Wizyta w fabryce Samsunga

Autor: Michał Sułkiewicz

14 Luty 2009
Artykuł na: 17-22 minuty
Na początku lutego przedstawiciele najważniejszych polskich mediów fotograficznych zostali zaproszeni do zwiedzenia fabryki Samsunga w Chinach w mieście Tianjin. Mieliśmy okazję przyjrzeć się jak powstają najpopularniejsze modele aparatów cyfrowych koreańskiej firmy. Zapraszamy do relacji z tej wizyty.

Samsung i fotografia

Na początek należy napisać kilka słów o Samsungu w kontekście fotografii. Nie będzie zaskoczeniem, że w porównaniu z europejskimi czy japońskimi konkurentami historia produkcji aparatów fotograficznych przez Samsunga jest znacznie krótsza i zaczyna się w 1979 roku. Natomiast pierwszy własny aparat cyfrowy Samsung skonstruował dopiero w 1997 roku. Jednak firma jest bardzo ambitna. Po sukcesie jaki odniosła na przykład na rynku telewizorów czy telefonów komórkowych zdeterminowana jest odnieść sukces również w segmencie fotografii cyfrowej. Przedstawiciele Samsunga mówili nam to dosyć wprost. Ten niezwykle ambitny plan zakłada zajęcie pierwszego miejsca na rynku globalnym do 2012 roku. Przypomnijmy, że w 2008 roku według większości badań Samsung zajął pod względem sprzedaży czwarte miejsce na świecie, a na rynku polskim uplasował się na miejscu szóstym.

Warto wspomnieć, że pod nazwą Samsung działa na świecie kilkanaście spółek zajmujących się między innymi produkcją samochodów i statków, przemysłem chemicznym, ubezpieczeniami, telekomunikacją a nawet usługami hotelarskimi. Samsung, który firmuje aparaty cyfrowe oraz większość sprzętu dostępnego w naszych sklepach to spółka Samsung Electronics (jednak do niedawna aparaty cyfrowe produkowała inna spółka koncernu: Samsung Techwin).

Zostawiając jednak niuanse organizacyjne koreańskiego giganta wypada zapytać jak firma, która dotychczas kojarzyła się raczej z prostymi i tanimi aparatami kompaktowymi chce w ciągu kilku lat zająć miejsce takich potentatów rynku masowego jak Sony, Canon czy Panasonic. Odpowiedź można zawrzeć w dwóch słowach: jakość i innowacyjność.

Strategia produktów na następne lata będzie opierała się na tych dwóch filarach. Czytelnikom fotopolis.pl z pewnością znana jest seria aparatów NV, którą Samsung wprowadził na rynek ponad dwa lata temu. Aparaty NV zaskoczyły designem i nowatorskimi pomysłami, jak na przykład systemem sterowania Smart Touch. Najwyraźniej koncern ma zamiar podążać w tym kierunku. Całe szczęście firma zrozumiała, że w fotografii najważniejsza jest jakość zdjęć i łatwość pracy z aparatem. W informacjach o przyszłych produktach często pojawiają się sformułowania typu: "jakość zdjęć przy słabym świetle", "szybkość działania", "łatwość obsługi" i "niezawodność".

Nowe aparaty Samsunga mają być skierowane zarówno do początkujących fotografujących, dla których mają być proste w obsłudze, jak i zaawansowanych amatorów, którzy szukają możliwości kształtowania obrazu, a nawet do profesjonalistów potrzebujących dyskretnego aparatu oferującego wysoką jakość obrazu. Zarys tej strategii można już zobaczyć w zapowiedzianych niedawno najnowszych modelach firmy: Samsung ST50 (TL100), Samsung WB500/WB550, Samsung WB100.

nowa linia aparatów na 2009 rok

Nie było niespodzianką, że zgromadzonych dziennikarzy interesowało jaka jest przyszłość lustrzanek z logo Samsunga czy - szerzej mówiąc - aparatów z wymienną optyką. Niestety usłyszeliśmy tylko, że najważniejszym modelem w tym segmencie w 2009 roku będzie GX20.Z dalszej rozmowy z szefostwem Samsunga wynikało, że firma skupia się przede wszystkim na aparatach kompaktowych. Czy to dobra strategia? To pokażą najbliższe miesiące.

Aby pokazać mediom, a za naszym pośrednictwem potencjalnym nabywcom, że firma jest gotowa na nowe wyzwania, Samsung zaprosił najważniejsze redakcje fotograficzne w Polsce do odwiedzenia fabryki firmy w chińskim mieście Tianjin.

Poprzednia

1

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Canva przejmuje Affinity. Adobe będzie miało problem
Canva przejmuje Affinity. Adobe będzie miało problem
Znana wszystkim dobrze platforma do szybkiego projektowania graficznego przejmuje Affinity - producenta przystępnych cenowo alternatyw dla produktów z oferty Adobe. Czy to zapowiedź...
8
247 Mp - nowa średnioformatowa matryca Sony podnosi poprzeczkę w zakresie rozdzielczości
247 Mp - nowa średnioformatowa matryca Sony podnosi poprzeczkę w zakresie rozdzielczości
Myśleliście, że 150 megapikseli to przesada? Sony prezentuje nową matrycę średnioformatowa o niebotycznej rozdzielczości 247 Mp, która w niedalekiej przyszłości ma szansę trafić do...
9
Szukamy talentów - dołącz do zespołu Fotopolis!
Szukamy talentów - dołącz do zespołu Fotopolis!
Jeśli interesuje Cię film i fotografia, lubisz pisać, rozmawiać lub tworzyć treści wideo o nowinkach sprzętowych – napisz do nas! Szukamy nowych autorów i stałych współpracowników.
18
Powiązane artykuły