90 lat obiektywów Nikkor

Autor: Redakcja Fotopolis

17 Listopad 2023
Artykuł na: 4-5 minut

Nikon świętuje 90. rocznicę wprowadzenia na rynek obiektywów NIKKOR. Z okazji jubileuszu prezentuje nowe logo, które upamiętnia dziedzictwo marki NIKKOR.

Informacja prasowa

Historia w każdym obiektywie

Nowe logo przedstawia sylwetki obiektywów – zarówno tych historycznych, które pozostawiły ślad w historii fotografii, jak i współczesnych modeli. W logo umieszczono hasło „A Story in Every Lens” (Historia w każdym obiektywie), Podkreśla ono konstrukcję i wyjątkowe cechy, jakie charakteryzują każdy obiektyw NIKKOR - jego zdolność do uchwycenia wyjątkowych chwil, uwieczniania wydarzeń i opowiadania historii, które mogą trafiać do ludzkich serc. Inspirowana rozwojem technologicznym i historią marki NIKKOR, firma Nikon globalnie angażuje się w rozwój kultury fotografii. Celem są coraz większe możliwości ekspresji poprzez obraz – zarówno zdjęcia, jak i filmy.

NIKKOR: z Japonii do NASA

90-letnia historia marki NIKKOR rozpoczęła się w 1932 roku wraz z rejestracją znaku towarowego NIKKOR przez firmę Nikon (wówczas Nippon Kogaku K.K.). Rok później zrealizowano pierwszą dostawę obiektywów do fotografii lotniczej Aero-Nikkor. Od początku kluczowe było dążenie do technologicznej doskonałości i świetnych parametrów optycznych obiektywów NIKKOR - Nikon jako jeden z nielicznych producentów na świecie rozpoczyna proces produkcyjny każdego obiektywu od wytwarzania szkła optycznego. Dzięki temu, z biegiem lat marka stała się rozpoznawalna na całym świecie.

Marka NIKKOR była także liderem innowacji. Obiektyw NIKKOR P.C 8.5 cm f/2, wprowadzony w 1948 roku, został zaprezentowany w opiniotwórczym magazynie LIFE, co znacząco wzmocniło reputację marki NIKKOR, jednocześnie pomagając w ugruntowaniu koncepcji jakości „Made in Japan”. W 1963 roku Zoom-NIKKOR Auto 43-86 mm f/3.5 był pierwszym standardowym obiektywem zmiennoogniskowym oferującym praktyczne możliwości. Współcześnie, w 2019 roku, obiektyw NIKKOR Z 58 mm f/0.95 S Noct, uważany za flagowy wśród obiektywów NIKKOR Z, zyskał uznanie jako najjaśniejszy obiektyw w historii firmy Nikon o otworze względnym f/0,95.

Doskonałych parametrów optycznych i niezawodności. Co ciekawe, obiektywy NIKKOR odegrały ważną rolę w misjach kosmicznych NASA – świadczy to o świetnych parametrach technicznych i niezawodności. W 1971 roku podczas misji Apollo 15 wykorzystano obiektywy Nikon Photomic FTN (specyfikacje NASA) i NIKKOR. Ponadto w 2009 roku zamówiono lustrzanki D3S z obiektywami AF-S NIKKOR 14-24 mm f/2.8G ED w celu dokumentowania działań na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS). Do dziś firma Nikon nadal odgrywa rolę w misjach kosmicznych NASA, regularnie dostarczając aparaty i obiektywy. Relacja z NASA przyczyniła się również do rozwoju technologii optycznych, przekładając się na stałe podwyższanie jakości fotografii i badań kosmicznych.

Z, czyli wolność twórczego wyrazu

W 2018 roku firma Nikon połączyła wiedzę i doświadczenie zgromadzone przez lata, aby wprowadzić na rynek system mocowania Z. Obejmuje on aparaty bezlusterkowe z nowym bagnetem o większej średnicy, a także współpracujące obiektywy NIKKOR Z i akcesoria. Obiektywy NIKKOR Z zaprojektowano tak, aby zapewniały niespotykany dotąd poziom parametrów optycznych, wykorzystując wyjątkową swobodę projektowania, która wynika z połączenia dużej średnicy wewnętrznej mocowania Z (55 mm), i małej odległości matrycy od płaszczyzny mocowania bagnetowego (16 mm). Cechy te zapewniają większą elastyczność konstrukcyjną i otwierają nowe możliwości twórcom wizualnym.

Więcej informacji na temat firmy Nikon można znaleźć w witrynie www.nikon.pl.

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły