Zostań w domu, zamów taniej!
Nie wychodź z domu i zamów online swoje ulubione pisma 20% taniej. Skorzystaj z kodu rabatowego: czytajwdomu

Meike 25 mm T2.2 Cine - filmowa stałka kompatybilna z większą liczbą systemów

1

Autor: Michał Chrzanowski

23 Styczeń 2019
Artykuł na: 2-3 minuty

O Meike 25 mm T2.2 Cine po raz pierwszy usłyszeliśmy w połowie ubiegłego roku. Wtedy producent zaprezentował kinematograficzny obiektyw z mocowaniem Mikro Cztery Trzecie. Natomiast teraz udostępnił tę stałkę w wersjach do Sony E i Fujifilm X.

„Szerokokątna stałka dla kreatywnych filmowców“ - w taki sposób reklamuje model Meike 25 mm T2.2 Cine chiński producent optyki. Jednak zaprezentowany dziś obiektyw nie jest nowością, a jedynie rozwinięciem o nowe mocowania stałki, która swoją premierę miała w sierpniu ubiegłego roku. Tak więc zarówno konstrukcja, jak i wykonanie nie uległy zmianom.

Ta sama optyka i wytrzymały tubus

Otrzymujemy obiektyw, który w całości został wykonany z metalu, co ma zapewnić wytrzymałość i odporność na różnego rodzaju uszkodzenia. Do tego konstrukcję wyposażono w dwa wyraźnie rowkowane pierścienie przysłony i ustawiania ostrości oraz możliwość podpięcia systemów follow-focus, co ma ułatwić ręczne ostrzenie podczas nagrywania. We wnętrzu znajdziemy układ optyczny, który składa się z 10 elementów rozmieszczonych w 8 grupach. Wśród nich są soczewki o niskiej dyspersji, które mają zapewnić wysoką rozdzielczość już od nominalnego otworu przysłony T2.2. Ponadto szkła zostały pokryte powłokami antyrefleksyjnymi, co ma zminimalizować występowanie odbić i flar podczas pracy w trudniejszych warunkach oświetleniowych. Ogniskowa 20 mm zapewni pole widzenia to 49.7 stopnia. Na przedni element optyki będzie w stanie nakręcić filtry o średnicy 77 mm. Z kolei minimalna odległość ostrzenia wynosi 15 cm.

Cena i dostępność

Na chwilę obecną nie wiadomo ile zapłacimy za Meike 25 mm T2.2 Cine z mocowaniem Sony E i Fujifilm X. Jednak cena nie powinna być znacznie większa niż 340 dolarów, bowiem w takiej kwocie zadebiutowała ta kinematograficzna stałka w systemie Mikro Cztery Trzecie. Po więcej informacji odsyłamy na stronę producenta.

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Mitakon Speedmaster 50 mm f/0.95 w wersji do Leica M - coś więcej niż tylko nowe mocowanie
Mitakon Speedmaster 50 mm f/0.95 w wersji do Leica M - coś więcej niż tylko nowe mocowanie
Na rynku debiutuje znany nam już Mitakon Speedmaster 50 mm f/0.95 w wariancie do aparatów Leica. To jednak zupełnie nowa konstrukcja niż wcześniej.
1
0
Pergear 10 mm f/8 - tani, miniaturowy obiektyw fisheye do bezlusterkowców APS-C
Pergear 10 mm f/8 - tani, miniaturowy obiektyw fisheye do bezlusterkowców APS-C
Chcielibyście cieszyć się charakterystyczną dystorsją ultraszerokokątnych obiektywów fisheye, ale żal wam pieniędzy? Nowy obiektyw Pergear to prawdopodobnie najtańsza...
4
0
Irix 45 mm f/1.4 GFX Dragonfly - jasny, niedrogi szeroki kąt do aparatów średnioformatowych Fujifilm
Irix 45 mm f/1.4 GFX Dragonfly - jasny, niedrogi szeroki kąt do aparatów średnioformatowych Fujifilm
Najnowszy manualny obiektyw Irix powinien znaleźć się na celowniku wszystkich zainteresowanych aparatami Fujifilm GFX. To najjaśniejszy odpowiednik obiektywu 35 mm w...
9
0