Sony E PZ 18-105 mm f/4 G OSS

0
Michal Grzegorczyk
27 Sierpień 2013
Artykuł na: 4-5 minut
Koncern Sony zaprezentował pierwszy obiektyw z serii G do aparatów i kamer z mocowaniem Sony E. Model E PZ 18-105 mm f/4 G OSS świetnie nadaje się do filmowania - został wyposażony w elektryczną regulację ogniskowej.
Obiektyw Sony E PZ 18-105 mm f/4 G OSS to uniwersalny obiektyw o 5,8-krotnym zoomie (ekwiwalent 27-157,5 mm w małym obrazku) oferujący stałe światło f/4 w całym zakresie ogniskowych. Jak wszystkie obiektywy z serii Sony G, dzisiejsza nowość może się pochwalić zaawansowaną konstrukcją optyczną. Producent zastosował dwie soczewki ze szkła ED i trzy elementy asferyczne. Sony E PZ 18-105 mm f/4 G OSS świetnie nadaje się do filmowania. Został wyposażony w stabilizację obrazu OSS, a także mechanizm Power Zoom, czyli elektryczną regulację ogniskowej, do której służy osobna dźwignia na tubusie obiektywu.


Więcej informacji na temat tego obiektywu można znaleźć w specyfikacji technicznej i informacji prasowej:

NazwaSony E PZ 18-105 mm f/4 G OSS
Typzoom
Konstrukcja
  • 16 elementów w 12 grupach
  • 3 elementy asferyczne
  • 2 soczewki ze szkła ED
Stabilizacja obrazutak
Autofokustak
Ogniskowa18 - 105 mm
Otwór maksymalnyF4
Dystans min.0,45 m
Kąt76 - 15 stopni
Przesłonaf/4 - f/22, 7 listków
MocowanieSony E (NEX)
Powiększenie0.11 x
Filtr72 mm
Wymiary78 x 110 mm
Waga427 g
Artykuł na FotopolisSony E PZ 18-105 mm f/4 G OSS


E PZ 18 - 105 mm F4 G OSS (SELP18105G)

Firma Sony wprowadza na rynek pierwszy obiektyw Sony G zaprojektowany specjalnie do aparatów i kamer z mocowaniem typu E.

Model SELP18105G cechuje się znacznym 5,8-krotnym zoomem (27 - 157,5 mm w przeliczeniu na format małoobrazkowy), przez co doskonale nadaje się do zabrania w podróż i do fotografowania szerokiego zakresu tematów.

Obiektywy typu G znane są z wyrafinowanych rozwiązań optycznych - w przypadku modelu SELP18105G wysoka rozdzielczość i kontrast w całym zakresie ogniskowych to zasługa połączenia dwóch soczewek ED z trzema elementami asferycznymi. Konstruktorzy zadbali również o ograniczenie zniekształceń oraz aberracji sferycznej i chromatycznej. W rezultacie obiektyw nienagannie odwzorowuje obraz o wysokim kontraście, a dzięki kołowej przysłonie tworzy profesjonalnie wyglądający efekt bokeh - miękkiego rozmycia nieostrych fragmentów obrazu.

Zaawansowany, wszechstronny obiektyw SELP18105G świetnie spisuje się przy nagrywaniu filmów Full HD. Opracowana na potrzeby kamer Handycam technologia gwarantuje bardzo ciche i płynne działanie automatyki ostrości, a elektryczna regulacja zoomu umożliwia zmiany zbliżenia bez dekoncentrowania filmowanych osób.

Do nastawiania zoomu - ze stałą lub zmienną prędkością - służy osobna dźwignia na tubusie obiektywu, której duża czułość pomaga uniknąć niepożądanych zachwiań aparatu. Możliwości twórczego kształtowania obrazu zwiększają niezależne pierścienie ostrości i zoomu, dzięki którym użytkownik może korygować ostrość w czasie zmian ogniskowej. Dla większego komfortu użytkowania, regulacja zbliżenia i ostrości nie powoduje zmiany fizycznej długości obiektywu.

Podobnie jak nowy model SEL1670Z, obiektyw SELP18105G ma stałą maksymalną przysłonę F4, dzięki czemu do jego wnętrza zawsze trafia duża ilość światła. W uzyskaniu wyraźniejszych zdjęć z ręki przy słabym oświetleniu lub dużym zbliżeniu pomaga stabilizator Optical SteadyShot.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Panasonic Lumix S Pro 16-35 mm f/4 - niewielkie rozmiary, wzorowa optyka i... wysoka cena
Panasonic Lumix S Pro 16-35 mm f/4 - niewielkie rozmiary, wzorowa optyka i... wysoka cena
Nowy kompaktowy szerokokątny zoom do systemu L-Mount ma być propozycją, która spodoba się zwłaszcza fotografom krajobrazu i niektórym reportażystom. Szkło ma być też...
6
0
Lumix S Pro 70-200 mm f/2.8 O.I.S. - stabilizacja do 7 EV na pełnej klatce
Lumix S Pro 70-200 mm f/2.8 O.I.S. - stabilizacja do 7 EV na pełnej klatce
Panasonic uzupełnia linię profesjonalnych obiektywów przeznaczonych do flagowych bezlusterkowców S1 - Nowy telezoom ma być idealnym wyborem dla zawodowców, oczekujących wysokiej sprawności w...
8
0
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART - nowy król reporterskich zoomów?
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART - nowy król reporterskich zoomów?
Nowy obiektyw Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART to według zapewnień producenta, najlepsze szkło w swojej klasie. Specyfikacja rzeczywiście imponuje i daje nadzieję na...
26
1
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)