bariera przełamana: nowy zoom jest szerszy i lżejszy
Sigma 17-40 mm f/1.8 DC | Art - kolejna bariera przełamana: nowy zoom jest szerszy i lżejszy
Sigma prezentuje obiektyw 17-40 mm f/1.8 DC | Art. To następca przełomowego modelu 18-35/1.8 do aparatów bezlusterkowych z matrycą APS-C. Nowy model jest dużo lżejszy i oferuje szerszy zakres...
17
Viltrox AF 85 mm f/1.4 Pro FE - profesjonalna optyka w rekordowo niskiej cenie
Viltrox AF 85 mm f/1.4 Pro FE - profesjonalna optyka w rekordowo niskiej cenie
Viltrox prezentuje najnowsze szkło z serii Pro. Tym razem to kierowana do zawodowców portretówka, która obiecuje ponadprzeciętną optykę w cenię kilkukrotnie niższej od konkurencji.
5
Rollei wchodzi na rynek współczesnej optyki. Ale 85 mm f/1.8 STM to prawdopodobnie przepakowana chińska konstrukcja
Rollei wchodzi na rynek współczesnej optyki. Ale 85 mm f/1.8 STM to prawdopodobnie przepakowana...
Rollei prezentuje swój pierwszy obiektyw do aparatów bezlusterkowych. Rollei AF 85 mm f/1.8 STM to przystępna cenowo portretówka do systemów Sony E i Nikon Z. Szkło jest jednak łudząco...
9