Kalendarz Fujifilm - edycja 2007

Autor: Michał Sułkiewicz

22 Grudzień 2006
Artykuł na: 4-5 minut
Podobnie jak w zeszłym roku firma Fujifilm Polska wydała specjalny kalendarz, którego limitowana seria została zlicytowana na aukcji charytatywnej. W tym roku tematem kalendarza były bohaterki bajek i opowieści. Dziewczyny z całej Polski wybrane w specjalnym castingu pozowały do zdjęć między innymi jako Calineczka, Kopciuszek, a nawet czarownica.

Już kolejny rok z rzędu firma Fujifilm Polska podjęła inicjatywę, która zasługuje na pochwałę. Doroczny kalendarz Fujifilm to przede wszystkim podkreślenie fotograficznej tożsamości firmy, ale także sposób na zaistnienie dla modelek-amatorek. Wreszcie coroczna charytatywna aukcja limitowanych egzemplarzy kalendarza to pomoc dla potrzebujących.

aukcja tegorocznej edycji kalendarza

W tym roku tematem kalendarza są bajki. Fotograf Piotr Porębski przedstawił dwanaście kobiet wystylizowanych na postaci z bajek i historii. Na kartach kalendarza zobaczymy między innymi Calineczkę, Kopciuszka ale też na przykład Pocahontas i czarownica.

Więcej w cytowanej poniżej informacji prasowej firmy Fujifilm Polska:

Warszawa, 20 grudnia 2006 - 15 grudnia w Pałacu Prymasowskim w Warszawie odbyła się już po raz drugi aukcja charytatywna Kalendarza przygotowanego przez firmę Fujiflm. "Ideą, która od początku nam przyświecała jest przybliżanie świata mody i fotografii młodym kobietom, amatorkom z całej Polski. Dzięki Kalendarzowi Fujifilm, każda z nich może przeżyć wielką przygodę i na własne oczy zobaczyć, jak wygląda praca i życie zawodowej modelki" - mówi Krzysztof Powolny Dyrektor Sprzedaży i Marketingu.

W połowie listopada zakończyło się przyjmowanie zgłoszeń do udziału w castingu, w którym udział wzięło prawie 800 kobiet z całej Polski. Laboratoria Fujifilm wykonywały nieodpłatnie zdjęcia kandydatek i przesyłały je do siedziby Fujifilm. Jury złożone z przedstawicieli świata mody, fotografii, mediów i sztuki oceniło zdjęcia kandydatek i wybrało 12 dziewczyn, które zostały zaproszone na sesję fotograficzną do Warszawy. W drugim etapie dziewczyny przeszły istną metamorfozę i to nie tylko, jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny.

kalendarz licytowały także gwiazdy

Udział w sesji jest ogromnym wyzwaniem dla młodych kobiet, większość z nich po raz pierwszy wzięła udział w profesjonalnej sesji fotograficznej. Popularność Kalendarza przenosi się na rozwój kariery laureatek konkursu. Zostanie gwiazdą Kalendarza Fujifilm pozwoliło mi poznać tajniki świata mody. To była niezwykła przygoda, która nauczyła, że warto podążać za swoimi marzeniami i podejmować wyzwanie do ich realizacji - mówi Agnieszka Ostrowska laureatka zeszłorocznej edycji konkursu Kalendarza Fujifilm.

Laureatki konkursu były wystylizowane na postacie z tradycyjnych bajek, jak np. Czerwony Kapturek, Calineczka, Kopciuszek. Podczas sesji dziewczyny mogły poczuć się jak gwiazdy, ponieważ zdjęcia robił Piotr Porębski - fotograf polskich gwiazd, którego Fujifilm zaprosiło w tym roku do współpracy. Efektem pracy fotografa i stylistów było stworzenie dwunastu bajkowych postaci, zdobiących karty unikalnego Kalendarza Fujifilm. Bajkowa scenografia towarzyszyła zarówno sesji fotograficznej, jaki i aukcji charytatywnej.

Kalendarz został wyprodukowany w limitowanej serii liczącej jedynie 1000 sztuk. Zlicytowanych zostało pierwszych 12 sztuk kalendarza oraz numer 13 z podpisami polskich gwiazd sportu i kina. Specjalną licytację numeru 13 poprowadziły gwiazdy kina: Boguslaw Linda, Piotr Zelt, Maciej Ślesicki oraz mistrzowie windusrfingu: Wojtek Brzozowski, Steve Allen oraz Andrzej Ożóg.

Zarówno w zeszłym, jak i w tym roku całkowity dochód ze sprzedaży kalendarzy został przekazany Fundacji Pani Bożeny Walter Nie jesteś sam. W tym roku, w imieniu Bożeny Walter, list z podziękowaniami przeczytał Andrzej Sołtysik. Łącznie w trakcie Aukcji wylicytowano Kalendarze za kwotę 18 800,00 PLN. Cała suma została przekazana na zakup pomp insulinowych dla podopiecznych fundacji.

Gośćmi spotkania byli współpracownicy i klienci FujiFilm oraz ludzie zawodowo związani z fotografią, marketingiem, a także mediami. Imprezę poprowadziła Karina Kunkiewicz. Wieczór uświetnił występ Justyny Steczkowskiej. Patronatem medialny akcję objęły media grupy ITI: TVN Style, Onet.pl i Multikino a partnerem artystycznym był magazyn A4.

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Rusza głosowanie na zdjęcie XX-lecia konkursu Grand Press Photo
Rusza głosowanie na zdjęcie XX-lecia konkursu Grand Press Photo
Trwa XX edycja Ogólnopolskiego Konkursu Fotografii Reporterskiej – Grand Press Photo. Z okazji jubileuszu internauci mogą wskazać Zdjęcie XX-lecia. Głosować można do 10 maja br.
6
Focus Nordic przejmuje wyłączną dystrybucję Ilford Photo
Focus Nordic przejmuje wyłączną dystrybucję Ilford Photo
Materiały światłoczułe kultowej marki Ilford mają nowego dystrybutora. Od teraz wyłącznym przedstawicielem firmy na polskim rynku zostaje Focus Nordic.
6
Nowy salon CEWE Fotojoker w Bydgoszczy - promocje z okazji otwarcia
Nowy salon CEWE Fotojoker w Bydgoszczy - promocje z okazji otwarcia
CEWE Fotojoker, renomowana marka branży fotograficznej, otworzyła nowy salon w Galerii Zielone Arkady, w sercu Bydgoszczy. Z tej okazji, na klientów czeka wiele atrakcji i specjalnie...
8
Powiązane artykuły