Fujinon XF 14mm f/2.8 R i Fujinon XF 18-55mm f/2.8-4 OIS

Autor: Michał Dąbrowski

12 Lipiec 2012
Artykuł na: 2-3 minuty
Fujifilm potwierdził wprowadzenie dwóch nowych obiektywów: stałoogniskowego Fujinona XF 14mm f/2.8 R i zooma XF 18-55mm f/2.8-4 OIS. Do sprzedaży trafią jesienią tego roku. Częściową specyfikację prezentujemy w dalszej części newsa.

Fujifilm wprowadzi jesienią do sprzedaży dwa nowe obiektywy. Fujinon XF 14mm f/2.8 R zbudowany jest z 10 elementów umieszczonych w 7 grupach (2 soczewki asferyczne i 3 elementy ED). Minimalna odległość ostrzenia to 18 mm, przy współczynniku odwzorowania 0.13x. Super-szerokokątny obiektyw ma pola widzenia 89 stopni.

Drugim obiektywem jest zoom o klasycznym zakresie ogniskowych: 18-55 mm, świetle f/2.8-4. Wyposażony jest też w stabilizację OIS. 14 elementów umieszczonych jest w 10 grupach, w tym 3 soczewki asferyczne i jeden element ED. Zoom wyostrzy od 30 cm na szerokim kącie i 45 cm na maksymalnym zbliżeniu. Obiektyw bez zakrywki i osłony przeciwsłonecznej waży 330g.

Kolejne pięć obiektywów Fuji pojawi się w sprzedaży w pierwszej połowie 2013 roku.

NazwaFujinon XF 14mm f/2.8 R
Typsuperszerokokątny
Konstrukcja
  • 7 grup
  • 10 elementów
  • 2 soczewki asferyczne
  • 3 elementy ED
Stabilizacja obrazunie
Ogniskowa14 mm
Otwór maksymalnyf/2.8
Dystans min.18 cm
Kąt89 stopni
Przesłona2.8-22
MocowanieFuji X
Filtr58 mm
Wymiary58,4mm x 65mm
Waga235 g
NazwaFujinon XF 18-55 mm f/2.8 – 4 OIS
Typstandardowy zoom
Konstrukcja
  • 10 grup
  • 14 elementów
  • 3 soczewki asferyczne
  • 1 elemend ED
Stabilizacja obrazutak, OIS
Ogniskowa18-55 mm
Otwór maksymalnyf/2.8-4.0
Dystans min.
  • 30 cm na szerokim kącie
  • 50 cm na maksymalnym zbliżeniu
Kąt79,1 - 28,4 stopni
MocowanieFuji X
Filtr58 mm
Waga330 g (bez zakrywki i osłony)
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły