Dwa razy więcej obiektywów - ambitne plany Tamrona na 2022 rok

Autor: Krzysztof Mularczyk

16 Luty 2022
Artykuł na: 2-3 minuty

Nie było tak źle… Przy okazji rocznego podsumowania finansowego Tamron zdradza swoje plany na przyszłość.

Według Tamrona, mimo pandemii, rynek sprzętu foto odnotował wzrosty. Badania firmy pokazują, że sprzedaż jednostkowa aparatów z wymienną optyką wzrosła rok do roku o 1%, a wartość tej sprzedaży o 21%.

Wchodząc głębiej w statystykę, okazuje się, że bezlusterkowce zanotowały 6-procentowy wzrost sprzedaży jednostkowej przy wzroście wartości o 31%, natomiast sprzedaż lustrzanek zmalała o 6% zarówno w jednym, jak i drugim zakresie.

Podobne wyniki zanotowały obiektywy. Sprzedaż jednostkowa wzrosła o 6%, a wartość sprzedaży aż o 35%.

Tamron: więcej obiektywów i nowe formaty

W związku z tak pozytywnymi informacjami, Tamron optymistycznie patrzy w przyszłość. Zapowiedział, że w 2022 roku planuje podwoić ofertę obiektywów, oczywiście skupiając się na modelach do bezlusterkowców. Oznaczałoby to, że za rok miałby w ofercie blisko 20 obiektywów.

W swoich zapowiedziach mówi także o nowych “formatach”. Trudno to konkretnie interpretować, ale zapewne chodzi o mocowania Nikon Z i Canon RF, choć według niektórych Tamron może wyjść z ofertą do średnioformatowych aparatów Fujifilm.

Oczywiście czas pokaże. Według Tamrona sprzedaż jednostkowa na rynku foto będzie utrzymywać mniej więcej ten sam poziom, natomiast modele wyższej klasy będą za to przynosić firmom wyższe dochody. Póki co, producenci muszą mierzyć się z niedoborem półprzewodników, a według Tamrona skutki tego kryzysu tak szybko nie znikną.

Skopiuj link

Autor: Krzysztof Mularczyk

Redaktor serwisu Fotopolis.pl i magazynu Digital Camera Polska. Od 20 lat robi zdjęcia, testuje sprzęt fotograficzny i pisze o fotografii.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły