Licytacja kalendarza Fujifilm Glamour 2006

Autor: Michał Sułkiewicz

6 Styczeń 2006
Artykuł na: 6-9 minut
Wczoraj w Warszawie w hotelu Bristol odbyła się uroczysta licytacja limitowanej edycji kalendarza, który jest efektem akcji "Zostań dziewczyną z kalendarza Fujifilm i Glamour".

Od września 2005 roku Fujifilm Polska Distribution wraz z partnerem miesięcznikiem Glamour poszukiwali 12 kandydatek, których zdjęcia miały się znaleźć na dwunastu stronach kalendarza na rok 2006. Uczestniczki mogły się zgłaszać do około 300 laboratoriów Fujifilm w całej Polsce. Spośród nadesłanych zdjęć jury wybrało 12 laureatek, które wzięły udział w profesjonalnej sesji zdjęciowej.

finalistki konkursu prezentowały strony kalendarza ze swoimi zdjęciami

W rezultacie powstał kalendarz Fujifilm Glamour 2006, którego limitowaną edycję dwunastu egzemplarzy można było licytować w czwartek. Aukcja miała charakter charytatywny, gdyż uzyskane pieniądze przekazane zostały Fundacji TVN "Nie jesteś sam".

licytacja kalendarza

Dzięki talentom prowadzącego, licytacja kolejnych, numerowanych egzemplarzy kalendarza przebiegała sprawnie. Wylicytowane ceny wahały się od 500 do 1000 zł. W sumie ponad 10 tysięcy złotych (wliczając wylicytowany bilet na mecz Polska-Niemcy) trafiło dla potrzebujących. Na koniec odbył się koncert Anny Marii Jopek.

Sam kalendarz od strony fotograficznej prezentuje się dosyć nierówno. Obok świetnych portretów wystylizowanych na dany miesiąc czy porę roku (na przykład czerwiec), w kalendarzu znalazły się również dosyć banalne zdjęcia, w które sprawiały wrażenie przypadkowych. Szkoda, bo zarówno oryginalna uroda modelek, jak i sama konwencja kalendarza aż prosiła się o ciekawą interpretację. Mimo wszystko, kalendarz na pewno będzie ozdobą w domach i biurach zwycięzców licytacji.

Należy też pochwalić pomysł Fujifilm Polska i zachęcić inne polskie oddziały koncernów fotograficznych do podobnych inicjatyw. Poniżej przedstawiamy wybrane karty z kalendarza oraz cytujemy informację prasową organizatora.

maj
lipiec
listopad

Informacja prasowa organizatora:

KALENDARZ FUJIFILM GLAMOUR 2006

Od 29 września 2005 do 10 listopada 2005 trwał konkurs "Zostań dziewczyną z kalendarza Fujifilm i Glamour". Organizatorem tego konkursu oraz pomysłodawcą jest Fujifilm Polska Distribution Sp. z o.o., partnerem akcji jest Glamour.

Konkurs miał na celu wyłonienie 12 kandydatek, które miały wziąć udział w profesjonalnej sesji zdjęciowej, a ich zdjęcia miały zostać zamieszczone w Kalendarzu Fujifilm Glamour 2006.

Idea była taka, by w projekcie wzięły udział dziewczyny z całej Polski, z różnych miast i miasteczek, tak by kalendarz tworzył mozaikę kobiecości. Pragnęliśmy dać szanse młodym, anonimowym kobietom, aby wyraziły siebie, pokazały swoje emocje, przekroczyły bariery, odważyły się wyjść z domu na spotkanie z innym dla nich światem, chcieliśmy pomóc im spełnić sen i pozwolić zabłysnąć. Wreszcie chcieliśmy obudzić w nich kobiecość, a raczej wydobyć ją, podkreślić i uwidocznić na fotografii.

Warunkiem uczestnictwa w konkursie było wypełnienie kuponu zgłoszeniowego dostępnego w każdym z około 300 Laboratoriów Fujifilm, Studiach Fotografii Cyfrowej FDi oraz w październikowym i listopadowym wydaniu miesięcznika Glamour. Następnie uczestniczka musiała udać się do Laboratorium Fujifilm lub Studia Fotografii Cyfrowej Fdi, tam składała zgłoszenie i fotograf robił jej bezpłatnie zdjęcie. Kandydatka mogła dołączyć do zgłoszenia inne swoje fotografie (twarzy i całej sylwetki). Nagrodą w konkursie była właśnie profesjonalna sesja zdjęciowa oraz 12 aparatów cyfrowych Fujifilm FinePix A345.

Jury złożone z przedstawicieli Glamour, Fujifilm Polska Distribution Sp. z o.o. na podstawie zdjęć i kuponów zgłoszeniowych wybrało 12 laureatek konkursu. Lista finalistek została ogłoszona przez organizatora 21 listopada na stronie internetowej.

Przed udziałem w profesjonalnej sesji zdjęciowej, dziewczyny poddały się zabiegom stylistów, fryzjerów, makijażystów. Modelki były wystylizowane tak, żeby podkreślić ich indywidualizm, by każda miała poczucie wyjątkowości i wyzwoliła w sobie to "coś". Wśród bohaterek naszego kalendarza znalazły się nie tylko Polki, ale także reprezentantki innych narodowości, dzięki temu nasz projekt nabrał jeszcze ciekawszego charakteru. Przedstawia on bowiem dwanaście kobiet o innych zainteresowaniach, aspiracjach, nawet pochodzeniu, jednak wszystkie łączy jedno, dzięki udziałowi w konkursie stały się prawdziwymi łabędziami, przestały być też anonimowe. Łączy je też chęć zdefiniowania i wyrażenia siebie, poprzez medium, jakim jest fotografia.

Najważniejszy jest tutaj cel ostateczny tego projektu. Ekskluzywny kalendarz Fujifilm Glamour 2006 został wydany w limitowanej ilości, po to by stał się cennym przedmiotem na aukcji, z której dochód zostanie przeznaczony na cele charytatywne dla Fundacji TVN "Nie jesteś sam". Aukcja charytatywna odbywa się w Hotelu Bristol 5 stycznia 2006 o godzinie 17.00. Spotkanie otworzy prezes Fujifilm Polska Distrubution Sp. z o.o. Andrzej Brylak. Następnie zostanie zlicytowanych 12 kalendarzy, na scenie prezentować je będą nasze bohaterki.

Swoją obecnością zaszczyci nas Anna Maria Jopek, która wraz z dwoma muzykami: Krzysztofem Napiórkowskim i Robertem Kubiszynem uświetni spotkanie koncertem godz. 18.00.

Zachęceni efektami pracy i zainteresowaniem wokół tego projektu, mamy nadzieję na kontynuowanie go w przyszłych latach.

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Nowy salon CEWE Fotojoker w Bydgoszczy - promocje z okazji otwarcia
Nowy salon CEWE Fotojoker w Bydgoszczy - promocje z okazji otwarcia
CEWE Fotojoker, renomowana marka branży fotograficznej, otworzyła nowy salon w Galerii Zielone Arkady, w sercu Bydgoszczy. Z tej okazji, na klientów czeka wiele atrakcji i specjalnie...
8
Chemia Kodak Professional wraca na europejski rynek
Chemia Kodak Professional wraca na europejski rynek
Już niebawem na rynku pojawi się komplet chemii fotograficznej do wywoływania zdjęć analogowych Kodak Professional. W ofercie znajdą się zarówno odczynniki do negatywów czarno-białych,...
19
Podcast Fotopolis dostępny na YouTube
Podcast Fotopolis dostępny na YouTube
Od dzisiaj nasz autorski podcast dostępny jest do posłuchania także w serwisie YouTube. To już 50 odcinków rozmów o fotografii z czołowymi przedstawicielami branży.
9
Powiązane artykuły